Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Proščanije (rozloučení)
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 31.7.2010 (03:40:56)

      Dnes naposledy přijde můj asistent Jirka a přivede s sebou svého nástupce, shodou okolností taky Jirku. „Starý“ Jirka se stěhuje do Brna, kde budou s bratrem zakládat firmu. Ať se jim tedy daří. Mrzí mě, kromě ztráty osvědčeného přítele, že vyschl i nadějný zdroj informací pro mou amatérskou literární činnost – myslím tím různé příhody z pečovatelské činnosti, které by obyčejné, zdravé nezasvěcence mohly zajímat.
      Jirka navrhoval, abychom novému Jirkovi rovnou předali klíče od mého bytu.
      „Už jsi někdy toho druhého Jirku viděl?“
      „Ještě ne, ale vím své o lidech z Heweru. Jsou všichni přátelští ke klientům, jinak by to nemohli dělat. Proto mu věřím.“
      Hewer je jméno občanského sdružení, které zajišťuje osobní asistenci, především pro retardované, ale naštěstí si to nekladli jako nutnou podmínku.
      „Hele, jdi do prdele se svým věčným optimizmem. Jen si vzpomeň, jak jsi chytal potkana!“
      „A ty jdi do prdele se svým pesimizmem!“ odpověděl Jirka
      „Já jsem nasbíral za 65 let života nějaké ty trpké zkušenosti. Dáme mu klíče od domu, aby nemusel zvonit na ten špatně slyšitelný zvonek z ulice. Sestřičky z Domácí péče mají taky klíče od domu, stejně jako pošťák. Na chodbě u dveří máme další zvonek, ale to je jiný elektrický okruh. Zvonek z chodby zvoní nahlas, přeslechnout se nedá. Kdy dáme druhému Jirkovi klíče od bytu, o tom si rozhodnu já sám.“
      Takže jsme si poprvé za 3 roky trochu ostřejším způsobem vyměnili názory. Jirka byl jinak rozený slušňák.
      Takže dnes kromě obvyklé velké hygieny proběhne představovací show. Pořád mám dost obavy, jak budeme s novým asistentem vycházet…



Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 2.8.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 7.8.2010 > jako příběh ze života mi to přijde tak nějak chudý, ale jako část celku to můýe být zajímavé. Trochu mě zarazil název rusky, nevidím nikde spojitost s textem (až na ten překlad a úvodník). Celkově jsem nechápala souvislosti;)
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 8.8.2010 > Lamarski> je to subjektivině hodně prožívané. když mi řekl, že odchází, připadalo mi, jako že mi někdo umřel. je to jen ode mě jen blbě napsaný, po rvém upozornění to vídím. ruský název je jen momentální nápad, protože teď se všude propaguje angličtina, jejíž soustavná výuka mě zcela minula a používám automatické překladače (i placené), např. PC Traslátor-2010. Naproti tomu ruštinou mě trápili na všech druzích škol celkem 10 let! Je těžké si na ta léta nevzpomneout.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 8.8.2010 > Montrealer> Blbě napsaný to není určitě, jen jsem chtěla říct, že by to klidně sneslo rozšíření. Jak někomu píšu škrtat, škrtat, škrtat, tak tady bych se přikláněla k většímu ponoření do detajlů:)
Ruština mě navadí, sama se v ruském prostředí literárně vrtám:)))) naopak, přitáhlo to mou pozornost.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter