Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Klánovický les
Autor: cvakal (Občasný) - publikováno 26.12.2009 (00:21:22)




















Poznámky k tomuto příspěvku
Janahe (Občasný) - 26.12.2009 > Karnevalový rej
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 26.12.2009 > Janahe> Ano .
<reagovat 
Čtenář - 26.12.2009 > Ale již dýchá jarem,to ty barvy...
<reagovat 
Čtenář - 26.12.2009 > A zase je to tady! Níž,výš,čtvercová...prostě fotím co vidím a jak to cítím...co se mi líbí!
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 26.12.2009 > čtenář> 

No ano, Germanice jsem vysvětloval, proč je fotka taková, jaká je. Co ti na tom vadí? Nakonec ti do toho nic není, je to dialog mezi mnou a Germanicou .

Samozřejmě, že "...prostě fotím co vidím a jak to cítím...co se mi líbí!" V tom s tebou naprosto souhlasím .


<reagovat 
Navždy už bez tebe (Občasný) - 26.12.2009 > ..sem ráda, že je tu zas něco barevnýho,živýho (i když vlastně umírajícího)

pozadí líbí, vpředu by ten zelenej s červenym listem mohly možná být o něco níž

ale pěkně prosvětlený
Body: 5
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 26.12.2009 > germanica> Zelenej  s červeným listem by mohly být níž, ale to by ta fotka musela být čtvercová. Fotil jsem na obdélník. Co vidím na matnici (v hledáčku), to je na fotce. Ořezávat fotku považuji za hřích. Výřez se dělá při focení .
<reagovat 
 Navždy už bez tebe (Občasný) - 26.12.2009 > cvakal> Dík za info,Cvakale,

stejně se mi to líbí tak, jak to je, ty listy nahoře pro mě zas nejsou až tak moc na závadu :-)
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 26.12.2009 > cvakal> V desateru se o ořezu nic nepraví. Takže jestli hřích, tak docela zanedbatelný (v porovnání se špatným výřezem  bezohledně podstrkovaným ubohému divákovi)
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 26.12.2009 > Janahe>  Ano, máš pravdu .
<reagovat 
Věza (Občasný) - 26.12.2009 >
Body: 3
<reagovat 
lila.lina (Občasný) - 27.12.2009 > krásný barvy..
Body: 5
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 27.12.2009 > Již se mi slov nedostává  - marnost nad marnost hodnotit tyto cvaky - sorry.
Body: 1
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 27.12.2009 > JARO> 

Milé jaro, nenuť mne sahat po slovníku, abych se dozvěděl co znamená to podivné slůvko "sorry". Z mateřského prsu jsem ho nesál.

Je (tvá) škoda, že se neumíš radovat z obyčejných věcí, jako sluneční světlo a barvy.


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 27.12.2009 > JARO> Náš pes v tom taky nic nevidí
<reagovat 
danuwaanalihi (Občasný) - 29.12.2009 > jo a jeste... az zacnou byt fotky o necem stezejnim, tak se ozvu urcite znovu. do tej doby pocitaj s istymi jednickami u klanovickeho lesa. mozno az na vynimky, ktore bude stat za to spomenut... ;)
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 29.12.2009 > danuwaanalihi> Dobre, Danu .
<reagovat 
danuwaanalihi (Občasný) - 28.12.2009 > adminom by som poradil ti zablokovat pridavanie diel na 1/mesiac. Myslim, ze by to malo potencial prudko zdvihnut kvalitu tohoto tvojho prasmutne biedneho zdevalvovaneho portfolia...
Body: 1
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 28.12.2009 > danuwaanalihi> 

Moje portfolio by se vůbec nezměnilo, ale úroveň Totemu by´s mohl pozvednout ty svými díly, když jsi tak nespokojený .

 


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 28.12.2009 > danuwaanalihi> 

To by mě zajímalo, jestli tak pečuješ o cvakala proto, že v něm vidíš nevyužitý potenciál, nebo proto, že tě jeho fotky tak zásadně iritují. Všímáš si takto důkladně i jiných autorů?

Dívala jsem se, nevšímáš, píšeš reakce prakticky jen na Klánovický les. To je nějaká obsese, je ti odporný, ale neodolatelně tě přitahuje, nemůžeš si pomoci, že? Možná by pomohl psychiatr.


<reagovat 
 danuwaanalihi (Občasný) - 28.12.2009 > Janahe> Jo Janahe. Stve mne potencial. Psychiatr nepomaha. Ani samani a uz vubec zadne trankvilizery ;)) Duse to proste vsechno prebije ;) Proto jsem s berlickami prestal.. Odporny? To jsem ale nikde nerek. Zasadne se vyjadruji k fotkam a serii. Myslim, ze 2 jsem zhodnotil moc pozitivne. Nemuzu si pomoct. Ja byt admin, tak mu dovolim publikovat jednou za mesic. Myslim, ze by to mohlo byt jedno z nejlepsich portfolii. Neznasam devalvaci v tyhle serii. Jak rikal pan profesor Smok - nejlepsim pomocnikem fotografa je odpadkovy kos... Mel by se to pan Cvakal naucit a davat sem neco co opravdu ma smysl... Tvuj nekriticky postoj k temto blbostem co jich je tady 12 do tuctu taky znaci nabeh na obsesi? :))
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 28.12.2009 > danuwaanalihi> 

Nezlob se, danuwaanalihi, ale zacal jsi na mne utocit od te doby, co jsem ti zkritizoval fotky z Egypta, nebo odkud to bylo a vyjadrujes se pouze k mym fotkam. U jinych fotek jsem tve poznamky nezaregistroval. Zkratka mam pocit, ze se ti zadna ma fotka nelibi, prestoze jsi jednu mou fotku hodnotil kladne. Rad bych znal tve nazory i na jine fotky, pak bych si mohl utvorit predstavu o tvych narocich .

Janahe mne bez rozpaku zkritizuje, kdyz se ji neco nelibi. 


<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 29.12.2009 > danuwaanalihi> 

No to je hezké, že se snažíš z cvakala dostat vyšší výkon. Ale zdá se, že metoda "když to nejde silou, použij větší sílu" zde  nevede k cíli, nemyslíš?

Publikace jedné fotky denně mi u člověka, který je focením posedlý (a cvakal mi tak připadá), nepřijde nijak moc. A že se drží jednoho tématu? Takových fotografů je hodně, někteří jsou dokonce všeobecně uznávaní, tady jde o to, že tobě zrovna ty listy tak moc neříkají, proto ti splývají, já vidím každý jinak, klidně bych své vlastní focení omezila jen na listy.

Ty bys chtěl, aby cvakal vybral z celé série jednu fotku - no to by mě teda naštvalo. Já chci vidět všechny.

Pravda je, že mě zase příliš do vytržení nepřiváděla řada jeho fotek lesa, ale nehodnotila jsem je podle toho, kolikátý les to už je, stejně jsem vždycky posuzovala každý samostatně.

Fotek je moc obecně, s tím nic nenaděláš. Nemůžeš je schovat do trezoru, jako se schovávají diamanty, protože jich je moc a při uvolnění by prudce klesla jejich cena. Někdy skutečně stojí za to mít jednu ojedinělou fotku a neukazovat k ní žádné varianty, ale ty listy a větvičky jsou vyloženě společenský typ, je jim dobře v houfu.

Opravdu si myslíš, že ty fotky stojí za jeden bod? To se nedá brát vážně - tím se ovšem tvá kritika zcela míjí účinkem. Cvakal je přece vlídný a tvárný, již při dvěstěpadesátém sedmém upozornění na mizernou kompresi se polepšil, měl bys to zkusit nějak jinak.

 


<reagovat 
 danuwaanalihi (Občasný) - 28.12.2009 > cvakal> ja neutocim. hodnotim podle sveho nazoru. ad egypt - bylo to daaavno pred tvym hodnocenim mych fotek. tvoje hodnoceni (utok na ne :)) mych fotek z egypta bylo nasledkem moji kritiky tvych foto a ne naopak. hodnotil jsem tvoje fotky kladne 2krat a vic jich za to nestoji... tot je vse. Janahe bych sem netahal... To je mi vicemene fuk. Jen jsem chtel nacrtnout mnozstvo tech co se jim libi devalvace a fotky z jednoho stylu... - 1ks. sadaf se chova celkem strizlive.. zatim ;)
<reagovat 
 danuwaanalihi (Občasný) - 29.12.2009 > Janahe> davas si do trezoru svy fusekle? Tyhle fotky nejsou diamanty a kdyz je jim dobre v houfu tak at jich je v kazdem prispevku 5. a ne 5 prispevku se stejnou fotkou... Jeste 253 mych hodnoceni a cvakalovi to dojde... Z techle duvodu je tahle fakt za jeden bod. Az kym nenarazim na jednu zcela vyjimecnou, co se stava malo... Ono. Jinak to nejde. Hodnotit tyhle blaboly jinak nejde. Vsechny namety jsou stokrat videne a tisickrat sfocene. Kdyz najdu neco co je sfoceno jen 500 krat tak tomu dam dobre hodnoceni... Jinak ne... Nebo at se vystavi 1 serie fotek z lesa. 1 seria fotek listi po peti fotkach. TO nejlepsi co cvakal vyved z kazdy temy. To beru. Ale tohle jsou nezmysly. Jsou to opusteni mrzacci plnohodnotnejch fotek. Je potreba to pochopit. Fotka sama o sobe staci malokdy a kdyz jo, tak musi mit silny namet. Chodit s fotakem kolem vetvicek a snazit se je dat do ramu hledacku je prilis malo.. I kdyz to jde na chvili a zalezi na prezentaci jak se to pobere. pan cvakal se hraje s kompozici. Ale neposouva se nikam. Proto pozaduju jako narocny pozorovatel o hodne vic. To vyjadruju jednickama. Az to pan cvakal posune dal. Ja se posunu v hodnoceni... Holt... Jsem sam zvedav kam to povede :)
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 29.12.2009 > danuwaanalihi> Vazim si tve snahy mne privest na spravnou cestu, ale pochop jednu vec. Je to velmi jednoduché. Mam svuj nazor a jen proto, ze ty mas jiny nazor nebudu svuj nazor menit. Pravdepodobne mne povazujes za velky talent, kdyz se mi venujes takovou intenzitou, ale tve hodnoceni je mi zcela lhostejne, protoze neustale davas najevo, ze mi nerozumis. Mé fotky nejsou stejne. To je to same, jako kdyby nekdo fotil portrety a kazdy den daval na Totem jednu fotku. Take bys mu rikal, ze je to stale to same? Stale jen lidske tvare? 
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 29.12.2009 > danuwaanalihi> To jsem taky zvědavá, držím ti palce
<reagovat 
 danuwaanalihi (Občasný) - 29.12.2009 > cvakal> Neustale Ti nedavam najevo, ze Ti nerozumim. Je to stale o vymene nazoru. Nevim co bych rikal cloveku co by kazdy den delal portrety. Az ho uvidim, tak uvidim. Neni portret jako portret a hypoteticky sa bavit o niecom nema zmysel. Tvoje listy sa podobaju ako vajce vajcu. Keby clovek fotiaci portrety fotil stale toho isteho cloveka, tak by som mu najskor hovoril to iste (az na skutocne velmi vydareny portret). To je to co robis ty. Fotis to iste dokola (toho isteho cloveka, ked uz mam pouzit tvoje analogie). Ziadna snaha o rozsirenie nametov a zmenu ponimania obrazu. Je to skutocne obycajne a nepotrebne ramovanie prirody do hladaciku a co je najhorsie - tak stale rovnakym sposobom a postupom... Kto foti dookola ten isty ksicht alebo rovnake listy potrebuje nakopnut o rozsirenie nahladu na svet.. Zatial ta nepovazujem za nic a uvidim za co ta budem povazovat. Keby si bol uplne lavy, tak by som tu svoj drahocenny cas nestracal...
<reagovat 
 Janahe (Občasný) - 29.12.2009 > cvakal> 

Taky mě napadlo srovnání s portréty, ale ono se to srovnávat nedá. Lidský mozek věnuje obrovskou část své kapacity rozpoznávání tváří, pro člověka je rozlišování ostatních lidí životně důležité, každý portrét je tedy jiný. Rozpoznávání listů důležité není, lidí, pro které je každý list osobností, je málo jako synestetiků. Většině lidí asi všechny listy splývají do jednoho, podobně jako bělochovi splývají podoby černochů, fakt, že je to list (černoch), je tak podstatný, že všechno ostatní vedle toho zaniká. Netuším, jak moc se takové rozlišování dá v dospělosti dodatečně naučit, někdo to možná dokáže, většina ne, podobně jako  Číňani po pubertě nedokáží rozlišit "l" a "r" a už se to nikdy nenaučí, zatímco jejich děti s tím nemají potíže.

Takže pokusy vysvětlovat někomu, kdo to nevidí,  čím se tvé fotky listů navzájem liší, je stejně beznadějná činnost,  jako když se snažíš vysvětlit barvoslepému rozdíly mezi barvami. Takový člověk sice pozná, že se nejedná o stejnou fotky, list má jiný tvar, jinou barvu, případně je jich víc - ale to jsou podružnosti, celkový dojem je stále stejný, nijaký, ty podrobnosti nikterak k celkovému vjemu nepřispívají. I když mohou pomoci identifikovat, kolikátá fotka to je, či jak se jmenuje (kdybys neměl názvy stále stejné), nejsou součástí celku, je otázka, jestli je vůbec fotka jako celek vnímána. V knize "Muž, který si pletl manželku s kloboukem" od Olivera Sackse je popisován člověk, který přestal být schopen rozpoznávat obličeje, i když některé lidi poznal, bylo to výsledkem vědomé dedukce: hranatá brada, vousy, pleš - to je můj bratr. Je to velice poučné čtení.

 

 


<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 30.12.2009 > Janahe> Dobře, díky za vysvětlení. Ještě na Totem nějaké listy dám .
<reagovat 
 cvakal (Občasný) - 30.12.2009 > danuwaanalihi> D´akujem za uznanie .
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter