Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Experiment
Autor: Gino Hašler (Občasný) - publikováno 3.10.2002 (02:13:52), v časopise 29.1.2003
Ze srandy jsem si postavil t.zv. "pin-hole" kameru (camera obscura) a vlozil do ni ledabyle ustrizeny kus filmu. Polozil jsem ji na zed, dal na ni zavazi aby se nepohnula behem exposice (mela rozmery pouze asi 5x10x5cm - z papirove krabicky na diapositivy)a sejmul kryt dirky asi na 10 vterin. Letel jsem to vyvolat a byl jsem celkem prekvapen timto vysledkem.Je to kontakt, ktery jsem nijak dale neretusoval.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Marty - 3.10.2002 > Prima,udelej si mensí dírku do plechu,pravidelný okraj,asi 0,4 mm,bude to ostrejsí a vetsí hloubka ostrosti,exposice podle citlivosti 30-60sec.Gratuluji!
Body: 5
<reagovat 
vrtusík (Občasný) - 3.10.2002 > tak to je dost dobrý, co dokáže dírka do krabičky :)
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 3.10.2002 > Marty - diky, ta velikost dirky by odpovidala, ale jak rikas, je to jeji pravidelnost ktera je kriticka ; take jsem zjistil, ze kdyz tu "bedynku" protahnu na takovych 30cm, funguje to jako telefoto a splosteni dava image sirokeho skla.
<reagovat 
Tynic (Občasný) - 3.10.2002 > Paráda !!! Díky za návod :o)
Body: 5
<reagovat 
rell (Občasný) - 3.10.2002 > neni co dodat,at zijou experimenty.........
Body: 5
<reagovat 
čtenář Marty - 3.10.2002 > Delali sme to z 5litrovou plechovkou od Znojemskejch vokurek a na positiv(expozice asi 10-30 min)výhoda je to zaoblení,kde nalepís izolackou ten papír.Zobrazení víc odpovídá (ne)optickým vlastnostem díry.Treba na to najdes cas.No a pak to musís jenom vokopírovat,ale formát uz je 18.24,skoro na výstavu.Eperimentu Zdar!
Jo a uzáverka byla taky lepicí páska.
V komore to pak smrdí kysele.
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 4.10.2002 >

Marty - to jde, priste pouzij pikslu od broskvi, kvuli aroma:-)

           Ja do "kamery" prilepil paskou kus negativniho Litho-filmu(proto ten kontrast)a pak udelal kontakt print. Zaverkou byla taktez cerna elasticka elektrikarska izolacka. Predstav si udelat to v pokoji, za predpokladu, ze by sel kompletne zatemnit a dat na zatemnene okno rekneme centimetrovy otvor, precizne kulaty a na protejsi zed film jak prosteradlo, ale to uz blbnu....:-)


<reagovat 
Martina (Občasný) - 4.10.2002 > Ještě že JSOU experimenty :O)
Body: 5
<reagovat 
amba (Občasný) - 4.10.2002 >

Gino, tusim, ze jsem nekde cetla, ze techniku zatemneni pokoje s ponechanim jednoho maleho otvoru a promitnutim obrazu na platno napustene svetlocitlivou chemikalii pouzivali nekteri maliri....

Jinak jsem to pred lety zkousela a musim rici, ze muj prvni pokus nebyl zdaleka tak zdarily...:-)


Body: 5
<reagovat 
parchant (Občasný) - 4.10.2002 > miluju tento styl umění
Body: 5
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 14.10.2002 > jo pěkné, má to šmrnc
Body: 5
<reagovat 
čtenář Marty - 24.10.2002 > Tendle clovek ma zrovna vystavu:www.pinhole.cz
<reagovat 
Buchtís (Občasný) - 3.10.2002 > Celkem zajímavý experiment, není nad to když si někdo umí takhle pohrát, jen dál...
Body: 5
<reagovat 
 Čtenář - 17.12.2002 > Buchtís> SES ZHULENEJ
<reagovat 
AdaMM (Občasný) - 29.1.2003 > super! :) (a poučné!)
Body: 5
<reagovat 
čtenář AngelHeaded - 4.2.2003 > je to pěkný, má to atmosféru. To já nejradši.
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 25.2.2003 > a jak se u camery obscury odhadne expozice?
<reagovat 
Rickenharp (Občasný) - 3.3.2003 > je to fakt super fotka, je to nadhera, když člověk neví, co z toho vyleze co? :o) krása experimentu, jinak se připojuji k centaurovi, jak se odhaduje expozice, případně clona, když má člověk stařičkej foťák?
Body: 5
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 3.3.2003 > obyčejně k tomu slouží expozimetr, kterym si změříš světlo a pak si ty hodnoty na foťáku nastavíš...
<reagovat 
 Rickenharp (Občasný) - 3.3.2003 > Lucie> ještě jedna všetečná otázka, jak je takový udělátko drahý?
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 4.3.2003 > hmm to nevim, ale z bazaru to nebude určitě moc drahý....
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 7.3.2003 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář Tomsus - 23.3.2003 > Uaaaaaaaaaaaaaaaaa
Na plochu s tim
Hned!!!!!!
Body: 5
<reagovat 
Mari (Občasný) - 30.3.2003 >

:o)


Body: 5
<reagovat 
sédy (Občasný) - 12.4.2003 > nasla jsem u babicky stary fotak tak stary ze to je jen krabyce ne ktery neni klasycky spoustec ve forme tlacitka  ale packa na posouvani taky to chci skusit stim fotit je to podobny system jako camera obscura ale ma objektiv/sklicko
Body: 5
<reagovat 
anglij (Občasný) - 23.4.2003 > Má to parádní atmosféru....báječné foto...je super vidět mezi všemi těmi super technicky kvalitními :)))) fotkami něco s takovou atmosférou:))))Krása...
Body: 5
<reagovat 
Draculina (Občasný) - 11.5.2003 > hmmmm
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 17.5.2003 > Opravdová krása.
Body: 5
<reagovat 
*Jakub* (Občasný) - 5.2.2006 > pekny. nedavno sem si prines velkou papirovou krabici, presne na neco podobnyho..
jinak jak ste zminoval tu mistnost, tak to neni zadny nesmysl. s necim podobnym pracuje Marja Pirilä. je to predstavitelka soucasne finske fotografie. necha si do mistnosti dirkou promitat "vnejsek" sveta a uvnitr mistnosti na dlouhy cas foti nadherne fotky... schvalne zapatrejte na netu. a docela by me zajimalo co si o tom budete myslet...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter