Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Žraločí tlama - Enkaustika
Autor: Katka28 (Občasný) - publikováno 8.9.2008 (08:45:46)


Poznámky k tomuto příspěvku
Neriet (Občasný) - 8.9.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Boža (Občasný) - 8.9.2008 > pěkné v tom modrém provedení:)
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 8.9.2008 > nepostrádá to hloubku, pěkná barvička
Body: 5
<reagovat 
čtenář michalkr - 10.9.2008 > pánové, je to zajímavá diskuse, ale nemyslíte, že hádat se kvůli slovíčkům a názvům je poněkud mimo, tady to stejně nevyřešíte. I když ta původní enkaustika byla jiná tak tohle je také hezké, stačí mít trošku fantazii a dokázat si představit pocity a duši která to dotyčné dílo stvořilo. Přírodo také tvoří krásná díla, vemte si ranní svítání, budete se hádat že už je to obehrané, když je to každý den? A kdo bude nadávat že se tomu říká ranní svítání, když to původní, krásné nezkažené kouřem z komínů a lidskými vymoženostmi bylo nádherné? Doba jde dobředu a to že se přejímá název? Karate má taky hodně větví, a některé si jsou jen vzdáleně podobné, přesto se těm větvím říká Karate. Promiňte, ale řešíte nepodstatné věci. A to že se vám něco nelíbí, ještě neznamená že by to nemělo být.
<reagovat 
 čtenář krutopérus - 10.9.2008 > čtenář> a já tomu zase rozumím. na jedné straně máš jógu a na druhé nějaký nesmysl, který se na ní přiživuje a zvládne při tom prodávat tepláky adidas...
<reagovat 
hloupy ivan (Občasný) - 8.9.2008 > Žádná pomoc, zdá se mi, že tahle tvorba, obecně tu nazývaná enkaustikou, i když třeba docela hezká pro oko, je docela stejná u toho i onoho. Jeden má o něco čistší barvy (zde), jiný to má trochu horší, ale v zásadě mi to příliš připomíná některé techniky z prvního stupně ZŠ, kdy jsme foukali tuší křoví, nebo obtiskávali listí. Prostě zdá se mi, že jde o jednoduchý (na rozdíl od původní techniky) způsob, kterým lze velmi snadno dosáhnout určitého (v podstatě jednoho) efektu. A tak příspěvky několika autorů, jež se tu teď objevují, připomínají právě tu nástěnku ze ZŠ. Také se mi nelíbí, jak z toho vesměs vyzařuje ona náhodnost (podobná foukanému křoví) jež je autorem následně interpretována - nazvána. Milí moji, nešlo by techniku nějak aspoň obměňovat, nebylo by třeba možné a přínosné kombinovat ji s jinými technikami?
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 8.9.2008 > hloupy ivan> HLAVNE TO NENAZIVEJTE :



.E N K A U S T I K O U.


<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 8.9.2008 > hloupy ivan> Neboj..časem se to všichni naučíme a budete tu moct koukat na domečky, stromečky, vodopády.... je fajn se vrátit na ZŠ ne:-) Když člověk ví jak, tak se dají nakreslit opravdu nádherné obrazy (konkrétní, ne abstrakce), ale učený z nebe nespadl. Kombinovat to s jinou technikou? No nevím, nevím...to by asi moc dobrý nebylo. Zdá se ti, že jde o jednoduchý způsob...tak sem taky nějaký příspěvek vlož, ať můžeme obdivovat tvé techniky z prvního stupně ZŠ:-)
<reagovat 
 čtenář lumen - 9.9.2008 > hloupy ivan> chápu, že se tyhle techniky umělcům nelíbí :)) ale dokážete si představit tu radost, když neumíte udělat čáru a barvy se vám rozpatlávají do špinavě hnědé... a najednou vám pod rukam vyroste něco, co je krásné? ano, je to umění chudých. takovým se stalo v písemnictví třeba "české haiku" bez znalostí a bez techniky najednou může i negramot stvořit něco, co probouzí (a dokonce nejen v něm) libý pocit. co si s tím, ajta, počít? rozlišovat umění a podumění?

ale jednomu rozumím. jako ty bych chtěl, aby se na tom člověk nezastavil. když už se mi kaňka roztekla v krásného motýla potřetí, začal jsem přemýšlet, co s tím dál... budu míchat barvy? zkusím něco dokreslit? půjdu dál...

a co ty katko28? stačí ti to takhle? rosteš?
<reagovat 
 čtenář lumpen - 9.9.2008 > hloupy ivan> ale jistě... ty názvy. na to se dá říct jedině: uuuaaaáááááááááá.
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 8.9.2008 > Katka28> Myslíš dílo ze studií prvního stupně ZŠ? Už dlouho to mám v plánu...jenže vzdálenost která mne od těchhle děl dělí .) je v součinnosti s progradující demencí značnou mi překážkou. Abychom si rozuměli,nemám nic proti abstrakcím jako takovým a na vodopády se spíše netěším :) Co se týče "jednoduchosti způsobu" předpokládám, že relativně jednoduchý je, vrhá-li se na něj tolik lidí...je to taková "enkaustika" ve smyslu "do it yourself", enkaustika instant. Nebo snad pracuješ s pryskyřicemi a otevřeným plamenem?
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > čtenář> Nestačí...já sama nejsem vnitřně úplně spokojená. Ale dá práci pokročit dál...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > čtenář> Tohle je samozřejmě starý problém, který tu asi (zase) nevyřešíme - totiž: jak se to má s tím, co je umění a co už ne. Budu raději mluvit za sebe (nikoliv však nějak originálně): od umění očekávám, že obsahuje nějaký prvek hledání výrazu, postupu a formy. Zároveň, slovo umění je od "umět", soudím, a zároveň má v sobě i něco z "umělého" (viz třeba "ARTificial food"). je k němu potřeba jisté dovednosti, je třeba delšího snažení a sebeutváření. Těžko stavět nějaké určité, objektivní hranice. Myslím, že tvorba taková, která v nějakém smyslu "nebolí" těžko může být uměním. To by jím pak třeba nakonec mohla být i ubrousková technika, pomalování koupeného keramického pejska, vyšívání podle vzoru, nebo kdoví co dalšího. není to umění, je to hobby - příjemná náplň volného času. Věřím také, že náhoda sama také umění nedělá - viz poznámka o tom slovu. Musím ještě dodat, že tenhle rozbor jsem si dovolil jako naprostý laik i v praxi, natož pak v teorii.
Howgh.
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > čtenář> Jo a to s tím motýlem - kaňkou rozteklou potřetí, mne potěšilo, co potěšilo - i rozveselilo. Díky.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.9.2008 > davidhuge> neřešili jsme to už?:-)))
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 8.9.2008 > hloupy ivan> pochybuji ze katka vi jak se vubec prava enkaustika dela :-)
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > hloupy ivan> Nepracuji s otevřeným plamenem ani pryskyřicí..jednak proto, že tak daleko jsem se nedostala a proto, že na to nemám prostor. Enkaustika je rozmanitá a dá se pracovat s různými nástroji jako např. pero s četnými násadkami, vyhřívané desky, horkovzdušné pistole..Dnešní způsob enk. malování je přizpůsoben době. Všechno zjednodušujeme, přizpůsobujeme a nároky jsou kladeny i na praktičnost. Ale to neznamená, že je to horší nebo lepší. Každý volí svůj způsob...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 8.9.2008 > davidhuge> no, přiznejme si, že já si v tom taky nejsem dvakrát jistý...co vím ale určitě, že její a dalších tady obrázky s ní nemají společného v podstatě nic kromě tepla :)
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> Ano a ne. Těžko se tomu dá říkat enkaustika. Postup i materiál jsou jiné, výsledek vypadá jinak. Když to trochu přeženu, dalo by se podobně říkat třeba ofsetu litografie :)
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 8.9.2008 > hloupy ivan> a vosku :-).....jinac enkaustika je v podstate nastenna malba

<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > hloupy ivan> Já jsem tomu nedala název enkaustika..já jsem neurčila, že nástrojem bude pero, žehlička.. a že se budou používat vosky...mně nepřísluší hodnotit čemu se dá a čemu se nedá říkat enkaustika...a myslím, že ani nikomu jinýmu...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 8.9.2008 > davidhuge> no ale na vhodně křídou připravenou dosku se to s trochou vosku udělat dá taky, ne? .)
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> Ale vždyť ty komentáře, v kterých tohle (je-li,či není tohle enkaustika)rozebírám a nakonec i davidhudge nejsou nijak osobně cílené na Tebe. Ani po Tobě nikdo nechtěl, abys to "hodnotila".

A copak považuješ nástroje za "určené"?
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 8.9.2008 > hloupy ivan> jasne dnes je to normalni technika malby.Da se delat ale jen na pevne podlozky (sololit a ruzne desky) tady na te strance jsou pod NASE FOTKY ve 3.rocniku nejake enkaustiky na ukazku



http://www.malba.unas.cz/
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > hloupy ivan> Spadlo mi to a nestihla jsem to dopsat...Pořád tady řešíte, že se v dnešní době nekreslí tak, jako původně. Moje podmínky mi to neumožňují ..ať se to týká nástrojů, na co se kreslí....a myslím, že ne jenom mně. Navíc v dnešní době se dává přednost jednoduchosti, praktičnosti...Nevím, kdo s tímhle přišel na trh a začal to šířit...Vždycky se pro danou věc najdou nadšenci i odpůrci. Každopádně pro mě je to relax, zábava...
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > davidhuge> Pokud někdo studuje umění, tak samozřejmě chápu, že bude "kritizovat" lidi, kteří jakoby "tvoří"...ale myslím, že o tom to tady není. Koukala jsem na ukázky enkaustiky. Nelíbí se mi to. V někom to může vyvolat krásné pocity a bude z toho unešený a někdo ne. A vůbec to není o tom, jak člověk obraz kreslil a co k tomu použil za nástroje nebo jakou technikou...Každý z nás má na to svůj názor...mějte ho, ale jak se říká...žij a nechej žít... Opět to bylo myšleno všeobecně..ne na tvou osobu..
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> No ale proti tomuhle, jako zábavě, relaxu vůbec nic nemám. Připadá mi jen hloupé to označovat názvem pro něco, co vyžaduje docela jiné úsilí, postup, řemeslo. je snad ten domalovaný koupený pejsek polychromovaná socha?

Že se v "dnešní době" dává (a to už opravdu ve všem) přednost praktičnosti, mne denně nepřestává mrzet.

Dnešní doba je tu v uvozovkách proto, že je to odvěké zaklínadlo. Už L.N.Tolstoj si ve Vojně a míru posteskl, že tomu tak je. A to byla v pravdě stará dnešní doba :)

Jo a nevím co kdo přesně psal, už se tu v té houštině nevyznám, ale já rozhodně nebyl ten, kdo by si stýskal nad tím, že se nedělá postaru.
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> jasne ja vam to neberu.Jedine co mi vadi je ,ze tomu stale rikas enkaustika.Velky problem fotek enkaustiky je povrch ,ktery nejde moc videt,tudiz se ti to zda nehezke.Ale rikat tomu co delas enkaustika je zhovadilost prvniho stupne.Promin ze jsem to tak musel rict, je mi to lito.Predstava ze si rozpoustis voskovku na zehlicku a pak sni tapes po jejake slide me desi a kdyz to prirovnas enkaustice tak jsem v soku!K enkastice potrebujes tvrdy povrch,pravy vceli vosk,pigmenty,horak,ruzne pryskirice,malirske spachtle...atd...Promin ale nedavno jsem videl tu vasi techniku v Tv a je hnus ze to vubec povazuji za enkaustiku!!!
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> Jo videla jsi nekdy pravou enkaustiku na vlastni oci?
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > davidhuge> Neviděla...nikdy nebyla příležitost. Jak už jsem psala...já jsem si to nevymyslela, že se tomu říká enkaustika...jestli to někoho pohoršuje..je mi líto, ale já s tím nic nezmůžu...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> no, jestli je to jenom tak, pak tomu třeba Ty ještě nemusíš tak říkat :)
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 9.9.2008 > hloupy ivan> Když ti někdo koupí vanilkovou zmrzlinu a dáš ji kamarádovi..řekneš mu, že je pistáciová?...protože tvému sousedovi se nezdálo, že by chutnala nebo měla barvu jako vanilková? V této podobě (včelí vosky, žehlička, malá špachtlička atd.) jsem tuto techniku "dostala"...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> No, aby to bylo přesnější, budeme jí říkat vanilínová :) No, ano, v tom máš pravdu, to v tomhle případě neřeknu - aspoň dokud ji neochutnám. Právě chorobou lidstva, zvláště (i když nejen) v posledním století je postupné falšování všeho. U zmrzliny mi to ale tolik nevadí.
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> celkem me udivuje,ze kdyz delas tu udajnou enkaustiku,ze jses o pravou enkaustiku jeste nezajimala.
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > Katka28> Ještě malý dodatek k podobenství se zmrzlinou. Když Ti někdo prodá vanilkovou zmrzlinu, která bude pistáciově zelená, bude vonět jako pistáciová a bude chutnat jako pistáciová, budeš jí říkat "vanilková" jenom proto, že Ti ji jako takovou prodali?
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 9.9.2008 > hloupy ivan> ještěže jsem svuj příspěvek neodeslal... páčsto řek přesnějc a hlavně slušnějc:-))))
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 10.9.2008 > davidhuge> A kdo to řekl?
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 9.9.2008 > zase zkrvák> (: děkuju
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 10.9.2008 > Katka28> pokud jses oni zajimala,tak mi prijde divne co tady jako enkaustiku predstavujes.
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 10.9.2008 > davidhuge> Někdo mě to ukázal, tak jak mě to ukázal...a to neznamená, že když se v dřívějších dobách dělala jinak, tak ji taky tak musím dělat...jak už jsem psala..nemám na to nic. To, co mi bylo nabídnuto je pro mě reálnější...A už to opravdu nehodlám dál komentovat. Nekoukejte na moje příspěvky a nemusí vás tížit, že u nich mám napsáno enkaustika. Pokud chcete docílit, aby se tomu tak neříkalo, jste na špatné adrese...jako jedinec s tím nic nezmůžu.
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 10.9.2008 > Katka28> nerozciluj se :-) klidek.Ona v drivejsich dobach nedelala jinak,ona se dela porad stejne.Akorat napad s instantnimi polevky se holt rozsiril uz do vsech sfer.
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 10.9.2008 > Katka28> jako jedinec to asi ne,ale kazdy by mel nejdriv zacit u sebe :-)
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 11.9.2008 > davidhuge> Nikdo se nerozčiluje...k tomu není důvod. Jen jsem napsala, že se k tomu dál nehodlám vyjadřovat..nic víc a nic míň....Tím jinak jsem myslela to, že dnešní enk. je přizpůsobená době...
<reagovat 
 Katka28 (Občasný) - 11.9.2008 > davidhuge> Ano..známá otřepaná fráze...když s tím začnu u sebe, změní to něco? Změní to názor dalších lidí a ti tomu přestanou říkat enkaustika? Myslím, že ne...
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 11.9.2008 > Katka28> Nojo, ale co ta zmrzka? :)
<reagovat 
 davidhuge (Občasný) - 15.9.2008 > Katka28> jenomze enkaustika tomu rikate jen vy neznalci
<reagovat 
 hloupy ivan (Občasný) - 15.9.2008 > davidhuge> Nech to bejt...začíná se to opakovat a je to marný. Když tomu slečna či paní tak říkat chce, ať si tomu tak říká. Své důvody už vysvětlila natolik jasně, že je zřejmé, že jakákoliv argumentace je zbytečná.):D: Natožpak podobné poznámky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter