Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Aforismy (2002) z kolekce Aforismy
Autor: Arid (Občasný) - publikováno 24.7.2008 (14:18:39)


Inspirace: Tvůj dech mým inkoustem.



*





Dovol jeho křídlům ze stříbra probleskovat temnou nocí, jíž jsi ty sám – jakoby On mluvil – jakoby On naslouchal; - a dostaneš příbytek, jenž nemůže býti vyloupen, zničen nebo spálen.



- Mohl by ti někdo ukrást hvězdy nad hlavou?



*



Jedno jediné objetí milenců v mžiku rozpráší všechny hrůzy světa.

Jedno jediné hrůzné slovo v mžiku rozpráší objetí všech milenců.



*



Vidíš mé lepší já – a říkáš tomu láska.



*



Vidím do dálky, přestože se pohybuji jen několik milimetrů nad zemí.

Vidím do dálky, neboť se pohybuji jen několik milimetrů nad zemí.



*



Jediné, co tě tíží, je tvá vlastní hloupost.

To, že o své tíži víš, je prvním zábleskem inteligence.



*



Láska a poznání jsou sestry, jejichž matkou je pokora.



*



S láskou je všechno potěšení posvěceno; jsi naplněn již předem; bez ní však pobíháš sem a tam jako včela za pláství medu. Střídáš milence a místa, avšak srdce strádá: Dosud spíš. Neznáš tajemství medu, jímž je tvůj vlastní dech, tvá krásná samota, tvé překrásné ticho.



*



Miluješ-li pro něco jiného než pro lásku samu, nebudeš nikdy šťastný.



*



Báseň je pravda v iluzi.

Svět je iluze v pravdě.



*



„Nic“ si nelze představit.

Toto „Nic“ si totiž představuje tebe.



*



Jednoduchost nelze vyjádřit žádným číslem, zachytit sebekrásnější myšlenkou.

Je světlem v tvých očích, jež ozařuje každou věc a otevírá tichou jednotu odrážející všechno ostatní v té jediné.

Je hladinou bez vlnek, tváří bez vrásek.



*



Některé okamžiky obsahují bylo i bude všech věcí. Ale nakonec tu stejně zbude ten talíř od omáčky, co musíš ještě umýt, a pejsek, co by chtěl ještě vyvenčit.



*



Ticho je zrcadlo, jímž se díváme na Boha a jímž se Bůh dívá na nás





Poznámky k tomuto příspěvku
JDiviš (Občasný) - 24.7.2008 > Vidíš mé lepší já – a říkáš tomu láska.
Ticho je zrcadlo, jímž se díváme na Boha a jímž se Bůh dívá na nás.
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 24.7.2008 > Děkuji
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.7.2008 > Láska a poznání jsou sestry, jejichž matkou je pokora
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 24.7.2008 > Jsem rád, že každý je osloven něčím jiným.
<reagovat 
kalice (Občasný) - 24.7.2008 >

Čtu a usmívám se... inspirován

B.D. dostává 5


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 25.7.2008 > děkuji
<reagovat 
ariel (Občasný) - 26.7.2008 > a pro autora: mně jsi toho víc předal neverbálně, než těmito aforismy. pro mě 3-4.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 26.7.2008 > :-)
<reagovat 
ref (Občasný) - 27.7.2008 > Jsem rád, žes opět přispěl...
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 24.7.2008 > netřeba komentáře..pro mě hloubka,moudrost,zkušenost prověřeno city:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 26.7.2008 > Mbonita> cítil jsem s tvou reakcí, něco mi drhlo, a pak jsem měl na chvíli silný pocit zlosti. kdy jsi naposledy v životě dala najevo hněv?
<reagovat 
 Mbonita (Občasný) - 27.7.2008 > ariel> 

hněv..naposledy v životě:-) dneska..klela jsem jak pohan..důvody sdělovat nemusím,že ne

po pravdě ..občas si říkám,že podnět který tebe dostane do varu asi musí být silný..protože mi připadáš někdy až dost neosobní..na druhou stranu zachováváš si ten kritický nadhled...možná se mýlím a  dostávájí tě malichernosti..omlouvám se za to dumání.. nic mi do toho není:-)


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 27.7.2008 > Mbonita> A i B je správně :o)
<reagovat 
jaši2 (Občasný) - 29.7.2008 > paci
Body: 5
<reagovat 
Věza (Občasný) - 22.10.2008 > skvělý
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter