Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 22.5.
Emil
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Neoběšenej oběšenec
Autor: bossini (Občasný) - publikováno 3.6.2002 (16:07:25)
"A-hoj.....proč?..."stojím mezi dveřmi,přikován úžasem při pohledu na mukla stojícího na plechovém kbelíku s opaskem kolem krku s koncem uvázaným na vodovodní trubce u stropu umývárny."Drž hubu...nech mě bejt!Vypadni!!"Už sípe a v obličeji je bílej jako stěna za ním.Rukama vyrovnává balanc a nohy se mu v kolenou třesou jako by měl zimnici."Slyšíš!...Nechoď ke mně,...vypadni!!!" "Já...."chci něco říct ale nevím co. "Drž hubu!!" Zavrávoral a jednou rukou se chytil opasku nad hlavou. Pustil jsem ručník a mejdlo z rukou. Co mám dělat?"Proč to děláš vole?"šeptám ale asi mi neodpoví. "Ty jseš blbej!" zařval a s bolestivou grimasou v obličeji polkl na prázdno."Co sem lezeš?!"Už zase sípal. Stále vyrovnával rovnováhu a očima koulel na všechny strany."Já.....mám toho dost!"vyhrkly mu slzy do očí a přeskočil mu hlas."Běž pryč,proč mě nenecháš?!"to už vzlykal a házel sebou na do boků,že to vypadalo na brzký konec. V tu chvíli jsem si uvědomil,že je rozhodnutej a že má asi pravdu.Jsem tu zbytečnej.Chce to vzdát.Nemá sílu čelit svýmu osudu, svým problémům.Nenávidí všechno i sám sebe.Čeká na okamžik. Na poslední kapku."Jseš zbabělec,posera,nula,jdi do hajzlu,ukonči to!"otočil jsem se a vzal jsem za kliku u dveří."Kam jdeš?Počkej!Proč to říkáš?Je to jinak!"Zařval a pak se to stalo.Zašramotil kbelík.Rychle jsem se otočil a vidím jak se mu jedna noha smekla a začal se naklánět dozadu,jakoby padal.Jen co jsem udělal krok,bylo pozdě.Kbelík se tlakem na jednu stranu vyšponoval a vystřelil s pod něho jako odkopnutej balon a s rachotem se odkutálel do rohu místnosti.Zamával zmateně rukama, vytřeštil oči a nohama se snažil dosáhnout na zem.Chtěl se postavit na špičky,ale byl moc vysoko.Trvalo to asi jen vteřinu ale pak se ozvalo křupnutí a praskání.Ne, nebyly to ani kosti ani páteř.Celé roky se vodoinstalace natírala barvou pro skrášlení životního prostředí zdejších trestanců. Avšak léta koroze se podepsala na soudružnosti materiálu i v této koupelně.Pod několika vrstami nebyl skutečný stav věci vidět.Tlak opasku s váhou onoho nešťastníka na zrezivělou trubku způsobil nejdříve deformaci a poté došlo v nejvíce rzí postiženém místě i k její zlomení. Neoběšený oběšenec se ve sprše tryskající vody skácel na dlažbu a když se chtěl zvednout, šokovaný stavem své situace,tak se mu jako boží prst snesla na hlavu tato přelomená trubka. Omdlel. A já doufal,že se mu po tomto zážitku a této ráně do palice konečně rozsvítilo.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zmýlená (Občasný) - 3.6.2002 > Jenom technická. Zkus dělat mezeru mezi větama. Nejenom, že je to standartní úprava textu, ale hlavně se tak mnohem líp čte.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 3.6.2002 > :o)
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.6.2002 > Nápad je hezkej, líčení docela taky, ale - "házel sebou na do boků", "vystřelil s pod něho", "došlo k její zlomení"... Zkus si to po sobě pořádně přečíst. Pak bys takový chybky vychytal a možná bys přišel i na to, proč se za tečkama a čárkama dělaj mezery (viz Zmýlená).
<reagovat 
bossini (Občasný) - 4.6.2002 > Já...nejsem žádný spisovatel. Jen se snažím popsat to, co jsem skutečně prožil. Je toho mnohem víc snad se dostanu k tomu abych je tu ventiloval. Děkuji za poznámky. Já o těchto chybách vím ale v případě tohoto článku jsem strašně spěchal a tak to dopadlo jak to dopadlo. Svým čtenářům se tímto omlouvám a slibuji, že si na to dám příště pozor.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter