Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nepříliš krásné ztráty
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 27.7.2010 (14:23:01)

      Letos mě postihlo několik osobních ztrát. První z nich byl 7-týdenní pobyt v Bohnicích, kde mě jen podstatně pohoršili, což konstatovaly i zdravotní sestry z domácí péče, které ke mně třikrát týdně chodí. Druhou ztrátou bylo, že jsem přišel o výbornou pečovatelku, která ke mně chodila 4 roky, směl jsem jí telefonovat domů (to je také u pečovatelek světlá výjimka) a ona mně při výběru nákupu radila, protože sám jsem to nezvládal.
      Bohužel, během pobytu v Bohnicích došlo ke zřízení nového pečovatelského okrsku na Vyšehradě, samozřejmě s jinými pečovatelkami (ta moje je neochotná a ráda zapomíná). Telefonovat kvůli objednání nákupu se dá jen mezi 7 až 7.30, tak raději posílám e-maily nové vedoucí, se kterou se přes e-maily stále hádáme, protože já tvrdím, že zřízení nového okrsku byl omyl, že na Spořilově byly lidštější a příjemnější pečovatelky. Vrcholem „péče“ byl nákup na Velikonoce, kdy mně pečovatelka přinesla na 4 dny jen 5 malých jogurtů. Když jsem se jí ptal, proč nad tím vůbec nepřemýšlela, odpověděla, že zaskakuje z jiného okrsku a myslet za klienty nemá v pracovní náplni. Po Velikonoích se ukázalo, že vedoucí pečovatelek poslední pracovní den před Velikonocemi vůbec nezapnula počítač, takže si mou objednávku vůbec nepřečetla a improvizovala. Naštěstí mě zachránil asistent, který mně o Velikonocích nakupoval denně. Jenže i o toho asistenta přijdu, protože mi oznámil, že se s bratrem stěhují do Brna, kde si založí vlastní firmu. Připomíná mně to rozhodnutí mého nejlepšího psychiatra, ke kterému se odhodlal před 17 lety – přejít do Plzně, protože se tam mohl stát primářem. Také se jím stal, přestože z Prahy denně dojíždí autem. Dlouho mě léčil „na dálku“ telefonickými konzultacemi. Recepty mi posílal poštou. Proti této „dálkové“ léčbě však zasáhli v Bohnicích na paviloně 1, kdy mi dali ultimatum, že mě nepropustí, dokud si nenajdu psychiatra v Praze. Obvolával jsem psychiatry v okolí bydliště, zejména na poliklinice Budějovická, ale dostával jsem jen samé odmítavé odpovědi, že prý mají moc pacientů. Nakonec mi došly desetikoruny do telefonního automatu. Mobil jsem tenkrát ještě neměl. Když jsem to řekl sestrám, rozhodla staniční, že mi někoho najde sama. Našla mi Michaelu, ale bohužel to bylo až na Karláku. Dvakrát jsem tam jel s asistentem tramvají, ale ukázalo se, že zpáteční cesta je neúnosná, tramvaj je přeplněná a průkazka ZTP mi v takovém případě není moc platná – v tramvaji jsou 2 invalidní místa jen u předního vchodu. Od té doby jezdím k Michaele pečovatelským autem a jedna cesta mě stojí asi 200 Kč, ale i je to asi polovina, co bych zaplatil za taxíka.
      Poslední návštěvu Michaely jsem musel zrušit, protože jsem dostal kruté úzkosti po lécích, vzal jsem si na zklidnění 2 Chlorprothixeny a ty mě tak uzemnily, že jsem se bál vyjít z bytu. Pečovatelské auto jsme odvolali. S Michaelou jsem se pak spojil telefonicky. Řekla mi, že jde koncem července na dovolenou a objednala mě až na 4.srpna.



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 27.7.2010 > možná bych mohla sehnat někoho na nákupy a event. další vyřizování od jeptišek :-)
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 2.8.2010 > anae> uvidíme, jak se osvědčí nový asistent. dělá to na vedlejšák, bydlí poměrně daleko, takže mi může nakupovat jen když ke mně pojede za jiným účelem (koupání a následné oblékání).
<reagovat 
Navždy už bez tebe (Občasný) - 27.7.2010 > nejsem sestra ani jeptiska, ale s obcasnym nakupem bych mohla pomoct.
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 2.8.2010 > Neexistující> občas se najde někdo ochoten pomoci. občas někdo skutečně pomůže. např. na "hladový svátek" 24.12.2009 se nerozvážely obědy, ale zachránila mě jedna autorka z Totemu, která mi přivezla oběd, uvařený ovšem maminkou.
Já razím názor, že pokud se člověk spolehne JEN na Pečovatelskou službu, jsou vlastně všechny svátky hladové, zvláště když jsou spojeny s víkendem. Pomoc lze pak čekat jedině od někoho obětavého MIMO Pečovatelskou službu. Já jsem měl výborného osobního asistenta, ale ten mi odešel a nový se přišel jen ukázat a představit. Zatím jsme vyzkoušeli spojení přes telefon i e-mail a ve čtvrtek mě přijde poprvé vykoupat.
<reagovat 
 Navždy už bez tebe (Občasný) - 2.8.2010 > Montrealer> 

No to sou mi ale služby! ale o tom už jsi psal, četla jsem...

 

No a jakpak to se Štědrym dnem vypadá letos? Už se ti někdo s obědem nabídl?


<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 2.8.2010 > Neexistující> letos zatím nikdo. ta loňská je nyní služebně/studijně v berlíně, kde mluví angloněmecky. už se má brzy vrátit.
<reagovat 
 Navždy už bez tebe (Občasný) - 2.8.2010 > Montrealer> 

No taaak, brzy se vrátí, tak to by mohla zas, ne?

 

A vubec - zvedavost mi neda - to tam v tom Berline zije v anglosasky rodine?


<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 3.8.2010 > Neexistující> já se jí zeptám...:o)
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 3.8.2010 > Neexistující> já se jí zeptám...:o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter