Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Po lásce je největší hlad
Autor: Viv (Občasný) - publikováno 31.10.2002 (12:26:20)

„Po lásce je největší hlad“

 

         „Po lásce je největší hlad“ – vnucuje mi hlas z reproduktorů a já se snažím marně soustředit na to, že jsem v práci a že bych v rámci této skutečnosti asi taky měla fungovat. „VRRRRRRRR“ – sbíječka za oknem se mi snaží zavrtat do hlavy a vypudit tak myšlenku na téma, co je to vlastně láska. Láska je bolení v břiše, srdeční arytmie a nedostatek spánku. Láska je něco, co vás zahřeje i když venku hustě sněží a taky něco, co se Vám možná podaří uchopit a ve chvíli, když už ji máte, tak uletí. Láska je takový příval citu, že se Vám chce omdlít, a proto ten pocit asi trvá tak krátce, protože pod takovým tlakem se nedá dlouho žít.

 

         Mezi námi žije spousta lidí, kteří tenhle pocit nikdy nezažili a tak se ptám, jestli je lepší narodit se slepým anebo oslepnout až ve chvíli, kdy už jste poznali, jaké to je - jen tak stát a dívat se do sluníčka. Jaké to asi je, nemít děti a nemoci se celý život o ně bát. Jaké to je, žít mezi lidmi a přitom být úplně sám. Život je něco jako vhozená rukavice – výzva k souboji a my jsme tu od toho, abychom se své role ujali s noblesou aristokrata. Jenže, co když se nám nechce anebo jsme unaveni věčnými souboji o duše všech těch, které tak milujeme.

 

         Proč se potřebujeme obklopovat krásnými věcmi? Asi proto, že nám něco chybí. To něco je cit, takže je zřejmé, že všechno tohle děláme z pouhého nedostatku citu. Cit je něco, čeho bychom se neměli bát. Proč máme potřebu schovávat se za masku někoho, u koho se žádný cit nepředpokládá? Je to asi proto, abychom byli méně zranitelní. Je to naše středověké brnění proti bolesti. Jenže, dokud si nezvykneme na pocit bolesti, nedokážeme prožít ani pocity touhy, vášně a nekonečné lásky. A jsme zase na začátku. Už když se narodíme, měli bychom dýchat, dívat se a žít pro pocit, že chceme milovat a být milováni. Všechno ostatní není důležité. Jenže je to jako v té pohádce, ve které se pod tíhou bohatství na lásku tak snadno zapomíná.

 

         Láska je taky květina, která rozkvete, když ji zahřejete. Láska je pocit, že umíte létat a že neexistuje problém, který by stál za zamyšlení. Láska je myšlenka a taky droga, kterou všichni potřebujeme k životu víc, než cokoliv jiného, i když o tom třeba nevíme. Láska jsem "JÁ" a tak  ti jí posílám přes počítač, cítíš to? :o))))).



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 31.10.2002 > To je zajímavě napsané.
Body: 3
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 31.10.2002 >

hmm, pěkně napsané, ale nic nového, nečekaného a překvapivého. Chybí mi tam Tvoje osobnost, Tvůj názor, takhle to působí jako sbírka mouder. Co věta to citát, který by dokázal fungovat sám o sobě.


Body: 3
<reagovat 
centaur (Občasný) - 31.10.2002 > Ne, to necítím. Po formální stránce je to odfláknuté, neucelené, povrchní. Obsahově také nic moc. Vše staré, bez vůdčího motivu. Sbírka citátů, jak říká Quotidiana, spíš citátů než mouder.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 1.11.2002 >

mně přijde moc hezký, že to bereš takhle, ono, každý by měl jednou za čas trošku to probrati si,

prostě líbí se mi to mnohem víc, než těm, co sepsali ty poznámky výše   :o))


Body: 5
<reagovat 
 Viv (Občasný) - 1.11.2002 > hubert>  jsi tak hodnej - asi to bylo určený lidem, jako jsi ty - děkuju moc :o)
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 3.11.2002 > Musím souhlasit s hubertem. Probrat a hlavně uvědomit si, občas tohle, nikdy není na škodu.
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 6.11.2002 > Já si také myslím,že je to o uvědoměné si.V něčem mají ti první výtečníci :-) pravdu,ale já bych se přilonil k Naty a hubertovi.Prostě je to taková pocitovka,která shrnuje mnoho velkých prostopravd.Líbí.
Body: 5
<reagovat 
 Viv (Občasný) - 8.11.2002 > barlach>  Díky barlachu - no, je to prostě gejzír pocitů. Nenapadlo mě, že to bude na někoho působit tak povrchně. Nedošlo mi, že ne každý je v tom samém rozpoložení co já :o). Díky a zdravím tě :o)))
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 6.1.2005 > :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter