Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Test - První věty slavných knih I.
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 18.12.2009 (11:21:08)

Na tenhle testík jsem přišla po přečtení knihy znalostních testů Mám to na jazyku! Zdálo se mi to docela vtipné a zábavné, tak jsem použila některé věty ze zmiňované knížky a přidala k nim jiné první věty z mých oblíbených knih. A v zásobě jich mám ještě víc. Tak se dobře bavte!

 

 

 

 

1.Plavovlasý chlapec se spustil z posledního kusu skály a začal se prodírat k laguně.

 

2.Byl jasný, studený dubnový den a hodiny odbíjely třináctou.

 

3.Šest kruhových zrcadel v umyvadlech na rozpukané, vydřené a zryté podlaze se leskne jak šest moří na mikromapě Země.

 

4.Ateliér byl plný syté vůně růží, a když se mezi stromy v zahradě pohnul lehounký letní vánek, zavanul otevřenými dveřmi těžký pach šeříku nebo jemnější parfém růžově kvetoucího hlohu.

 

5.Náš hrdina narodil se šestého roku po skončení války sedmileté, a to dne 11. měsíce dubna, jak lze doložiti sežloutlým latinským listem křestním, opatřeným tříkrejcarovým černým kolkem, v jehož poli se ještě pěkně na zadní nohy staví náš český lev.

 

6.V roce 1815 byl dignským biskupem Karel František Lidumil Myriel.

 

7.Kdesi daleko v zaostalých a nezmapovaných končinách onoho cípu Západního spirálního ramene naší Galaxie, který si rozhodně nemůže dělat nároky na módnost, leží jedno malé, bezvýznamné žluté slunce.

 

8.Všeobecně panuje skálopevné přesvědčení, že svobodný muž, který má slušné jmění, se neobejde bez ženušky.

 

9.Mnozí odvážlivci, když se octli na počátku velkolepého měsíce června, usedají do stínu platanů a jejich urputné vzezření se stává mírným.

 

10.Byla radost hořet.

 

11.Byl už starý, vyjížděl sám v loďce na lov do Golfského proudu a teď tomu bylo čtyřiaosmdesát dní, co nechytil jedinou rybu.

 

12.Když mi bylo šest let, viděl jsem jednou nádherný obrázek v knize o pralese, která se jmenovala Příběhy ze života.

 

13.Kromě toho, že skopové se dělá na česneku a dáma že se ani neškrábe ve vlasech, ani neplivá na podlahu, učila matka mé sestry a mne, že svatou povinností manželky je hledět, aby její manžel byl ve svém povolání spokojený.

 

14.Colin byl s koupáním u konce.

 

15.Hru – na kterou Briony navrhla plakáty, programy a vstupenky, ze skládacího paravánu, převráceného na bok, vyrobila pokladnu a krabici na peníze, které vybere, obtočila červeným krepovým papírem – napsala sama během dvoudenní tvůrčí smršti, čímž propásla snídani a oběd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Správné odpovědi:

 

1.William Golding: Pán much

2.George Orwell: 1984

3.Vladimír Páral: Milenci a vrazi

4.Oscar Wilde: Obraz Doriana Graye

5.Alois Jirásek: F. L. Věk

6.Victor Hugo: Bídníci

7.Douglas Adams: Stopařův průvodce po Galaxii

8.Jane Austenová: Pýcha a předsudek

9.Vladislav Vančura: Rozmarné léto

10.Ray Bradbury: 451 stupňů Fahrenheita

11.Ernest Hemingway: Stařec a moře

12.Antoine d´Saint-Exupéry: Malý princ

13.Betty MacDonaldová: Vejce a já

14.Boris Vian: Pěna dní

15.Ian McEwan: Pokání



Poznámky k tomuto příspěvku
tuik (Občasný) - 18.12.2009 > stydím se.
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.12.2009 > A za copak? Kolik máš uhodnutých?
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 18.12.2009 > Četl jsem 1,6,9,11,12, poznal 11, 12 a některé mi byly povědomé. To je asi málo, že?
<reagovat 
Kejchal (Občasný) - 18.12.2009 > Rozmarné léto a Stařec a moře. Je vidět, že se mi tyto knihy vryly pod kůži.
Body: 5
<reagovat 
asi (Občasný) - 19.12.2009 > Četla jsem je všechny, ale poznala s jistotou jen šest. Ten McEwan mi byl povědomý, ale nedokázala jsem to zařadit. Jaké mi z toho vyplývá hodnocení? Něco jako: vaše znalosti nejsou úplně špatné, ale příště se na tu povinnou četbu víc soustřeďte. :)
<reagovat 
blondýn (Občasný) - 20.12.2009 > A k čemu to je?
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 20.12.2009 > K ničemu. Pro zábavu, pro legraci...
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 20.12.2009 > Au, poznala jsem jen Stařce a moře.
a přitom kromě Bradburyho a Viana četla všechno!
to je smutné:)

dík za pěkný lámohlavač

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 19.12.2009 > Mohu se zeptat, kterých šest? Jen tak, ze zájmu.
I když povinná četba byl pro mě z toho jenom ten F. L. Věk.
<reagovat 
 asi (Občasný) - 20.12.2009 > Oplatka> 7,8,9,11,12,13. Většinu podle obsahu a stylu, než že bych si skutečně pamatovala příslušnou větu. Jen u Austen ji znám nazpaměť (anglicky)- to proto, že to zná každý a cituje se každých pět minut :)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.12.2009 > Myslím, že u řady z těchto děl je ten děj docela patrný už u první věty. Tak já jsem třeba čísla 1, 7 a 10, která byla v tom původním testu, tipla správně, i když jsem je tehdy ještě nečetla. (Pána much čtu právě teď.) A u Hemingwaye je tam rovnou popsána polovina děje...
Pokud jde o Austenovou, tak - běda! - jsem se dnes mrkla do knihy v knihkupectví, a je to nějaký nový překlad, kde ta věta zní jinak! Myslím, že tohle se nedělá.
Jinak jsem si to předtím zkoušela na rodině a přátelích, a reakce byly často podobné jako tady: Jak to, že jsem to nepoznala, vždyť je to moje milovaná kniha! Kamarádka byla vyloženě konsternována z dvanáctky, prý ji čte snad několikrát ročně, jak ji má ráda, a nepoznala... Až podle druhé věty (Byl na něm hroznýš, jak polyká šelmu.). Dnes jsem to mimochodem koupila jako vánoční dárek ve formě komiksu.

<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 22.12.2009 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 22.12.2009 >

"

 

."


<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 22.12.2009 > Chtěls něco napsat? Připadá mi jako by se to vymazalo. Ale díky za doporučení.
<reagovat 
dadik (Občasný) - 25.12.2009 > pěkný
Doporučil 
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 25.12.2009 > Děsně se všem omlouvám, po kontrole jsem zjistila chybičku v ukázce číslo tři, vypadlo mi tam nějak "v umyvadlech", tak snad vás to nikoho nenavedlo na scestí...
<reagovat 
jarkakrej (Občasný) - 6.1.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Francesca (Občasný) - 28.1.2010 > ta dvojka mi dopadla líp, tenhle testík skončil dost bídně... 9,11,12,13, z toho dvě jsem tipla, ze seznamu jsem četla jen tři, ach stydím se, stydím... něco bych s tím měla udělat;-) :-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter