Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Honba za dokonalostí
Autor: Viv (Občasný) - publikováno 30.10.2002 (11:41:26)

Honba za dokonalostí

 

         Ženská krása je něco tak pomíjivého a neuchopitelného, že je velmi těžké popsat ji tak, aby se stala srozumitelnou. Pro nás, pro ženy je to ovšem něco, čeho se celý život snažíme zmocnit v různých odstínech úspěšnosti.

 

         Snad každá  žena chce být  krásná a žádoucí a to zvláště v dobách, kdy jaro vrcholí a my cítíme, že léto, které je za dveřmi,  nám velí být étericky štíhlými a bronzově opálenými bytostmi a to i za cenu, že  nám v hlavě hlodá červík strachu o všeobecně známé škodlivosti slunečního záření.

 

         Pod tíhou těchto skutečností a s časopisem v ruce – přeplněným všemi těmito bytostmi, o kterých jsem se již zmínila, jsem musela zkonstatovat, že jsem sice zase přibrala, jako před každým létem, ale za to s pocitem, že ta lehká a vzdušná trvalá, která mě nepříjemně pálí a tahá ve vlasech, ze mě udělá cosi, čemu budou muži podléhat tak snadno, jako pozvání na party, na kterém obsluha probíhá formou orientálních krasavic „nahoře bez“. A tak jsem se snažila všechny tyhle nepříjemné pocity zaplašit představou, že výsledek bude stát za to. A taky že stál, ale podobal se noční můře, jenž jsem zažila pouze jednou a to při shlédnutí jakéhosi hororového filmu.

 

         Pamatuji si jenom, že jsem seděla před zrcadlem – hlasivky už dávno opustily mé hrdlo a tak snad pouze mé oči naznačovaly, že to, co vidí - je od mých původních představ vzdáleno asi tak, jako platinový šperk od pouťového prstýnku. Paní kadeřnice ovšem byla se svým výkonem velmi spokojena a nenechala se zastrašit mým vyděšeným výrazem. Nedala najevo, že se od svého původního záměru odchýlila o několik světelných let a tak radostně ševelila na téma, jak mi to úžasně sluší. Moje žádost, aby původní střih mých vlasů zachovala, přešla konstatováním, že tato pasáž mých vlasů je zde navíc a surově ji odstřihla. Pro zbytek mé návštěvy kadeřníka jsem již ze svých úst nevyloudila ani slabiku a plaše jsem uhradila částku, za kterou by se nemusel stydět přední pražský vlasový designer zdejších celebrit.

 

         Při životě mě držela skutečnost, že si s tím doma poradím – jako vždycky a že to nebude tak strašné jak by se na první pohled mohlo zdát. Domů jsem se přesunula jako měňavka a prosila boha, abych nemusela potkat nikoho ze sousedů našeho panelového domu. Mé přání bylo vyslyšeno a tak jsem vrazila domů jako vichřice a zaplula do koupelny tak lačně jako ryba, která celý den strávila na suchu a teď má pro sebe celý rybník. Jaké bylo mé překvapení, když jsem s mokrou hlavou zasedla k zrcadlu a zjistila, že mé umění ve vlasové tvorbě je sice nadprůměrné, ovšem tento materiál vyžadoval spíše znalosti v oboru zahradnickém, neboť mé vlasy připomínaly drn trávy na sluncem vyprahlé stepi. Snažila jsem se zaplašit sebevražedné sklony a sebrat ten zbytek rozumu, který mi ještě zbyl k tomu, abych z toho, co mi zůstalo na hlavě vyloudila něco, co by alespoň zdánlivě připomínalo účes. Po několika týdnech jsem se vzdala představy zdravých lesklých vlasů a smířila se s pocitem, že jediným lékem na můj problém jsou pouze nůžky a tak jsem ve střídavě krátkých intervalech navštěvovala různé kadeřníky za účelem zbavit se té příšernosti, která by údajně měla být ozdobou každé ženy.

 

         Absolutní tečku za představami o prožití  léta, co by krásný doplněk svého manžela jsem učinila zhruba po třech měsících mučivého sebetrýznění a snahy přiblížit se k ideálům, hromadně vnucovaným všem ženám a mužům prostřednictvím časopisů a médií tím, že jsem se jednoho rána probudila a zkonstatovala, že s tímto  materiálem na své hlavě již nechci žít a svůj nesouhlas jsem projevila prostřednictvím nůžek, po jejichž koncertu na mé hlavě zůstal zhruba centimetrový porost, o jehož slušivosti by se dalo dlouze diskutovat. A protože jsem nevyléčitelný idealista, běžela jsem k odborníkovi, který by můj radikální zásah napravil. Teprve po té, co jsem opouštěla prostory kadeřnictví – dosáhla má zoufalost vrcholu a já prosila boha, aby mi dodal sílu skočit pod první autobus, který projede kolem. Bůh mě nemínil vyslyšet, neboť nejspíš došel k názoru, že to by bylo moc jednoduché a tak jsem byla nucena na pokraji zhroucení doklopýtat až domů a potkat před domem několik sousedů. Zbytek dne jsem strávila v slzách a v beznadějném přemýšlení, jak to udělat, abych mohla tak na půl roku zrušit svou existenci a nemusela vycházet z domu. A protože nežijeme ve filmu, kde se tyhle věci dají běžně zařídit – nevymyslela jsem samozřejmě nic, kromě toho, že jsem si hned druhý den zajela do Prahy pro paruku, kterou teď po příchodu z práce odkládám tak, jako normální lidi odkládají tašku :o).

 

Je zcela zřejmé, že léto, které se neodvratně chýlí ke konci, nemá šanci mě zastihnout coby éterickou bytost, snad kromě skutečnosti, že trable s účesem se mě již netýkají, neboť konečně mám účes svých snů.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 2.11.2002 > kudrnatej culík, to se hned tak nevidí....
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 1.11.2002 >

skvělý čtivo...  :o) 

(asi jsem trochu zlomyslnej)

nejsem ženská, ale moc dobře vím, proč jsem už tři roky nebyl u holiče, vlasy maj bejt dlouhý (sorry) 


Body: 5
<reagovat 
 Viv (Občasný) - 1.11.2002 > hubert>  ty jsi poklad - vážně :o). No, po té, co jsem téměř přišla o vlasy mi narostly nový a kupodivu kudrnatý - hi - vždycky jsem měla vlasy jako hřebíky a najednou tohle. U holiče jsem nebyla půl roku a už mě tam nikdo neuvidí - za chvíli budu mít culík :o)))))
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 6.11.2002 > hubert> Ježíši huberte já si představil to miminko s dlouhejma vlasama :-) Mimochodem,jsi to vůbec ty?
Mně se ten text taky líbí,přijde mi moc vtipnej.Nejsem zlomyslnej,ale fakt jsi mě pobavila:-) Jen příště trochu reguluj délku některých vět.Najednou se tam objeví věty třeba na 2 řádky a spojované dost zvláštně.Ale to je kosmetika:-)

Já už budu mít taky brzy dlouhý vlasy.Sice se to doma nelíbí,ale já mám paličatou hlavici.
Body: 5
<reagovat 
 Viv (Občasný) - 8.11.2002 > barlach> 

 KUK barlachu - hi - jsi prostě všude :o)))). Sice jsi odepisoval hubertovi, ale nedá mi to nereagovat. No, když si skočíš na hubertovo stránky - má obrovsky dlouhý - krásný - vlnitý vlasy - hi - na takový si budu muset ještě chvíli počkat. Ty si taky necháváš dlouhý???? Mám tady v práci kámoše a ten má taky dlouhý - moc mu to sluší :o). Držím palce, abys to vydržel i přesto, že se to doma nelíbí :o))))

 

pa - ráda jsem tě tu potkala :o)))


<reagovat 
Minerva (Občasný) - 6.2.2003 > Chyby, chyby, chyby
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter