Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce "Když oklameš strážce prahu z kolekce Sb IXX
Autor: Zeanddrich E. (Občasný) - publikováno 26.3.2009 (00:55:50)
"Když oklameš strážce prahu



... -krkavec, jakmile pocítí smutek
nad ještě tepajícím srdcem
skřivana, které kvůli svému "nasycení"
rve mu z hrudi, přestává býti
krkavcem.


Otázkou je, zda pak raději
zemřít hladem ...


."


Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 26.3.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 26.3.2009 > hluboká myšlenka
Body: 5
<reagovat 
anemone (Občasný) - 26.3.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 26.3.2009 > "... -pocítí SOUCIT...; - snad tohle jsem tam měl "nějak" dostat, bylo by to výstižnější, zřejmě;... .
. "
<reagovat 
anae (Občasný) - 26.3.2009 > kruté zákony přírody - boj o přežití, tak to bylo, je a bude ... (u člověka ale zde často až přesycení ...)
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 27.3.2009 > anae> "... -promiň, ale tuhle Tvou pozn. v souvislosti "s tímto mým příspěvkem" moc nechápu;... -?,."
<reagovat 
 anae (Občasný) - 27.3.2009 > Zeanddrich E.> jen výklad čtenářův .. pro sebe, tak to tak ber .. je nutno vše chápat? :-)
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 27.3.2009 > Krkavec by mohl přejít na slunečnicová semínka :-D
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 27.3.2009 > Džajata> "... -skvělý nápad !; ... - :-)))) -Bohužel ale, když se někdy snažíme "přeskočit" nějaký ten náš "vývojový stupeň", naše "tělo" tu "novou potravu" moc nebere; ... .
."
<reagovat 
 Džajata (Občasný) - 29.3.2009 > Zeanddrich E.> :-D no přesně. Ale i když jsme nedokonalí, důležitý je záměr. Krkavec s poznáním své nedokonalosti má možnost něco změnit. A to je pozitivní.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 29.3.2009 > Džajata>

"... -jde právě o to, nepřekročit určitou "únosnou mez" pro naši (( nejen pozemskou )) "tělesnou" schránku, abychom místo "nadběhnutí si" nemuseli "příště" něco relativně "podstatného" "dohánět"; ...:-)).

."


<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 30.3.2009 > skvelá zkratka! toto je asi nejlepsi z tech tTvych novych, co jsem tu cetl.. Vezmi si Junga, listuj, napis celou takobvou sbirku, a ja tTi ji klidne vydam !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 30.3.2009 > dr. Wojtek> "... -děkuji za nabídku, p. doktore, ale to, že občas někde použiji pojem či "termín" z díla C.G.J., ještě neznamena, že jej stále považuji za "nepochybnou" a "nechybující" autoritu (( -jak, uznávám, tomu "do relativně značné míry" mohlo být někdy v 90-91. roce,; - především ovšem samozřejmě předtím, než jsem se "potkal" s dílem R. Steinera; ... -etc. ))."
<reagovat 
natali (Občasný) - 30.3.2009 > ..................no comet.
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 30.3.2009 > natali> "... -ó děkuji, Vy, "zatím neznámá"-... .
."
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 26.3.2009 > "Otázkou je, zda pak raději zemřít hlady"
To není otázka, to je v tomhle případě fakt. Narazils na problematiku "prvotního hříchu" :))
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 27.3.2009 > jiri-jirik> "... -hmm; -na tu ale narazíme "vlastně vždycky", když "něco probereme" "do důsledků";... . -Je potřeba prostě "snažit se" "co nejspíše" "vrátit" se "domů", "úplně" na tu "druhou stranu" (( -myslím tam, odkud jsme "za určitým cílem" byli "vyhnáni"... )); -na druhou stranu ale, některé "vývojOvé etapy" se zřejmě -alespoň tedy "ne běžně" -"přeskočit nedají" ((... -"zdánlivě" tímto výrokem sice odporuji "své" teorii o "výukové metodě" pomocí takzv. "**Zlatých karet" (( -cca ze zač. 90. let ...)), jak mi bylo "několikrát" vytýkáno, ale Ti, kdo ji "prozkoumali podrobně", si to snad již "myslet nebudou" (( -"myslím" si totiž, že "kdyby to možné" nebylo, nebylo by mě to bývalo "vůbec napadlo"...;... -etc.)) )). -Takže tedy, spíše "každodenně, poctivě pracovat", než se snažit o "fígle" typu "obrácené Kabbaly" apod., které se dříve či později "musejí" "krutě vymstít"...; ... :-))."."
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.3.2009 > Zeanddrich E.> Žádné učení a tedy ani kabala, ti nic zadarmo nedá. Poctivá každodenní práce je nutná s kabalou nebo bez ní. Problém je, nečestně zbohatnout, ale bohužel se to ne vždycky "krutě vymstí".
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 30.3.2009 > jiri-jirik> vymstit se nutne musi; - jde o to, kamm jdsi schopren dohlednout
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 30.3.2009 > jiri-jirik> "... -; ...-myslím, že zde "musím" souhlasit s dr. W. -tedy v tom, že nebylo-li by "absolutní" spravedlnosti, "popíral" by Bůh "sám sebe";... ."
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.3.2009 > dr. Wojtek> Dotahuj věci doktore, pokuď je kam "dohlédnout", pak ta pomsta není starost má, ale stvořitele. Každé mé dohlédnutí by bylo hříšné pýchou.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.3.2009 > Zeanddrich E.> Spravedlnost je lidskej pojem, bóží pojmy neznáme, bo: "cesty Pána jsou nevyzpytatelné... atd" Takže o čem to vlastně mluvíš ??
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 30.3.2009 > jiri-jirik> "...- Tvá poznámka by mohla opět být na dlouhou diskuzi...; -ale krátce -pojem je sice (( -snad )) lidský, ale jeho "obsah" jest "určitě", určitě Boží !!; ... .
."
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 30.3.2009 > Zeanddrich E.> Aha a ten bóží obsah nám sdělil kdo ? Ten náš doktor ? co ani psát neumí :)) Neznáme boží pojmy ani boží obsahy, celej náš vztah k Bohu je obsažen ve slově "děkuju" všechno navíc je nutně rouhání.
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 31.3.2009 > jiri-jirik> "... -hmm, tak nevím, zda na "takovou" pozn. má význam vůbec reagovat; -Tvá "noc", bohužel, bude možná hlubší, než se "zprvu" zdálo;... . -Ale jednu věc řeknu přeci,; - a dám si přitom zvláště záležet, abych "Boha", a "vše" s "Jeho jménem" "související" napsal s velkým "B" (( -neboť již tato "drobnost" o "mnohém" vypovídá; ... . ))."


-Tak tedy: -my "tady dole", např. "zrovna třeba na té naší" Zemi, opravdu "v naprosté většině" "těžko" můžem cokoliv s "jistotou" tvrdit o "Boží podstatě" -kromě toho snad, co -"jen stěží vyslovitelného"- pociťujeme "již bez pochyb" ve svém srdci, ..., apod.,; -ale, jak se říká, i strom, do jehož "větvoví" nedohlédnem, "alespoň částečně" "dá se poznat" po ovoci, které "tu a tam"
k "našim nohám" nechá spadnouti dolů;. -Pak záleži "již jen" na naší "duchovní" pokročilosti -s Boží milostí dosažené-, co všechno "z něj (( z "toho ovoce" myslím ))" "dokážeme vyčíst";... -etc. .
."
<reagovat 
natali (Občasný) - 1.4.2009 > Děkuji i já za Vaše hodnocení... Těší mě, že už nejsem neznámá.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 31.3.2009 > Ale jistě, jen ono čtení dle ovoce je subjektivní záležitost, u každého člověka jiná. Takže který imago dei bude to pravý ??
Dobře, já už tě nebudu tejrat :))Náboženství stojí na dogmatu, tím dogmatem sou stopy Boha na zemi, zjevené v Bibli a eucharistie. O tohle se musíš opřít, bo jinak tě zatluču jak kolík :))
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 1.4.2009 > jiri-jirik> "... -ano, tady na Zemi bude pro každého "pravé" asi něco trošku jiného; -o náboženství se zde bavit nechci, a Co se samotného Boha týče, jsem rád (( -a "neskonale mu vděčen" za tu "poctu" ...)), že se mi "nechal poznat" alespoň do té míry, že "nemusím" "pochybovat" o jeho existenci.

-A "tuto jistotu" bych přál každému; ... .
."
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 2.4.2009 > Zeanddrich E.> Ano :)), osobní dogma, to se mi na tobě líbí, i já mám své osobní dogma.
<reagovat 
kretén TOTEMu (Občasný) - 28.3.2009 >

Ten smutek může být jen momentem, ne trvalou kladnou hodnotou krkavce...a pak jede ve svém počínání dál za svým cílem bez veškerých ohledů...

Jj, převedeno do dnešní podoby, tak je to hlavně o materiálních  hodnotách. City se již dááávno "nepěstují" :( .


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 29.3.2009 > JARO> "... -NO PRAVE PROTO JSEM TU NEKDE DOLE NAPSaL, ŽE JSEM TAM MĚL SPÍŠE NĚJAK dostat ten pojem  "soucit"; - ten je, myslím si, přeci jen "průkaznější"... . -A s těmi city, to bych také tak nedobře zase neviděl; ... :-))..
<reagovat 
 kretén TOTEMu (Občasný) - 29.3.2009 > Zeanddrich E.> Asi jo: soucit. Hmmm ale city jak kdy a kde - nebo zemřít hlady ?
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 9.4.2009 > JARO> "... -já Ti to tedy "prozradím", "o čem to tady vlastně "dneska" celé je", abys' netápala, jak se zdá, "trošku" "v jiné oblasti"...; - každý z nás máme totiž jakoby "Bohem ustanovenou" určitou záklopku, která se posouvá s naším "bytostným" vývojem hlouběji a hlouběji ke "kořenu\\\|" ... (( -ochraňuje nás tak "především" od skutečností, které bychom "zatím nesnesli", a které by nám tím pádem v "nejrůznějších směrech" mohly "dosti uškodit"... )); - a právě "tuhle záklopku", --(( ... -dost možná i "určitou bytost"... ))((...- ...;)) ve "své" "hlubinné psychologii" C.G. Jung nazval "strážcem prahu". -A tento "pojem" se později "vžil" všeobecně; ... :-)).
."


<reagovat 
 kretén TOTEMu (Občasný) - 10.4.2009 > Zeanddrich E.> Ano, to je "jádro pudla", nedokázala jsem až tak, asi proto, že jsem pohan, ale přesto tu záklopku určitě mám...
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 14.4.2009 > JARO> .. tu zaklopku, jak tomu rikas, ma každy, to si buď jisty
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 17.4.2009 > JARO> "...-"pohan", to je tady


na Totemu "někdo jinej"; ale
C.G.Jung jako jeden
"z prvých" právě snad "zjistil", že
"věda", narazí-li
"na své dno", nemůže




jinam dojít, než
právě k Bohu;... :-)).
."
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 17.4.2009 > dr. Wojtek> "...-pane dr., názor

máte "správnej",
ale JARO je "ona";... :-).
."
<reagovat 
 kretén TOTEMu (Občasný) - 19.4.2009 > Zeanddrich E.> JARO je vždy ONO  .
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 3 4 (14)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter