Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Trčet jako bolavý palec
Autor: ariel (Občasný) - publikováno 15.1.2008 (09:00:59)

 

 

 

 

 

Rozkročený mezi světy,

„nezapadám, ale nezapadnu.“

 

Možná jen přestoupím na špičku ledu

s těžištěm hluboko pod hladinou alkoholu,

který jsem nepil, a proto nestřízlivím.

 

Ať mě ta má slabost unese.

 

3. 1. 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 15.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
damika (Občasný) - 15.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 15.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
kygiss (Občasný) - 15.1.2008 > K tomu se prostě těžko něco dodává... Nejde ani pořádně říci, jestli to je dobře nebo špatně napsané, je to prostě nějaká tvoje existenciální sebereflexe, nad kterou si tak člověk podumá, ale vlastně neví, jak si z toho něco odnést. Já jsem víc na ty "umělé ráje", nebo... Kdesi jsem četl hypotézu, že vesmír vznikl z jakési časoprostorové pěny, ve které se neustále tvořily a zanikaly bubliny - možné zárodky možných vesmírů; jedna z nich se najednou (nevíme proč) začala nafukovat stále víc a víc, donekonečna, až z ní byl náš vesmír... Báseň v ideálním případě je pro mě právě taková bublina na našem vesmíru - je s ním úzce spojená, ale vytváří svůj, jiný svět... Apropo, v jedné své staré básni mám verš "mezi světy rozpjatý", hned se mi vybavil...
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.1.2008 > kygiss> ano, znám termín "umělý ráj". mám k umělým rájům vztah. že by byl negativní? každopádně je hodně nabitý emocemi :o) 
<reagovat 
kalais (Občasný) - 15.1.2008 > ale nevím co s tím
Doporučil 
<reagovat 
sewerin (Občasný) - 15.1.2008 >
Body: 4
<reagovat 
damika (Občasný) - 15.1.2008 > nepřišlo mi, že je to o slabosti, a už vůbec ne o poddávání se jí...spíš o síle a zodpovědnosti za její využití...to paradoxně může znejistit, oslabovat...asi jinak myslím, no, ale tak jsem ji vnímala. :) Když se ohlédnu, připadá mi, že plácání se u dna je ten nejbezstarostnější stav, který znám. :)
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 15.1.2008 >

nechci být katem tvých veršů. Ale musím zvolat: Ó, jak by to bylo jednoduché !

Já doufám, že ty   jim rozumíš

 


<reagovat 
zanzule (Občasný) - 15.1.2008 > ..
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 17.1.2008 > mně se to líbí hodně;
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.1.2008 > Jsem rád, že to kigiss řekl i za mě.
Báseň se mi celkem líbí, i když z ní mám pocit nějakého násilna...nebo co - méně z formy, více z toho, co nese a možná neunese.

Mimochodem, všechno nasvědčuje tomu, že tahle pozice bude teď nějaký čas in - věci jako obraznost, zhuštěná metaforičnost, vztah vnitřního a vnějšího a otisky realit se už nějak začínají přejídat :o)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 16.1.2008 > šedé> a jak by jsi tu pozici, s níž si to spojuješ a která teď podle tebe bude nějaký čas in, pojmenoval?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.1.2008 > ariel> 

Insidefullbeat - ale to se asi neujme...


<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.1.2008 > ariel> Nebo Searchcalligraphyhimself, to je také hezké.
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2008 > šedé> něco jako "Legend of oneself"?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2008 > šedé> 

nebo protagonisting?

 

mimochodem, já už vymyslel hodně názvů, s nimiž jsem spokojen: vzpomínám na "poezie pro idioty", "exaktní autenticismus" nebo "intelektuální forma naivní poezie"

 

napiš, zda je to v souladu s tím, jak jsi to myslel


<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 17.1.2008 >

:o)

 

Neměl jsem namysli sebestřednost - vlastně vůbec.

- ty škatulky, co sis vymyslel, jsou sice vtipné, ale že by se mi zdály dvarkát charakteristické se říct nedá - i když "intelektuální forma naivní poezie" je definice opravdu úžasná - spíš jsem měl namysli něco ve smyslu - autoterapeutické písání, při zachování určité úrovně sdělení - přenesených významů, bez rozmělňování - zhuštěně a nepřímo. Vůbec psaní jako autoterapie - literární směr, ne jen jako její vedlejší produkt, se začíná pozvolna chytat (stejně jako před časem ty blogy, které slouží často také k vypsání se), ale o tom bys mohl mluvit asi spíš Ty...


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 17.1.2008 > šedé> 

já taky neměl na mysli sebestřednost, ale introspekci jako vědecko-uměleckou metodu. on vůbec celý subjektivismus ve vědě se odvolává na umění, takže já se v tom svém umění (jestli tomu tak řeknu) odvolávám na vědu.

 

a ty "škatulky" se mi líbí, je to exaktní, je to autentické, a kéž by se to líbilo i Alexeji Kirillovovi

 

díky za rozhovor (jestli k tomu už nic nemáš)


<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 18.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 19.1.2008 > jako by ten název nebyl tvůj
Doporučil 
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.1.2008 > Emmet_RAY> co máš na mysli, redaktorskej? že to se mnou nekonvenuje?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 19.1.2008 > ariel> ne, že už jsem se s tím někde setkal, buď jsem to už někde četl, nebo se to možná užívá v běžné mluvě a já to narozdíl od jiných nemám tolik v povědomí
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 19.1.2008 > Emmet_RAY> a ha, no tak to je. překlad anglického idiomu "stick out like a sore thumb"
<reagovat 
michalie (Občasný) - 20.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Claw (Občasný) - 20.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Arid (Občasný) - 20.1.2008 > Bolavý palec se časem zahojí, zatímco onen pocit v básni - jeho zahojení nezávisí na čase - ale na něčem jiném: na změně postoje.

Je to báseň, kterou neumím hodnotit, ale která mě přiměla strávit nad ní hodně času nad reflexí zvláštních pocitů. Tak velké napětí na tak malé ploše. Velká rozporuplnost a přitom obrovský klid.

Současně však z ní cítím něco bolestného a nezdravého (to není hodnocení básně, ale vyjádření jejího účinku na mě). Pokud bych šel dál ve svých asociacích, napadá mě "schizothymie" - obrovská křehkost a senzitivita smíšená s nezúčastněně chladnou sterilitou. Obojí se v sobě láme (jakoby navěky, zamraženo v kostce ledu, ve vteřině věčnosti) a není možné najít cestu k transcendenci obou protikladů. (Tato nemožnost je jako vězení, ale současně dává pocit jistoty nebo identity). Oba (protiklady) se však o sebe opírají jako v podivné katedrále a jeden druhý podpírají, takže vzniká něco nekonečně křehkého a nekonečně silného, neboť se setkávají přesně na půl cesty jako na ostří nože.

Slabostí jakoby byla ona neschopnost transcendence, avšak přiznání se k ní je silou pravdy této básně.

A zdá se mi, že skrze reflexi této básně v očích ostatních touží autor spatřit pravdu o sobě samém a bude k ní také nadmíru citlivý.

Ale netvrdím, že to celé, co jsem právě řekl, nebylo ničím víc, než letmým snem, impresí.
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 20.1.2008 > Milý arieli, nešikovnost ve druhé sloce je přímo do očí bijící. Obávám se, že vůbec netušíš, co jsi chtěl říct. Pokud tušíš, nevěřím, že jsi to chtěl napsat tímto "stylem" 
Body: 1
<reagovat 
Bubakoff&Wilfling (Občasný) - 21.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 21.1.2008 > 5B a D je ode mě...;)Renata s tim nemá nic společnýho...sem se uklik...no..;)
<reagovat 
anae (Občasný) - 15.1.2008 > to jsou jen výmluvy!!!
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.1.2008 > anae> co jsou výmluvy? prosím o odpověď.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 15.1.2008 > ariel> ona demonstrovaná slabost .. (nejde odhlédnout od člověka)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.1.2008 > anae> 

to znamená že žádný člověk není podle tebe ani slabý ani silný? dobře, ale občas se identifikuje se svou slabostí, jindy se silou, jinak by si pořád říkal středně-cestové obecnosti, nemyslíš?

prosím o odpověď


<reagovat 
 anae (Občasný) - 15.1.2008 > ariel> z tvého napsaného mám ale pocit libování si v póze slabosti ..trochu mě to rozladilo .. neberu ti ale, žes chtěl vyjádřit ony póly, i když mi to tak nepřišlo .. dýchlo na mě poddávání se právě oné slabosti .. člověk si víc uvědomuje závěr než úvod - nu, je to podnětné i pro mě (že člověk vyvozuje spíš ze závěru, kde je uvyklý na jistou formu pointy)
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 15.1.2008 > anae> 

slabost může být třeba to že piješ alkohol, nebo že jíš ráda sladké. slabost je taky že něco nezvládáš. může ti tohle být někdy nějak nápomocno v žití tvého života?

 

a pak je tam to těžiště hluboko pod hladinou alkoholu.  co to znamená a jaký typ člověka má takové těžiště?

a pak je tam led, a pak je tam nestřízlivění

 

na ty otázky už nemusíš odpovídat, jsou to spíš takové podněty k zamyšlení, když o ně budeš mít zájem

 

díky za rozhovor


<reagovat 
 ariel (Občasný) - 23.7.2008 > anae> změnil jsem z "ať mě má slabost unese" na "ať mě ta má slabost unese", aby to bylo srozumitelnější
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 25.1.2010 > Tak já se přidám, poté co jsem si od tebe pár věcí přečetla: "ambientní poezie", která si nechává odstup, trošku "autistická". Nicméně mám pocit, že básněmi 1. a 2. se teď nadechuješ k nečemu docela jinšímu...A na totemu jsem nic podobného neviděla, napadá mě jenom miroslawek - ale ten to má asi desetkrát víc nakondenzované a ještě se mu to rýmuje...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter