Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Levellers přivezou radost z hudby
Autor: Petkec (Občasný) - publikováno 22.10.2002 (18:27:40)

Levellers přivezou radost z muziky

Možná nejlepší koncertní kapela britských ostrovů se znovu chystá do Prahy. Pokaždé jako o život hrající Levellers se znovu pokusí roztančit své české fanoušky. Třikrát se jim to povedlo a zanechali za sebou propocené sály plné nadšenců donekonečna volajících po přídavku. Podaří se jim i počtvrté dokázat, že ani čtrnáct let společného hraní jim neubralo nic na energii a invenci? Šanci budou mít ve středu 23. října v pražském Paláci Akropolis.

Kapela se dala dohromady na jaře 1988. Tehdy si basák Jeremy Cunningham a bubeník Charlie Heather spojili s houslistou Jonem Sevinkem a kytaristou a zpěvákem Markem Chadwickem. Až do té chvíle se všichni potloukali po nejrůznějších místních skupinách. Mladé a kvarteto spojovala jedna velká touha: skládat a hrát divokou a ryčnou muziku a coby travellers s ní objet celou Evropu. Jejich ideálem byl melodický a odvázaný punk-folk s keltskými kořeny. Čtveřice se pojmenovala podle jedné z frakcí armády britského republikánského vůdce 17. století Olivera Cromwella, která obhajovala republikánskou politiku a svobodu vyznání. Částečně k volbě jména skupiny napomohlo i to, že zpěvák Mark bydlel poblíž čtvrti města Brighton, která nesla název Level, tedy rovina. Levellers byli na světě.

Hudební svět je ale začal uznávat až za pár let. První album A Weapon Called the Word z roku 1990 přineslo úspěch pouze na britské scéně. Opravdovým průlomem byla až o rok mladší druhá deska Levelling the Land, která je postavena na svěžích melodických hitech s dominující akustickou kytarou a houslemi. Úspěch se skupině podařilo zopakovat podobně laděným albem Levellers z roku 1993, na kterém kromě dosud obvyklých nástrojů dostalo významný prostor australské didgeridoo.

Postupný odklon od akustické jemnosti ve prospěch řízných elektrických kytar předznamenává čtvrté řadové album Zeitgeist, které skupina vydala jako všchna předchozí u China Records v roce 1995. Stejně jako na o dva roky později vydaném Mouth to Mouth nebo na předposledním Hello Pig z roku 2000 na něm dostal křehký základ irských lidových písní řádně hrubý kabát. Umístění v britských i světových hitparádách však nasvědčuje tomu, že o své fanoušky tím skupina rozhodně nepřišla. Čerstvé album Green Blade Rising to jenom potvrzuje. Může vás o tom přesvědčit i středeční koncert, který od 19 hodin pořádá v Akropoli agentura 10:15 Promotion.

Petr Kupec



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 22.10.2002 > taky je mám rád...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.10.2002 > Já taky, objevil jsem je "už" s Levelling the Land, pak jsem na nich i párkrát byl v Praze a je to fakt upřímná radost z hudby, prostě velká pohoda, žádná ta prázdná nadutost či uměle vyhnojená popularita. Levellers - ty můžu! Hello Pig mi přijde, bh ví proč, hodně beatlesovské, člověče...
<reagovat 
assage (Občasný) - 9.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter