Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DVA SVĚTY
Autor: zase zkrvák (Občasný) - publikováno 3.1.2008 (01:31:45)

 

 

 

 

 

1

 

První den zasel trávu, aby po čase nestál na ochozených kostech a nepil pivo z bolesti, ale na chuť.

 

I.

"Dej do toho víc člověka. Aspoň půl prstu dědka před smrtí," máma vařila hovězí guláš, táta koučoval z křesla. Kuchyní letěla štiplavá vůně pěněných cibulí, jak slunce svítilo, viděl, že se v intervalech odrážela od vázy na lednici a vydávala se přes skříň k oknu a s větrem zase zpátky. Všechno se mlelo, včerejší chlastáníčko, kdy byl sám na baru a koketoval s tlustou blondýnou, pořád ještě zpráva od , že všechno skončilo, že leží v posteli a je s nim šťastná, poslední pokus o zvrat, kytka a flaška a já to tak nemyslel, pár posměšků a hlavně míchaný vajíčka k snídani. Listoval seznamem a vzpomínal, kterou nenaštval natolik, aby jí mohl napsat, vybrečet se jí do klína a pak to vzít jazykem.

Máma seděla na židli a poslouchala bublající omáčku, táta četl noviny.

 

II.

Vypravil se za Janou, zazvonil a zabušil na dveře, dvakrát ho na vteřinu střelilo světlo ze špehýrky a nic.

Tak přešel Mírák, aby zaplul do Popa. Tam se vždycky nějaká našla. Věkem nezkažený mažoretky měly vždycky soucit se smutným chlapem. Hlavně když je pozval na mozek.

 

III.

Koukal, jak se jí na rtech tulí vaječňák ke griotce a poslouchal její blbý řeči. Byla ve třeťáku na obchodce, chtěla tři děti, je jedno jakýho psa do kabelky a chlapa, kterej ji zabezpečí. Nadávala na matku, měla ráda hokej a fandila Spartě. Byla ošklivější a z jejího oblečení sálal nevkus, ale to se srovnalo. Trkli ještě pět rumů, snědli hermelín a šli k ní.

 

IV.

Bydlela na Jižáku v pokoji s květy na zdech. Do toho plakát Freddie Mercuryho s rozepnutou bílou košilí a reprodukce Moneta.

Johana byla bledá špinavá blondýna s hnědýma očima, na zelené halence měla šedý beztvarý svetr, všechno podtrhovala modrá sukně, která odkrývala široká, masitá stehna. Pili ferneta a povídali o počasí, o světě, o lidech, o . "Už na to nemysli," ulehla na postel, sukně snad náhodou slezla až k tříslům. Nad kalhotkama s chlupatým rámem si uvědomil marnivost předchozích chvil a odešel z pokoje. Překvapené kam jdeš už neslyšel, zaujal ho smích a výkřiky to není možný! ten ne! z vedlejšího pokoje.

V předsíni přibylo bot a kabátů, zalila se kouřem z cigaret. Chvíli se rozkoukával, nohama převracel boty a snažil se rozpomenout, v čem přišel. Někdo mu položil ruku na rameno. Otočil se, byla to Johana. Celá nahá, jen mezi prsama válela masivní korále, stoupla na špičky a políbila ho. Zpříma mu koukala do očí.

 

V.

Podzimní chodník pálil chodidla, štěrk dřel. Na rohu ulice svítila herna, před ní kruh špekařů. Připojil se. Kluci mlčeli, dusili splíny trávou a jestli někdo něco řekl, tak jen ty vole a rozkašlal se.

Později v taxíku zavelel: "Asi… asi domu. Malvazinky" a stáhnul okýnko. Byla jasná noc, noc, kdy vídal ostří lamp kosit tmu.

 

 

 

Druhý den shodil parohy z několika hlav. Odmítl se.

 

VI.

Guláš si dosolil a dopepřil, dědek před smrtí nesmočil nehet. Vypadal nepřítomně, venku lítal igelit a zšeřilo se. Chvíle, kdy nebe váhá, jestli se rozpustí deštěm nebo vysype sníh.

Přišla máma: "Skočíš nakoupit?"

"Ne. Co potřebuješ?"

"Pár rohlíků, skořici, máslo a listový těsto. Upeču štrůdl."

Cestou si vzpomněl na chalupu. Pršelo, tak jen vařili, milovali se, myli se, šukali, spali, sprchovali se, milovali a hráli slovní fotbal a hádej, na co myslim. Než došel do krámu, třikrát ji zabil, pětkrát se k  vracel a jednou z pěti centimetrů nadával do kurev.

"Šedesát tři padesát."

"Pět."

"Jste v pořádku?" Třásl se. Nehty zarýval do bílé kůže a skřípal zuby. Kolem prstů se objevily červené fleky, žíly zbobtnaly a z úst tekly sliny.

"Teď už jo. Vy?"

 

VII.

"Uzavřel jsem to. Pudem na pivo?"

"Rýsuju. Co ve středu?"

"Okej, vypláchnem lalůčky. Tak zatím."

 

VIII.

Jana otevřela, dlouhé černé vlasy zavlály v průvanu, košile zprůsvitněla světlem z pokoje a pohnula se.

"Pojď dál, než vodletěj dveře."

Spávali spolu, byla o pět let starší, hubená, malá, dvojky prsa. Ukázala mu, jak na ženskou sáhnout, aby zamrazilo. Časem se naučil malíčkem lámat krev.

Šla rovnou do ložnice, cestou odhodila košili a třemi slovy vysvětlila včerejšek: "Byl tu Michal." Ze skříně vytáhla vibrátor a gel a konečně se na něj otočila. Seděl na posteli, koukal do země a mlčel.

"Co je, máš někoho?" nikdy spolu nespali, když někoho měl. To se ale většinou ani neukázal.

"Ne."

"No tak se snad svlíkni, ne. Přece tě tu nebudu volíbávat, z toho už sme vyrostli voba."

"Máš sourozence?"

"Cože, chceš do trojky nebo co?" zasmála se.

"No ne, ale… nic o tobě nevim…"

"A co jako? Bude se ti líp šukat?"

"Ne… Chci si s někym… pokecat." koktal, protože věděl, co bude následovat.

"Ty vole, s tim di někam. Mám dost svejch problémů. Na to si najdi nějakou tlustou bednu, ty poslouchaj dost."

"Aby ses někomu mohla vysypat, musíš k němu mít určitej vztah. To snad víš…"

"Hele, přijď, až si zas vzpomeneš, proč máš pod bachorem rouru. Na kecy nejsem stavěná."

Měla pravdu, boky a pečlivě střiženou mindu k poslechu nedělaj. Naštvaně vrátila korunovační klenoty zpátky do skříně a oblékla se.

 

IX.

Kdysi šli s babičkou a sestřenicí na procházku. Chtěli čurat. Káťa pak začala řvát, že musí dřepět, zatímco on stojí.

"Holčičky maj prcinky, chlapečci bimbásky, Kačenko."

 

Prcat a bimbat. To jsou dva světy, Jano.

 

 

 

Uši, uši. Třetích dnů bylo několik. Všechny měl.

 

X.

"No to snad nemyslíte vážně!" Všichni se ohlédli za chlapíkem v šedé bundě, který bouchnul dlaní do stolu a potom vyběhl z prodejny směrem k obchoďáku. Bylo poslední říjnové pondělí a pánovi se nelíbil poplatek za výměnu odcizené karty. Pokrčil rameny a přivolal si dalšího zákazníka. Hlavou mu proletěla myšlenka na odpolední zápas Slavie v Liberci, když k němu přišla starší paní, aby jí dobil kredit. Automaticky vyťukával telefonní číslo a nevěřícně koukal do výlohy, která se zatměla kečupem. Rozzuřený se vrátil mstít.

 

XI.

Zeptala se: "Kolik ti je?"

Odpověděl: "Čtyřiadvacet."

Pokračovala: "V televizi řikali, že chlapi umíraj dřív, než ženský. Vezmeš si mě?"

Rozhodně: "Vemu. Až si stehenní kostí vyčistíš uši zevnitř."

Otevřeli dveře a vešli na prodejnu.

"Promiňte, prosím vás, půjčíte mi ubrousky?"

Přinesl pět papírových ručníků a sledoval, jak s nimi muž odchází ven, kde na něj čekají městští strážníci.

 

XII.

"Já jsem Marjána."

Stoupla si vedle něj a pořád se na něco ptala. Bez odezvy. Vnímal jen oči, rty, vlasy a krk. Navíc mluvila do ucha, na které neslyšel.

Otočil se k ní: "Plánuješ děti?"

"Dvojčata."

"A co na to přítel?"

"S přítelem je neplánuju."

 

XIII.

Seděli v Peach Pitu a pili pivo a tequilu. Mezi fotkami z Beverly Hills visely staré, poškrábané desky. Z jukeboxu hodně nahlas chcípaly dobrý víly.

"Tak co Hanka?"

Ušklíbl se: "Nic. Má jinýho."

"No jo."

"Hm. Kurva. Je strašný, jak ty ženský myslej jenom na šukání."

"Ještě čtyři, prosim. Stejně si řikal, že to stojí za hovno, ne?"

"To sice jo, ale… má jinýho… to je… potupa."

"Tak to nemůžeš brát."

"Občas sme dobře pokecali."

"Aha. Tak… na zdraví."

"Na zdraví."

Chvíli mlčeli a srkali pivo. Před nimi barmanka vyplachovala půllitry a čekala na další objednávku.

"Ta má laloky."

"Vím."

"Ještě čtyři tequily a červený víno."

Přišla chvíle, kdy byli neodolatelní. Cítili se tak.

"Slečno, máte krásný uši."

Usmála se.

"Znáte smáčení lalůčků?"

"Ne."

"To je jednoduchý. Podržim vám víno, vy se do něj vnoříte. A já vám to slíznu."

"Jak se vnořim?"

"Uchem. A pak si to můžem prohodit."

"A co z toho?"

"Nová zkušenost!" a Honza dodal: "A velký spropitný."

 

XIV.

"V práci máme novou holku. Brigádnici."

"A sakra."

"No… má nádherný oči. A lyžuje."

"To zas bude průser."

Stáli na chodníku a čekali na ranní tramvaj. Kolem lítaly taxíky, ale jim se chtělo mrznout.

"Co ta středa?"

"Platí."

 

XV.

"Johana je mrtvá. Boty má policie. Michal"

Konečně určil smích.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 3.1.2008 > zajímavý. ten konec trochu moc filmovej, ale to neva... jsem se původně domníval, že to celý nedočtu, ale přemohl jsem se...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 3.1.2008 > Dej do toho víc člověka...
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 3.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
butch (Občasný) - 3.1.2008 > dobrý.
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 3.1.2008 > myslím,že člověčí je to dost
Body: 5
<reagovat 
skold (Občasný) - 3.1.2008 > Něco podobnýho jsem napsal. ta absurdita, jojo. hodím Ti odkaz, na chvíli to odkryju.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 3.1.2008 > takže se jukni na sex pistols a divadelní hru....mylsím, že si to je blízký.
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 3.1.2008 >

sedlo mi to, víš, vo co de...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.1.2008 > ale souhlas s Maxem
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.1.2008 > bože, jsem tak odporně zlá...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 3.1.2008 > ztratila> ty seš vole jana šalamoun. vyškrtni ten box, ať je to objektivní.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.1.2008 > jakej box?
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.1.2008 > Děsí mě jména těch dívek, zdá se mi, jako bys to psal hodně unavený, pozdě v noci u opakování nočních pořadů, nějakých těch dechovek, telenovela zemědělských magazínů:)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 3.1.2008 > ztratila> johana si dokonce říká johana marie müllerová... prej po babičce.... ale jak sem řikal, s touhle má pramálo společnýho...
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.1.2008 > nevykrúcaj se:)
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 3.1.2008 > ztratila> no jo...
<reagovat 
kalais (Občasný) - 4.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 4.1.2008 > mě se to líbí jak je to takový jako sledování brouků....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 4.1.2008 > mě zas děsí lidi, co se děsej takovejch men.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 4.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 4.1.2008 > zkus to někam poslat. zkus to poslat třeba do hosta. nebo i do toho tvaru. někam. patří to na papír, abys to už nemohl smazat.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.1.2008 > g morr> co??? herdek.
mam v hlavě pokračování...
<reagovat 
rýp (Občasný) - 4.1.2008 > príma, doporučuju(vykopat všechny přiožrale poetické hlášky, textu škodí a ony právě odlidšťují, i když by měly naopak)

no a pak už jen obvyklé nešvary. jako strašně autentická melancholie, tím lakonickým, odevzdaným a cynickým psaním nafouknutá do stádia naprosté kýčovitosti a neuvěřitelnosti. v důsledku taková próza vůbec nepůsobí autenticky nebo věrně, působí spíše jako fantasmagorie, kterou by si autor přál žít. což by mohlo být úchvatné, kdyby nepsal o běžných věcech. navíc anonymita života ve větších městech, sobeckost všech okolo, antidepresiva, alkoholismus a nihilismus mezi dvacítkou a třicítkou, to je téma brožur od jehovistů, videoklipů přemnožených indierocků, kupy filmů v nichž se kecá málo nebo příliš, tak profláknuté jako vyčerpané a tak strašně moc seprané, že je snad nemožné, aby ten, kdo ještě jednou reprodukuje, s jakkoli dobrým úmyslem nederivoval.

prostě tenhle přístup k psaní nesnáším..:-)

samozřejmě je to lepší počtení než devětadevadesát procent zde tento týden publikovaných příspěvků.

Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.1.2008 > rýp> nebejt tý poslední věty, sem asi nasranej:-)))))))))))
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 4.1.2008 > zkrvák> a právě tou jsem tě doufal nasrat
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 4.1.2008 >

...kterou by si autor přál žít...

 

rýpe, ty ses snad zbláznil...;o)


<reagovat 
 rýp (Občasný) - 4.1.2008 > Petr Vaněk> Autor: zkrvák
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 4.1.2008 > Petr Vaněk> mně to nevadí. spíš nechápu, proč by to nemohlo působit fantasmagoricky?
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 5.1.2008 > Víš, nebe, hodně věcí zlehčuju, jinak bych se tu zhádala s někým do krve---ale mám příliš málo sil a chuti se do toho nořit, není si co dokazovat...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 4.1.2008 > zkrve, to jsou "mně podobně" jediné věci, o kterých tu nikdy nemluvím, v tomto mi zbyl ještě pud sebezáchovy, aspoň trochu novodobé počestnosti zbylo, kterou teď hájím někdy i proti sobě, někdy je dobré se zachránit...Ty noci s dvojpatrovými hernami, kde se dá schovat v mraze, když první vlak jede až s ránem, noci, kdy hledáš po tichém městě ještě tišší hospodu, kde by ses mohl najíst aspoň pytlíku arašídů a sbalí tě partička motorkářů, že s nimi obrazíš všechny pajzly, ikdyž ti v průběhu toho reje začne docházet, že to, co mají v žilách není jen horká krev,..ikdyž máš zítra zkoušku,...když usneš v nočním vlaku a zjistíš, že se o tebe bála stará paní, která sedí na kožence naproti,raději zůstala s tebou, ikdyž měla vystupovat pár stanic předtím, kdy tě potká v hospodě očividně nepatřící a dosti opilý, až nepříjemně vzhledný blonďák, vezme tě domů s fotografiemi přítelkyně, která tu náhodou není, ale on ji naivně vykládá jako holku, která mu tam uklízí a bydlí u něj za to,...taxíkem s potřebou držet tě za ruku jak malé dítě, vonět k tvým vlasům jako kdyby dýchal přes respirátor, ale když vidí doma na světle, jak jsi nevinný, tak ti podstrčí raději psa k venčení, s močákem nafouklým jak žárovka a usne v křesle, ty oběhneš blok s tím zvířetem, zakryješ ho, sundáš mu boty, potichu za sebou zabouchneš a jdeš domů pěšky, protože nejezdí už tak pouzdě autobusy...Když ti brečí v náručí spolužák, gay, balí očima v hospodě kluka, který si ale všímá tebe a všichni si myslí, že je kamarád tvůj kluk a ty mu zatím hraješ alibi před jeho matkou...Když v prázdném vlaku sedíš s chlapem, který si vytáhne z upocených kalhot tu svou černou, přesedělou potvoru s sýrovým aromem a při tom se na tebe usmívá a ty nevíš, co máš dělat.Když za tebou přijede kamarád z daleka, který musí přespat na ubytovně, kde pod matrací trapně nahmatáš smuchlané, potřísněné fotky Marilyn Monroe, když tvůj přítel, o kterém si myslíš, že je než, si v opilosti nacpe do postele holku, o které vždy říkal, že by byla až ta poslední a předtím sklopí tvou fotku v rámečku, "aby ses na to nemusela dívat"...Přítelkyně blízké přítelkyně, která si tě vezme domů po skleničce vína, vloží do dřevěné postele, pod loutky a dřevěné hlavičky andílků-připravené k restaurování...Kluk, o kterým víš, že se dával za prachy, aby měl na peří a on tě prosí, ať jdeš s ním do squatu, že mu je moc zle, že ti usne v náručí, zkouší, nabízí se, dnes-zadarmo, ty pak s ránem utíkáš před hlídačem objektu, mezi střepy utíkáš v žabkách, přes koleje... a tebe podobné stále více tíží, stále přitahuješ podobně slabé, utíkáš před nimi, jsi na ně hodný a tím více je k sobě poutáš, tím, že od nich nic nechceš...a pak ta dopoledne, pokojem táhne vůně slepičího vývaru zpoza škvíry, slyšíš matku pohoršení nad tím, že se tak dlouho spí, chladné slunce bolí do očí...na zemi propocené, prokouřené oblečení, v kapse účtenky s telefóny, vzkazy kostrbatou rukou...nechci doporučovat, před tím už roky s větším či menším úspěchem utíkám...Buď alespoň rád, že jsou to většinou poměrně normální slečny a místa, kde se vše odehrává...Dva světy, přesně tak...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > Janele z Liků> no vidíš... a já ty svý komnaty pořád skrejvám... tohle je smyšlený. z padesáti procent...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> lidi nejsou blbý, ještě na sebe odkazuješ...Já je také skrývám, já tu vyjmenovala jen pár situací z mého života a ty absurdity v něm
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > Janele z Liků> skrýváš? tak to je bez prdele největší prdel, co jsem v poslední době četlo. hlavně že po dnešku vím, jaký mají v kroméříži denní režim.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> a jak si můžeš být jistá, že tam nebyl někdo z mých kamarádů nebo neměla jsem tam praxi? Tvá přezdívka a psaním vzkazů v neutru mi nápadně připomíná celulosu...Máš-li nějaký dotaz, směřuj jej do pošty, ne autorovi pod krám...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > Janele z Liků> to je v pořádku, dejme tomu, že nevyšel tenhle příklad. je tu stovky dalších intimností, co o sobě bezelstně vypisuješ, kam tě zrovna napadne. a nic proti tomu. já se v nich nepřevaluju a jsou mi jedno a proti gustu... ale pobavilas mě.
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> a jak víš, že jsou to zrovna intimnosti? Co když jsou to jen informace v meziřečí...Ano, nejsem lstivá...člověk řekne tolik věcí, tolik, pokud člověka osobně neznáš, sama asi těžko můžeš přikládat váhu anonymním sdělením člověka s nickem...Podle toho, jak se tu prezentuješ ty, mi nápadně připomínáš celulosu...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > Janele z Liků> 

chachacha. já se s tebou nebudu bavit, zvaž si to sama. nenechám se od tebe zavalit slovy.

 

liška a není lstivá! no, to opravdu nejsi. někdy mi připadáš jako pravý opak. nevzpomenu si teď na správné slovo. něco jako trouba. a zas ne ve zlém.


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> Liška nedáví, co by dostala příliš zadarmo. Nejvíce ji těší , dostane-li chytře obět stejně silnou, či silnější, za myší se jen ohlédne, jednou chňapne.A já jsem pohádková liška...Tvůj tón, reakce, celulosa...Vatička je mstivá, nesnáší konkurenci, plive oheň, pouští si žáhu...
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> tys dneska taky pilo, viď?:-)))
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> kdepak
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> tak si hulilo ty svý bylinky.... tě takhle neznám, nebíčko nebe...
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> 

kdepak bys mě znal, panáčku, dneska prý jsem celulosa :)))

 

ne, ani jsem nebánilo. jsem zlé? mělo jsem za to, že jen neškodně rejpu.


<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> nejsi zlé, jen jsi srandovní. jindy bejváš víc.... tajemný:-)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 5.1.2008 > zkrvák> tak to ju. já ze sebe mívám strach, že tu hranici nepoznám a v zápalu hry děcku prokousnu ruku.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 5.1.2008 > sedmé nebe> hlavně abyses samo neprokouslo....
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 4.1.2008 > asi to čtu trochu jinak... asi proto, že zkrváka trochu znám... no, bez komentáře
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.1.2008 > Petr Vaněk> asi bychom měli zachlastat...
<reagovat 
 rýp (Občasný) - 4.1.2008 > Petr Vaněk> tož to určitě, v podstatě jsi spolu s ním a skoldem vytvořil nový déčkovací gang. ale ne, tohle je dobré, akorát mám výhrady.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 4.1.2008 > rýp> hu... kdybych měl spočítat, kolik déček jsem dostal od vaňouse, asi bych si vystačil s prostředníkem...

a skold to samý...

i naopak.
<reagovat 
 čtenář pv - 5.1.2008 > rýp> depák, dybych tomu nevěřil, tak to déčko nedám, navíc prózu plně chápu, protože jsem v těhle dnech v podobném rozpoložení. jasně, ty poetismy, je to nebezpečný, může to bejt vobtíž, ale mi to k tomu zatím sedne... nějak jo. to by se uvidělo, až by toho bylo víc.

četl jsem to jako autenticilní výpověď - snahu dostat ze z nějakýho zašmodrchanýho kruhu, ne se do něj dostat - autor by tak strašně rád žil... přijde mi že ani né. ;-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter