Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Lilo a Stitch
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 29.8.2002 (00:40:25), v časopise 3.9.2002

Lilo a Stitch  (2002 USA)

 

Stitch je malá příšerka, něco mezi šestinohým psem a netopýrem, mutace vytvořená šíleným genetickým vědcem na planetě kdesi ve vesmíru s jediným programem – destrukce všeho a všech a patřičná odolnost. Vědec je za nebezpečný experiment vsazen do vězení, ale šikovný a agresivní Stitch prchá v raketě pryč. Shodou náhod přistane na Zemi, na Havaji, kde má starší sestra velké trápení s výchovou neposedné a zvídavé Lilo. Rodiče zahynuli a okamžik, kdy mohutný, ale dobrácký sociální pracovník odveze Lilo do ústavu se zdá nebezpečně reálný. Stitch, přejetý kamiónem a daný do útulku pro psy je právě tím, koho si malá Lilo vybírá za společníka, navzdory varování o agresivitě a neznámém druhu. (Je to vůbec pes?, ptají se všichni!) Ničí vše, co mu přijde pod drápy a zuby a už tak vachrlatou domácnost uvádí do stavu totálního chaosu. I tak vám ale bude sympatický, jak se dá od Disneye čekat. Má ostatně i praktické vlastnosti, dokáže například přehrávat gramofonové desky drápkem a namísto reproduktoru používat vlastní zubatou papulu.

Ale jeho útěk nezůstává nepovšimnut. Na Zem je vyslán dvoučlenný tým s jednoznačným úkolem uprchlíka zničit. (Velmi vtipné je zamítnutí likvidace celé planety s poukazem, že Země je chráněnou přírodní rezervací moskytů, mají zde totiž ideální podmínky a dostatek potravy - dvounohé živočichy, neinteligentní, zato velmi chutné a výživné.) Ke všemu se kolem stále potlouká zmiňovaný hromotlucký sociální pracovník, hledající každou příležitost k přesvědčení, že Lilo bude mít v ústavu lepší podmínky pro život.

Ač jde o animovaný příběh moderní, nechybí kosmické zbraně a jiné vymoženosti, žádných masakrů se divák obávat nemusí, nic v japonském stylu, je to příběh milý, láskyplný, patřičně dojemný, rozverný i vtipný! Nijak originální, vše se dá více či méně předvídat, ale pohladí. Stitch se pomalu ale jistě zbavuje své naprogramované agresivity, zdárně odolává všem snahám dvou nemotorných lovců o polapení a velmi mu učaruje příběh O ošklivém káčátku, s nímž se ihned ztotožní. Neschopní lovci jsou následováni samotnou „vedoucí“ projektu s celou delegací, ale to už má Stitch přátele a pocit domova a rodiny.



Poznámky k tomuto příspěvku
Deltex Hawkmoon (Občasný) - 29.8.2002 > :o)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 29.8.2002 > Dík, nejsi dle nicku ze stejné planety jako Stitch?  Potěšils´ mě, má partnerka si klepe na čelo, když se tu rozněžňuji, že se mi to FAKT líbilo a pohladilo mě to, jestli prý nějak nedětinštím, HI HI, proč ne...
<reagovat 
amba (Občasný) - 29.8.2002 > Ahojky Kajmane. Ta recenze je napsana tak roztomile, ze mam chut se hned ted uprostred noci sbalit a vyrazit do kina na Lilo a Stitch ...:-)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 30.8.2002 > Dík! Fakt je, že asi musí být člověk naladěn na tu správnou notu, aby ho kreslený film pohladil, já to viděl na předpremiéře, kde před tím hráli hodně velkou ubohost s Cameron Diaz, taková ta jalová komedie (viz recenze na Prostě sexy z před pár dní - to není reklama :o), takže jsem byl velmi mile překvapen, ze onen Disney, na kterého jsem tam ani nechtěl zůstávat (většina přítomných dospěláků ostatně odešla), mě zahojil rány :o) Musím na to vytáhnout mou drahou, co na to ona. Nemusím klasické Dinseyovky z posledních let, to tedy ne, ale tohle je malinko netradiční :o)
<reagovat 
Tina (Občasný) - 3.9.2002 > film vypada velmi mile postradam informace o rezii produkci a tak to je japonsky film nebo americky?
Body: 3
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 3.9.2002 > Je to americká věc z produkce Buena Vista/Walt Disney Pictures v režii Ch. Sanderse (Beauty and the Beast) a D. De Bloise :o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 30.9.2002 > Napsal jsi to opravdu "roztomile," jak už tady bylo podotknuto, a opravdu to vypadá lákavě. Jiné recenze na tenhle film byly ale svým vyzněním dosti odlišné, tak nevím...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter