Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
1.
Autor: ariel (Občasný) - publikováno 14.1.2010 (09:01:57)

 

 

 

 

Jsou změny

takových řádů,

že se nevrátí,

ale vždycky budou růst

tak jako trny

v jiných očích,

jako okvětní plátky

při pohledu hloub,

až dokud nic

 

je nenalomí

v zázračném uplývání.

 

12.-13. 1. 2010

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 14.1.2010 > :)
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 14.1.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 14.1.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 14.1.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 14.1.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 14.1.2010 >
Body: 5
<reagovat 
ebal (Občasný) - 14.1.2010 > Pěkně napsané
Body: 5
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 14.1.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 15.1.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
něco_jako_láska (Občasný) - 17.1.2010 >
Body: 4
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 17.1.2010 > je nenalomí
v zázračném uplývání.

....nebylo mi na první přečtení jasné, jestli trny, řády, nebo ty okvětní lístky (jak je to odsazené, tak se trochu udělá odstup a nevím na co to napojit). To mě tam vadilo a všechny obrazy se mi v tu chvíli rozpadly.
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2010 > chinagirl> ... a teď jsi se v tom už nějak zorientovala, jestli dobře chápu
<reagovat 
 chinagirl (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> jsou to ty změny, snad, ale četla jsem to teď znova a pořád mi to tam přeskakuje....to asi není dobře. ale třeba je chyba u mě.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2010 > chinagirl> 

kdybych se na to díval věcným okem, asi bych to přiřadil buď k poslednímu řečenému (lístkům) nebo tomu základnímu, tedy změnám.

ale odsazení tady nijak nepomáhá ani nebrání, ne? spíš zdůrazňuje tu možnost přiřadit to změnám. ale vzniklo tam z jiného důvodu. chtěl jsem aby se chvíli zdálo, že ten text končí. kdybych to četl nahlas, udělal bych tam ne zrovna krátku pauzu

 

a díky že jsi se tím zabývala


<reagovat 
 chinagirl (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> A víš, že tohle vysvětlení pomohlo?:)....zkusila jsem si to říct nahlas a problém zmizel - ty obrazy se teď nerozpadly, spíš se přeskupily do toho jednoho závěrečného pocitu z posledního dvojverší (nebo se kolem něj rozestavily, nebo tak nějak:)). Tohle jsem si užila! Díky.........
Body: 5
<reagovat 
jafa (Občasný) - 18.1.2010 > Ale raději chci věřit, že není změna, kterou by touha nemohla zvrátit. Ještě nikdy mě nijak živě nenapadlo, že by bolest nebo zlo (nebo štěstí nebo radost) mohlo přijít zvenčí, neřku-li z nějakého nezměnitelného řádu nebo zákonu. Problém je vždycky jen má vnitřní porucha, kterou lze odstanit. - Hm, asi hloupé přesvědčení...
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 18.1.2010 > jafa> Nevím, jeslti hloupé, ale z mého pohledu mylné. Problém jako porucha, to by ses už rovnou mohla stát chirurgem.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 21.1.2010 >

"... -ale ne... ...-Ty jsi, Ondřeji, v podstatě již "...značně" moudrá,  "pokročilá" bytost, ale je

 

vidět, že některé z "nejzákladnějších" zkušeností Ti, bohužel, přeci jen ještě "chybí"... ... -dokázal bys nějak definovat pojem "nic" (( ...-respektive popsat, co si pod "ním" konkrétně tedy Ty představuješ... )), když již máš "tolik" troufalosti, a dovolíš si jej  "...použít" ?...; ... .

."


Body: 4
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 21.1.2010 > Zeanddrich E.> 

"...-a ne, nebudu Tě trápit, vzhledem "ke kontextu..." ...bys zřejmě odpověděl "...prázdno", nebo "něco" "podobného..." ...ale to je "nepřesné"... ...-je to Zlo, a to v té "nejhrozivější" podobě, je to Nebytí, je to "...prostor (( ...ó, jak je ten náš "pozemský" jazyk  "...chudý" ! ... ))"  bez Boha...; ...-ale nenahlédl-li jsi zatím k jeho "hraně", "stejně" Ti to stěží vysvětlím...; ...-ta zkušenost, ten zážitek je... ...-ostatně jako "většina" všech "ostatních..." - ..."nepřenositelný"... ...-etc. .   

 

Myslím, že "až po něm" dokážeme "opravdu" z "nejniternější" hloubky "našeho" "srdce" Boha...-ale i "sami sebe"- ...milovat.

."


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 21.1.2010 > Pěkná básnička o sluníčku a odvrácené straně matičky.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
invisible (Občasný) - 21.1.2010 >
Body: 5
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 14.1.2010 > všechno se vrací,ale v jiných hávech
<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 19.1.2010 > zochrova> svatá pravda
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 20.1.2010 > Džajata> 

myslelas to tak, že pravda je svatá, nebo že existuje ta a ta pravda, a ta je svatá?


<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 26.1.2010 > ariel> Žádná pravda není svatá, jelikož je tolik pravd, kolik je lidí.
Myslela jsem to tak, že zpočátku se člověku zdá, že něco je neopakovatelné, ale časem můžeme zjistit, že se vlastně situace opakují, jenže v těch "jiných hávech".
Jinak mne tvá báseň zaujala.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 26.1.2010 > Džajata> téma změny je velice komplexní. kdysi jsem v rozhovoru s Pištou Hufnáglem navrhnul, že existují pomalé a rychlé procesy, a ty pomalé jsou nevratné. teďjsem sedočetlže o tom píše Harriet Andersonová nebo jak se ta terapeutka jmenuje jako o změnách prvního a druhého řádu. když se tě někdo snaží zmanipulovat, aby sis něco nemyslela, ale ty si to prostě myslíš, a nemůžeš se toho zbavit ani tak, že by sis uřízla vlastní ruku, pak je to změna druhého řádu, je to pomalý proces a není vratný - nemůžeš se vrátit zpět do doby, kdy sis to ještě nemyslela, kdy jsi tomu člověku třeba bezmezně věřila, ale už nevěříš, a nedá se s tím nic dělat...
<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 27.1.2010 > ariel> Aha, teď už to chápu líp. Jo, je mi to dost povědomé. Něco, co nejde odmazat, ani když restartuješ počítač :-D Znám to dost důvěrně, jako asi všichni. Hm, zkusila bych kouknout na tu Harriet Andersonovou, či jak se jmenuje. Zajímavé téma sis vybral. Dík za vysvětlení.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 27.1.2010 > Džajata> tak je to Lynn Hoffmann
<reagovat 
čtenář Literární agent - 21.2.2010 > přesnonosné
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 15.1.2010 > Trny, okvětní plátky, zázračné uplývání. To je výrazivo, které mě bohužel nikam moc nevede. Dřív - řekl bych - tvá schpnost abstrakce šla ruku v ruce s jakousi podprahovou, tenzí, napětím, které bylo významným činitelem básně. U téhle básně ten pocit nemám, proto se mi jeví trochu ploše.
Body: 4
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.1.2010 > cit-i-zen> změna není ve formálních postupech, ale v tematice. možná odtud to míjení.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 23.2.2010 > cit-i-zen> mně tam spíš vadí ten "pohled hloub". to je trochu levný. ale stejně myslím, že tam energie pulzuje. jemná, téměr úplně sublimovaná, což třeba ještě nejsi schopen vnímat. nevyčítám ti to, jsi mladý kluk. život máš před sebou a asi si ještě nabiješ hubu - ke slávě Boží. měj se.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> jsem patrně velmi naivní čtenář, ale mě ta tvoje báseň překvapila tím, jakou hlubokou a na závit přesně vykrouženou gnómu dokázala vyjádřit. vzato fakt velmi přísně, ty odsazené dva řádky to trochu uvolnily, ale do textu i tento jev patří. - celkově je to intelektuální perla.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 24.2.2010 > ariel> No, já nevím, každopádně - báseň se při různém čtení mění, že ano, protože je známá (obnošená) pravda, že pozorvatel ovlivňuje pozorované. Vůbec se nepřu o tom, že v této básni nepulzuje energie, nepovažuju se za míru všech věcí, a může to tak být - prostě to nevidím. Ostatně dojmy z básní mají v čase opravdu širokou škálu - často od odmítnutí k přijmutí a naopak.

<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2010 > whispermoonlite> 

jo jo. jestli ještě budu psát, budou to nejspíš gnómy. ale chci je psát co nejjemněji

 

dík


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 17.1.2010 > ariel> to by určitě šlo. zjevně ti tenhle styl sedí. - nejsi z ukecaných :)
<reagovat 
IAN HEROICKY (Občasný) - 27.2.2010 > mne tento styl nevravy nic som asi nova generace
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 8.6.2010 > při pohledu hloub,

až dokud nic



je nenalomí

v zázračném uplývání. - Hodiny
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter