Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Klídek
Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 2.10.2002 (21:37:40)
Odporně teplé počasí mi zkazilo všechny plány a já nevěděl, co dělat. Venku nebudu a doma je také dusno, řekl jsem si. Pomalu se mi vybavil obraz knihovny – uvnitř klid, ticho a hlavně chládek. Ano, tam dnes vyrazím!, pomyslel jsem si a skutečně jsem vyrazil. Jenže cesta za klidem už tak klidná nebývá. Autobus se změnil v pojízdnou saunu, navíc k prasknutí přecpanou. Řidičovi se však podobné dny zřejmě líbily, protože si tuto cestu vychutnával obzvlášť pomalou jízdou. Snad se i bavil nervozitou cestujících, já jsem mu ale radost neudělal. Tedy… nedělal do chvíle, kdy jsem na již tak ulepeném držadlu nahmatal žvýkačku. Naštěstí jsem za chvilku vystoupil.
  Dveře od knihovny jsem otvíral s posvátnou jemností v myšlenkách, že právě vstupuji do ráje. Ticho, chlad a příjemní, inteligentní lidé. Kdosi na druhé straně se však s klikou tolik nemazlil a prudkým trhnutím dveří mě dopravil do onoho svatostánku. Naštvaně mě minul a zmizel. Ani mi nestačil naskočit blažený úsměv, když jsem zaslechl křik jakýchsi žen na schodech. Celá knihovna tak věděla, kam pojedou na dovolenou, že pes nechce žrát a má průjem a ta detektivka je taky nic moc. Naneštěstí se začaly hádat a jejich již tak dost hlučný projev ještě zesílil. Moji představu o klidu definitivně pohřbila paní u počítače, které jsem musel zaplatit upomínky, a to mi ještě ani nebyly poslány. Na samý závěr jsem se zapotil před dalším počítačem při zjištění, že místo vyhledávání položky mažu. Pak už jsem rychle zmizel.
  Opět jsem stál na zastávce a smířen s nutnou cestou v sauně, když si mou pozornost získala slušně oblečená dívka. Vypadala celkem inteligentně a rozumně, v podpaží měla několik knih. Zrovna jsem se ji chystal oslovit, ale zapálila si cigaretu. Tím mě naštvala – taková pěkná a kouří… naštvala mě tak, že jsem si musel zapálit.


Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 2.10.2002 > Fascinuje mě, jak si tak hartusíš zcela spisovně, fakt tě ty knihy hodně ovlivňujou...
Body: 5
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 2.10.2002 > hubert> Tedy, tomu říkám fofr... Zrovna jsem se chystal připsat své oblíbené "Autor má skutečně zájem o hlubší kritiku, jen to opět zapomněl zaškrtnout" a koukám, první postřeh už tu je. Díky, jsem rád, že aspoň v těch fejetonech se mi daří neprznit náš jazyk. (Snad to nemyslíš v ironii...)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.10.2002 > Sáša> ne, nemyslím... :o)
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 2.10.2002 > hubert> Tak to je fajn.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 2.10.2002 > celkem "inteligentně a rozumně" - zvláštní, jako by byla třeba "rudá a červená"... :o)
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 2.10.2002 > hubert> No, "rudá" v nás (nebo spíš u starších generací) asi vyvolá jiné pocity než "červená", ale to jen takové malé rýpnutí, máš pravdu.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 3.10.2002 > Je-li to fejeton, pak o čem je? O klídku v knihovně, o tom, že holku, která kouří ne nebo je to jen příběh ze života? Zdá se mi, že to nemá hlavu ani patu.
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 4.10.2002 > centaur> Je to o klidu v knihovně, který se nekonal, a o neklidném cestování tam i zpět.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 6.10.2002 > A stále si myslíš, že to je fejeton?
<reagovat 
 Sáša (Občasný) - 15.10.2002 > centaur> Nikomu to nevnucuji, ale z toho, co je na výběr, mi přijde nejlepší to zařadit sem.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter