Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
dnes mám školení
Autor: jeremi (Občasný) - publikováno 28.2.2007 (11:45:23)

Dnes mám školení.

 

Zase je to tu. Školení. Ten den, co mi horoskop říká: Dnes v žádném případě nevstávejte z postele a raděj se neptejte proč.

Otevřu dveře mého obchůdku a zjistím, že nejde topení. Nevadí, říkám si. Čepice a rukavice to jistí. Zapínám napjatě počítač, beru si na něj brýle z pouzdra, to abych lépe viděl na tu techniku. A hele, cink, cink – vypadne mi z obrouček sklíčko a rozbije se o kamennou dlažbu. Nevadí, opakuji si, počítač dnes opravdu naskočil a to i bez použití F1. Internet opět nejde. Ani to mi ale nestojí za to se rozčilovat, třeba se síťové nastavení umoudří. Do obchůdku zatím nikdo nepřišel. Jsem od přírody optimista. Pošta přece minulý týden roznesla tisíce reklamních letáků o tom, kde je nejlevněji v regionu. To by v tom byl čert!

Napodesáté se síťové nastavení opravdu umoudřilo. Máte dvě nové zprávy. To je přece skvělé!!! Řítí se na mě kšefty. Ta první mi ale sděluje, že úvěr ne a nedostanu, ani kdyby čert na koze jezdil. Ať si ho zastrčí…stejně to jsou jen takové jakési novodobé ďábelské cetle na cestu do pekla. Ani už je nechtějí podepisovat vlastní krví. Druhá zpráva je faktura na částku o které se mi v bezesných nocích jenom zdává. Zaplatím, určitě zaplatím. Zítra to už určitě vyjde, nebo až pozítří? Hlavně když budou chodit zákazníci. Stále ale nikdo, kdo by mě rozehřál nákupem alespoň jedné žárovky.

Jdu se přesvědčit ven, jestli náhodou narychlo nepřekopali ulici z obou stran. Nepřekopali. Začíná pršet. Výborně, třeba si přijde někdo koupit aspoň stěrače. Chci si zapálit. Zapalovač škrtá…výborně! Ale to je asi tak všechno. Nehoří. No co, je to jak má být. Stejně už od rána rádio buší do slyšících o škodlivosti kouření. Snad jiná témata vyschla, snad jim chybí jen nedostatek invence. Nevím. Neřeším to, nepřepínám a jsem rád, že žiji. Nalevo rakety, napravo rakety a oni budou strašit kouřením. Je mi zima a do jara daleko.

Dostávám senzační nápad. Udělám si výborný horký ovocný čaj. Takový horký ovocný čaj zahřeje a duši potěší. Funguje to u esoterika, bude to fungovat i u mě. Došel cukr. Nevadí. V čajovnách cukr přece také není nezbytností. Výborné je, že jsem po dlouhém hledání našel poslední pytlíček hnusného jahodového. Jak se mi v této situaci hodí. Cítím, že mi nahoře začínají držet palce. Hlavně se nevzdávat, nepodlehnout, něco dělat a nepřepínat. Činnost je pohyb a pohyb to je život.

Začíná se mi vařit voda.

V elektrické síti to bliklo, luplo, vyplo a zaplo. Voda se dovařila, neboť konvice není moje, ale kolegova. Počítač se zavařil. Jsem nucen na PC použít všech donucovacích prostředků včetně nouzového režimu i F1. Na kladivo nedošlo. Je mi zima, ale jsem šťastný, že mohu začít psát znova. Ukolíbává mě ticho.Ani telefon nezazvoní, ani dveře nevrznou, ba ani šťovík nezakyselí. Cítím podivný klid, jaký museli cítit chvíli před smrtí v krkonošském blizardu Hanč a Vrbata. Strašné ticho.

S posledních sil popíjím již chladnoucí čaj. Živáček nikde. Ani pro radu si nepřijde. Konečně vrznou dveře obchůdku. Konečně! Dočkal jsem se! Zákazník! Zklamaně, ale vesele vítám kolegu od konvice. Hned ode dveří kontroluje stav svého super nerezového dřezu. Má mě, dostal mě a já s konečnou platností pro dnešní den propadám peklu. Koukám na něj skrz to jedno poslední sklo brýlí. V jeho tváři se zračí smutek. Opět jsem na dřezu neutřel pomalu zasychající kapky. Jak se na to můžu koukat, vždyť sem chodí lidi!!! Čuně!

Hlavně se nesmím vzdávat, nepropadat pesimismu, nepodat se chmurám a blbým náladám. Musím hledět s nadějí do budoucnosti a věřit, že jsme tu stejně jen na školení…

Čaj již vychladnul. Jsem zvědavý až vychladnu i já. Jsem zvědavý, až vychodím školu života a budu skládat tu zkoušku  poslední. Třeba budu mít čirou náhodou lepší den, než byl ten dnešní. A to bych vám všem přál...

  

                                                                                    



Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 28.2.2007 >

školenie o T602 som začínala vysvetľovaním, prečo tá čudná zelená na pozadí:

aby sa oči nekazili

Asi by snáď bolo lepšie na pozadie hodiť niečo menej svietivé a oči ťahajúce.

zaschnuté kvapky - dobre vykreslená atmosféra, ale inak to vidím priemerne

 

 


<reagovat 
MarianV (Občasný) - 28.2.2007 > Na první pohled - fejeton skvěle vystihující atmosféru malého obchůdku na okraji města nebo na venkově s výstižně zachycenými pocity...
Na druhý pohled - mezi řádky (a někdy i na řádcích:-) doplňují a všednímu dni kontrastují úvahy o smyslu života a po něm.
V neposlední řadě jsem se pobavil výrazy jako "šťovík nezakyselí"...
Zdravím jeremiho a přeji spoustu dalších dobrých fejetonů
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář AnjaP - 1.3.2007 > Mně se fejeton moc líbil a nevidím ho vůbec průměrný, je pro pobavení a zamyšlení, což obojí splnil na jedničku a doporučila bych ho přečíst každému, kdo ztrácí naději, když se mu nedaří. určitě každému zvedne náladu a naději dodá. Kdybych věděla, kde ten obchůdek je, hned bych si tam šla něco koupit, kromě žárovky bych si jistě odnesla i dobrou náladu a povzbuzení ke zdolávání všech zkoušek, které nám život nachystá. Už se těším na další fejeton, i když bych jeremimu přála víc zákazníků.
<reagovat 
čtenář Miluška - 1.3.2007 > Výborný fejeton, i když líčí trable jednoho dne, nakonec vyznívá optimisticky a to je v dnešním světě dost důležité. Napsaný je bravurně a marně jsem hledala od autora něco dalšího, snad se brzy dočkám alespoň v TOTEMU.
<reagovat 
čtenář Lenka V - 1.3.2007 > Tak jsem se po ránu u kafíčka pobavila a nebude něco dalšího ? Tímto zdravím Jeremiho a přeji mu další literární úspěchy.
<reagovat 
 jeremi (Občasný) - 1.3.2007 > čtenář> Snad něco dalšího bude. Nevím. Je to jen pudová záležitost. Buď to pude nebo nepude. Ale tlačit ze sebe nic nebudu
<reagovat 
AnjaP (Občasný) - 1.3.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 1.3.2007 > AnjaP> Velice jsem se nad tímto fejetonem pobavila. Jako by mě byl něčím blízký. Rozhodně doufám, že autor takhle přistupuje i k životu, nejen v příspěvku. Takového člověka bych chtěla poznat.Doufám, že se od něj nějaké tvorby ještě dočkám.
<reagovat 
AnjaP (Občasný) - 2.3.2007 > To by mne zajímalo, kdo napsal předchozí hodnocení a proč použil mé jméno, protože já jsem to nebyla. Ne, že bych s tím, co tam je nesouhlasila, ale přece jen je pro mne důležitější co kdo říká, než kdo to říká a v těch pár větách hodnocení cítím větší zájem o osobu autora. Tímto se zároveň jeremimu omlouvám, zůstávám jeho fanynkou, ale opravdu nechápu proč se někdo pod své hodnocení nedokáže podepsat.
<reagovat 
 Čtenář - 2.3.2007 > AnjaP> ...omlouvám se, že se mě povedlo použít vaše jméno, rozhodně to nebyl záměr. A pak už bylo pozdě. Kalib.
<reagovat 
čtenář Kalib - 2.3.2007 > Aby si někdo nemyslel, že mám zapotřebí se schovávat za něčí jiné jméno.Tohle nejsou slova od AnjiP: Velice jsem se nad tímto fejetonem pobavila. Jako by mě byl něčím blízký. Rozhodně doufám, že autor takhle přistupuje i k životu, nejen v příspěvku. Takového člověka bych chtěla poznat.Doufám, že se od něj nějaké tvorby ještě dočkám. A taky dodávám, že bych Jeremimu dala max. počet bodů, ale zatraceně nevím jak na to.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.3.2007 > viz celej on - dobrá povídka, čili za 3b
Body: 3
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 6.3.2007 > nevim nuda nedočetla jsem
já radši poezii :-))
<reagovat 
celej on (Občasný) - 2.3.2007 > Příběh a k tomu celkem obyčejný. Fejeton to podle mě neni (ale já jsem nesežral moudrost) a neumím si představit, že by to otiskly nějaké noviny jako fejeton. Povídečka to je.
Nejvtipější jsou ty glorifikace pod textem (takže tohle neni proti autorovy - pokud si to nepsal sám - ale spíš proti té smečce, která se za ním táhne). Jsou zábavnější než šťovík, což je opravdu tak jediný originální obrat. Hlouboké uvahy o životě po životě jsou mělké jak moje vana.
Takže průměr a to průměrný.
<reagovat 
 jeremi (Občasný) - 5.3.2007 > celej on> Nic proti "celýmu onomu". Nejsem lingvista, ani korektor. Chybovati je lidské. Jen tiše tuším, že by "autorovy" ve třetím pádě spíš slušelo měkké i. Když ale s vámi souhlasí i redaktor, co nadělám. Děkuji za hodnocení. Máte pravdu. Pokud zavrhnete materialistický princip, že nic nezaniká ani nevzniká, pouze se přeměňuje a odvrhnete tak reinkarnaci, jako to udělali křesťané v 6. století, pak i můj fejeton není fejetonem, ale jen průměrně průměrnou povídkou.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.3.2007 > jeremi> No já akce a reakce chybuji, protože je neberu tak formálně jako třeba text samotný. Navíc tím skýtám výživu těm, kteří se nad tím rozčilovat chtějí a to mi nevadí, protože většina takových nic než to rozčilování neumí a tak jako tak se snaží veškeré diskuze stočit na gramatiku.
Co se týče závěrečný myšlenky: Vyslovil jsem názor, je dost možné že pro nějakou "materialistickou" sektu, která nezavrhla princip, že nic nezaniká ani nevzniká, je toto dílo revouční a přelomové a písmo svaté. Pro mě je to průměrně průměrné.
<reagovat 
qestor (Občasný) - 15.3.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář brom - 27.3.2007 > je to dokonale banální.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter