Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šel v soumraku pískem pláže
Autor: toyenka (Občasný) - publikováno 18.5.2007 (09:49:47)

Šel v soumraku pískem  pláže.

 

Šel v soumraku pískem  pláže. Bosá chodidla psala vzkaz, který za ním mizel v hravosti vodní pěny. Díval se do dálky, krčil obočí před ohnivým západem slunce, ale nemohl se od té podívané odtrhnout. Cítil, že opět nad ním má moc širá mořská pláň, která se před ním rozprostírala do nedohledna.

Jen tak prostě stál obklopen masou zpívající vody. Věděl, jakou nad ním mají moc zelené tajemné hlubiny, které neznají, co je klid. Ani v jeho duši nebyl klid.

Sice se tvářil klidně a přivíral oči před spalujícím sluncem, ale uvnitř bylo schované cosi, na co se bál sám pomyslet. Neměl ten pocit rad. Byl zvyklý, že mu je vše jasné, pokaždé rychle nalézal logické souvislosti veškerého dění kolem sebe, dokázal se dívat na svět s chladnou hlavou a nikdy nikomu nedovolil, aby pohlédl zorničkami jeho zelených očí s nádechem medové příchutě do skulin jeho duše.

Byl dokonalý a byl si toho vědom. Jenže se vloudila ta nepochopitelná věc, které nerozuměl. Neměla logiku, nedalo se na to sáhnout. Ale bylo to tu, mělo to vůni a když na to chvíli nemyslel, cítil, jak se ho to dotýká. Nevěděl, jestli mu ty dotyky jsou příjemné, nebo naopak, jestli před nimi chce uhnout, nebo je netrpělivě očekává..  Něco uvnitř uzamkl kdysi do skříňky z růžového dřeva a teď má pocit, ze někde cinkají stříbrné klíčky. Neví  proč a to ho děsí.

Po pláži jde  muž a krčí nos před sluncem.  Jde sám, ale společně s ním jde Vzpomínka zahalená do pláštěnky, z pod které jí vykukují jen odlesky tmavých očí.. Najednou blesk z nebe a on vnímá zvláštnost okamžiku, kdy zachytil letmý záblesk oněch zvláštních očí, najednou ví.. Prostě ví.. Poznal.. Poznal ty dávno zapomenuté  dotyky a jeho nitrem projela vlna spalujícího žáru..

Po setmělé pláži běží muž. Spěchá.  Snad přijde včas.. Nevím, proč tomu tak je, ale nejdůležitější, co nás v životě potká, si většinou uvědomíme pozdě… Snad on to stihne..



Poznámky k tomuto příspěvku
Lenki (Občasný) - 10.7.2007 > Nevím, nepřijde mi to jako fejeton...
<reagovat 
toyenka (Občasný) - 13.7.2007 > Taky není.. nemají tu kategorie, do kterých by se to dalo zařadit.. :)
<reagovat 
mystikus (Stálý) - 20.10.2013 > chápu
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter