Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Recenze, názory
 > Recenze, názory
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Hrdina z kolekce Recenze
Autor: weitinger (Občasný) - publikováno 17.4.2007 (21:40:44)
následující v kolekci>

Hrdina

 

Když se mi dostal do ruky tenhle film, neměl jsem potuchy, o co jde. Zase nějaký tuctový brak o kung-fu a podobných východních bojůvkách. I když mnohokrát s tímhle srovnávaný Tygr a drak jsem viděl a líbil se mi, tak uvidím, řekl jsem si. Jaké bylo mé překvapení, záhy se měnící v úžas, po prvních záběrech, když za zvuků bubnů přivádějí Hrdinu před císaře a děj začne. I dobrou hudbu poznám po několika taktech.

Děj. Mám rád pohádky a tahle byla překrásná. Scénáristé byli pečliví, nenechali se zlákat ohranými historkami, zapracovali na jedničku podtrženou. Vlastně až časem se ukázalo, že příběh je pořád jeden a týž, vyprávěn z různých úhlů pohledu. Dobrý nápad.

Hudba. Tan Dun je famózní následovník japonského mága Kitara, rozehrává i nám evropanům srozumitelnou kaskádu asijských rytmů i tklivých melodií potřebných v klidových sekvencích. Hudba mne učarovala.

Malba. Schválně neříkám kamera, tady na první pohled zaujmou i méně zdatného fajnšmekra fantastické barvy. Jsou všude kolem. Ať už ve scéně na jezeře, v různých sálech a komorách nebo v podzimním listí, kde bojovaly ty divoženky.

Herci. No je to pohádka, žádné psychologické drama z prostředí newyorské intelektuálské smetánky. Hrají pohádku a podle toho k tomu přistupují. Mi se líbili všichni, ať už to byl věhlasný Let Li, Tony Leung, Maggie Cheung nebo pro mne neznámý Dao Ming v roli krále.

Zhang Yimou. Čína mu dala peněz kolik unese, natočil veledílo. Nešetřil na ničem. Bojové scény dokonalé (myslím, že Páni prstenové v koutku tiše bledli), bylo jich tak akorát, kupodivu, a to si na číňanech cením, jen dvě kapky krve. Není třeba řežba za každou cenu. Pro scény vyrobené s pomocí počítačové grafiky najmul osvědčené borce a vyplatilo se. Znovu připomínám mnohokrát zmiňovanou sekvenci padajících kapek na startu jedné tanečně bojové kreace. A do toho ta úžasná hudba a máme obrázek dokonalého filmu, jak by si ho asi představovali jeho francouzští vynálezci.

Hodnocení: 5*



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Miloš - 22.4.2007 > Ty fakt nemáš potuchy o tom, o co jde, "méně zdatný fajnšmekře". Ve tvé recenzi je to poznat ještě lépe, než kdyby to bylo vyvedené na nějaké (nejlépe čínské, že? malbě.
<reagovat 
weitinger (Občasný) - 24.4.2007 > Tento příspěvek do diskuze ani nemám, jak komentovat. Těžko se totiž lze bránit urážkám.
<reagovat 
čtenář Miloš - 25.4.2007 > Hm, co třeba urážkou?:-)
<reagovat 
 weitinger (Občasný) - 25.4.2007 > čtenář> To by nebyl můj styl. Petr
<reagovat 
 čtenář Miloš - 25.4.2007 > weitinger> Když to není tvůj styl - co naplat.:-)))
<reagovat 
hermit (Občasný) - 18.5.2007 > film se  mi líbil velice velmi, recenze je solidní. :-)
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 4 5 6 7 (8) 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter