Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 31.5.
Kamila
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odrazy
Autor: šedé (Občasný,Šéfredaktor) - publikováno 14.1.2008 (18:26:00)


skold (Občasný) - 10.2.2008 > OK, přejdu trochu k vykládání, resp. vlastní představě básně, což moc rád nemám, ale u tohoto případu mi to nedalo a trochu si to vyložím. Líbí se mi jak poetika prvního textu, tak vůbec rozložení do strof. Já se omlouvám, že zase zmiňuju nějakého známějšího básníka [Hruška] a komparuju, ale pomáhá mi to k většímu porozumění. Za prvé jsem před pár měsíci četl Linhartovou a zamiloval jsem se do jejího vnímání větné stavby. Tady u Strachu by se docela hezky dalo analogicky přirovnat větnou stavbu k domu, resp. já jsem tenhle fakt tomuhle textu přiřadil, a sledovat průběh děje v básni. Zbořený dům je jasný, cihly jako slova, stěna jako základ větného celku, opravdu se nemění, a okno- trochu problematické, když si to takhle sám transformuju, ale; přes okno vidíme ven-> dalo by se to interpretovat jako obsah sdělení, vystřelené je pak už docela logické a jasné. Moc by se mi líbila jakási linhartovská povídka v tomhle stylu o domě. Linhartová sice myslím porovnávala slohy s morfologií, ale povídku myslím nenapsala. Uvažuju už nad tím delší dobu, ale počkám si až budu mít větší vědomosti o větných stavbách. A za druhé, jak už jsem výše zmínil, mi tenhle text připadl, zase, do jakési hruškovské linie vedení textu. Myslím, že suverénní vedení. Rytmicky jsem se nikde nezasekl a sdělení je také jasné, lyricky je tahle báseň skvělá. Ty další básně mě neoslovily, ale ta první ano. Omlouvám se za svůj výklad.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli skold
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný,Šéfredaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter