Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fast Food Nation
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 10.10.2007 (00:19:57)

  Některé filmy ze zámoří opěvují spokojenou americkou společnost. Jiné se dívají na její méně příjemné stránky. Mezi ty, které kritizují s nadhledem i trochou humoru, patří Fast Food Nation režiséra Richarda Linklatera.

 

   Dávali jste si někdy v rychlém občerstvení hamburger? Pěkně propečený, velký, s majonézou a se salátem? Většina z nás si to asi někdy vyzkoušela, pokud přímo nepatříme k oblíbeným konzumentům téhle rychlé stravy. Napadlo vás ale někdy podívat se na cestu, kterou se takový hamburger vydá, chce-li doputovat až na váš stůl? A právě tuhle cestu Fast Food Nation sleduje.

   Jeden ze společníků fiktivního řetězce s rychlým občerstvením dostává poplašnou zprávu: při rozboru masa byly nalezeny fekální bakterie. Co to znamená? táže se vyděšený obchodník. Jednoduše řečeno: ve vašem hamburgeru je kraví hnůj. A tak vyráží šéf kamsi do malého městečka nedaleko mexických hranic, odkud jejich maso přichází, aby zjistil, co je na tom pravdy. A dozví se věci, na které by opravdu radši zapomněl…

  Kromě něj sledujeme osudy dalších lidí, kteří se na onom „putování hamburgeru“ podílejí. Je tu středoškolská studentka, která si přivydělává prodáváním v rychlém občerstvení. Po bližším poznání praktik na jatkách ale z práce odchází a snaží se proti nim ve jménu ekologie protestovat.

  A pak je tu skupina přeběhlíků z Mexika, kteří přicházejí do USA ve vidině lepších výdělků. Těžká práce na jatkách jim přináší vyčerpání, úrazy, někoho přivede k drogám, jiné zase k nemorálnímu jednání, které jim pomáhá přežít…

  Linklaterova mozaika příběhů baví, dráždí i odpuzuje, tak, jak to režisér nejspíš zamýšlel.  

Zejména záběry z mexické pouště a jatek působí velmi autenticky - chvílemi máme téměř pocit, že sledujeme dokumentární film. Také výběr postav je velmi šťastný: bohatý businessman, chudá americká studentka a ještě chudší mexičtí muži a jejich ženy, které musí v zájmu přežití nabízet své tělo… zdálo by se, že tihle lidé nemají nic společného. A přece je všechny něco spojuje: hamburger na talíři.

  Filmu můžeme vytknout, že všem příběhům není věnována stejná pozornost - například jednatel firmy se po návratu z mexických hranic až příliš rychle stáhne a do děje už více nezasahuje. Množství vedlejších postav je místy trochu matoucí: když hrdina vyhrožuje „Promluvím o tom s Jackem“, netušíme příliš, o koho se jedná a jestli by se měl ten druhý bát. Škoda je ale především to, že závěr je opravdu useknutý, a příběhy nejsou většinou dovedeny ani k nějaké krátkodobé pointě.

   Film není postavený na známých tvářích: představitelé hlavních úloh jsou neokoukaní, ale o to autentičtěji působí jejich trápení. Několik známých herců, kteří se tu objeví ve vedlejších rolích (Kris Kristofferson, Bruce Willis, Ethan Hawke nebo zpěvačka Avril Lavigneová) si  nehraje na žádné hvězdy, ale ukázněně se stahuje, aby posloužili celku.

    Tenhle film se přes veškeré připomínky opravdu povedl. Na Američany asi zapůsobí víc, protože odhaluje především jejich bolavá místa. Ale i pro Čecha nebude špatné podívat se, rukama koho všeho možná projde maso, než se stane pěkně upraveným plátkem v jeho housce…



Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 11.10.2007 > Děj poutavej:o) Rozhodně to může bejt zajímavý. Sice jsem se na závěr trochu přerazila o repliku "rukama koho všeho", to bych asi vyjádřila nějak jinak, ale cest li vyje, jsem slovíčkář:o)))
<reagovat 
čtenář Aleš - 12.10.2007 > No jo tak někdy je lepší raději nevědět co všechno se v jídle nachází a co se tam občas dostane omylem (jako třeba kraví hnůj do hamburgeru). Stejně si ale toho "hambáče" koupím až dnes budu procházet Vaňkovkou...

Je zajímavé, že i ten kus žvance má nějakou historii, nějaký příběh, než je zkonzumován. Cesta, kterou se hamburger vydá po konzumaci, už tak zajímavá není :)))
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 4.11.2007 > Většina z nás si to asi někdy vyzkoušela, pokud přímo nepatříme k oblíbeným konzumentům téhle rychlé stravy.

Otázka: není na té větě něco divného?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter