Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
E-ziny a jejich budoucnost
Autor: Anonymak (Občasný) - publikováno 25.4.2002 (14:20:36), v časopise 10.5.2002

Především si je nutné ujasnit, co to vlastně takový E-zin je. E-zin znamená zkratku z anglického electronic magazine, což je volně přeloženo jako elektronický magazín.  Médium internet tomuto formátu časopisu vyhovovalo nejvíc (přeci jen, dovedete si představit, jak by taková "distribuce" E-zinu probíhala, kdyby nebyl net? Asi by se posílaly dopisy s disketou, kde by byl E-zin nahraný. To nezní jako zrovna dobrá varianta, že ne?:-) Takže s příchodem internetu se začaly rozrůstat různé komunity, které si místo prázdého tlachání na chatech začaly zabývat něčím jiným - a nenapadlo je nic jiného, než publikovat články od různých autorů, byť by je zakladatelé ani neznali.

E-zin je podle mne budoucností vydělávání na internetu. Nevím, jak dlouho to bude trvat, ale čím dál tím víc věcí probíhá po síti. Nákupy, obchody - proč by se v budoucnu nemohl vytvořit nějaký E-zin s trvalou redakcí, se sekcí pro externí redaktory a náhodné pisatele, který by byl placený. Pokud se u nás internet zlevní a stane se dostupnější, nevidím jediný důvod, který by mohl zabránit tomuto růstu. Paušální poplatky by si čtenář buďto předplatil, nebo by platil za každý měsíc užívání kreditní kartou - jako to funguje v on-line hrách. V podstatě by se z takového "normálního" magazínu (jako je TOTEM), stala výdělečná činnost. Proč ne? Hlavní podmínkou je, aby lidé začali více číst na takovýchto serverech, aby se aktivně zapojovali do debat na fórech a psali vlastní články.

Ovšem je také možnost, že E-zin upadne v zapomění a překoná ho nové, lepší médium (i když si nedovedu představit, co by to tak mohlo být). V tomto případě by se stal okrajovou záležitostí, čiností považovanou pouze za zkrácení dlouhé chvíle nebo zábavou pro partu šílenců. Jenom fouám, že je to nereálné, protože tyto servery jsou potřeba a kdo ví - třeba se na nich může zrodit nový spisovatel. Třeba to budu já, třeba to budete vy - nebo někdo úplně jiný. Ale hlavní je, aby E-zin přežil. Proto, pokud jej máte rádi, byste měli říct o E-zinech svým kamarádům a známým. Ať se na ně podívají, ať je ohodnotí, ať něco napíší. Ať nám E-ziny neupadnou v zapomění a bude na ně chodit čím dál tím víc lidí.



Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 25.4.2002 > Nejlepší elektronický časák, který kdy existoval a který předčil i tištěné časopisy byl právě ve formě, které se vysmíváš. Prodával se na pultech jako CD. Jmenoval se KLAN a měl záběr na celé kulturní dění...recenze na filmy, hudbu, komiks, divadlo, knížky, cestování, hry...obsahoval ukázky z filmů, audia, hodně kvalitních fotek i demoverze her. Přestal se dělat protože ho nikdo nekupoval a přitom to byl fakt nejlepší časák...
<reagovat 
 Anonymak (Občasný) - 2.5.2002 > Thomas Hudson> Asi si mě úplně nepochopil. Já jsem se KLANU nevysmíval, sám jsem ho občas četl a velmi se mi líbil - právě on mě přivedl na Xpress a TOTEM. Jenže jeho tvůrci zapoměli na jednu základní věc. Načasování. Právě proto KLAN přestal vycházet, přesně tak, jak jsi napsal - nikdo ho nečetl. Protože na prodej časopisu na CD nebyl trh přisbůsobený. Lidé nevěděli, o co tam vlastně jde a proto ho nekupovali. Za nějakých deset, možná dvacet let určitě bude vycházet podobný časopis na CD(DVD?) a bude komerečně úspěšný. Nechtěl jsem se tomuto formátu vysmívat, prostě jsem si jenom myslel, že v součatně době jiné médium než internet nemůže takový časopis hostit.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 2.5.2002 > hm takže víš jistě že už nevychází? chtěl sem se po něm zase ohlédnout...vím že vycházel jeden čas s časopisem PC GAMER, ale ted sem nezahlídl ani tenhle časák. Jinak co se týče internetu, tak je to spíš uspěchané médium, kde si nic pořádně nepřečteš...KLAN byl dobrej, že sis k tomu mohl v klidu sednout a nemít strachy o prachy...
<reagovat 
 Anonymak (Občasný) - 2.5.2002 > Thomas Hudson> Pokud vím, tak už opravdu neexistuje. PC Gamer myslím ještě vychází, ale nevím to jistě. A nostalgie je nostalgie, to tě chápu...
<reagovat 
Arutha (Občasný) - 14.5.2002 > Jen tak mimochodem by jsi nejspis mel vedet, ze uz na internetu je spousta komercne uspesnych "e-zinu" se stalou redakci, ale to je jen dodatek.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter