Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce zhasínám vlakům červená světla z kolekce nepoesie je něco jako špinavé nádobí
Autor: born to be child (Občasný) - publikováno 27.1.2007 (07:02:52)
další ve sbírce>

 

zhasínám vlakům červená světla

 

 

poslední tramvaj mi jede v šest

jsem tak lačný po životě

že dojídám i křupky v hospodách

chipsy bývají méně zdatné

 

když zívám

tak zívám

 

couval jsem v jednosměrce

a bodláčí se mi smálo

 

píšeš básně řasenkou

unavených koček

položíš psací stroj do kamenolomu světel

sesypeš se výbuchem

 

pěstuje si na stropě

mapy od přeplněných van

a rozlitých bažantů

 

kdybych byl meteorolog

hlásil bych každý den

jiné počasí

 

bude mokro a šero

nechte tančit deštníky po kavárnách

oklepte svrchníky a objednejte si deci portského

šilhejte po dvou dámách v šachu

stupňů celsia

 

češu si vlasy

zelím

a holkám

 

před chvílí jsem vyhnal z bytu

dva zloděje

 

možná jsem je měl pozvat

půjčit šampón

zamejdanit v lednici

dal bych jim právo

nevypovědět

 

páč s plnou pusou

se

nemluví

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 27.1.2007 > .)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 27.1.2007 > moc se mi líbí: šilhejte po dvou dámách v šachu :)
<reagovat 
MCMXLI (Občasný) - 27.1.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Argedil (Občasný) - 27.1.2007 > Barvitá a živá s nádhernými obraty i obrazy
Body: 5
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Když žiješ mezi podobnými lidmi, ten život vidíš každodenně, znáš jej na vlastní kůži, máš mezi takovými lidmi přátelé, bývalé milence, milenky... znáš zaplivané výčepy, nádraží, žebráky na schodech, probouzející se ráno mezi pochcanými bezdomovci, mládež fukající toluen...hospodské modelky s fialovýma gumičkama ve vlasech,...Musíš pak cítit, že to není jaksi ono, že to znáš příliš dobře, na to, aby to nešlo napsat lépe...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Ano ,svoboda, určitě, ty ji umíš krásně využít, užít si ji a sem tam jako já i znásilnit, ale nesmíš být laciný, opakovat se, i když o tom ta svoboda také je...Jako kdyby Radůza pořád těžila jen z toho, že byla na ulici...a pořád zpívala o squatech, o vydělávání na karláku...Ohrála by se...Za chvíli by to byla nudea, kus od kusu, konzumní míra emocí, šedi, fekálu, nadrženýho spermatu zaprášených dělníků...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Je to pro mě moc komponované a na sílu...Jako bys MUSEL a nechtěl...Tato báseň nemá tvar, nehladí, je ostrá, jinde přebývá...A protože vím, že vidíš více a můžeš psát lépe...nejslabší, kterou jsme zatím od tebe četla...

pěstuje si na stropě

mapy od přeplněných van

a rozlitých bažantů

...tento obrat si mě získal nejvíce...Jen ten...Jinak jsi jako laciný kolovrátek...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> jaký tvar nemá? ten, který se učí ve školách? tak na ten já kašlu..a vůbec na vše, co by mělo či nemělo být..dělám si to podle sebe..jak chci..to je totiž svoboda, která je v "poesii" potřebná..a která tam většinou není..když chci na rovině zatočit, tak si prostě zatočím třebas do polí a vypláchnu si oči lákem z okurek..
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > born to be child> Borne...Mně přeci nešlo o tvar ze školy,...Já bohužel nejsem jen divák jako ostatní, ti zatleskají, protože když nemají prachy, tak nejí chleba namazaný hořčičí a nepijí vodu od okurek,... nemají všude dluhy, protože chlastají jako zvířata...jenže ti mí kamarádi ještě k tomu všemu pozvou své kamarády, i když na ně mají zítřejší den přijít exekutoři, znám ubytovny, kde pod matrací jsou schované výstřižky z novin pro noční samotu, vždy jsem se k takovým lidem stahovala, roky, léta...od mých 13 let...Znám ty povšechné sračky, zimu v maringotkách, očouzené prsty laciných cigaret, kdy na tebe jdou s nožem, proto, že jim zapadnou klíče za postel, kdy jedna žena čeká na špinavých hajzlech na chlapy, až se na ní vystřídají a oni jí za to dají na nájem...A protože nejsem jen ten divák, pozorovatel, pro kterého je to nové a znám tuto šeď, co zároveň nesnesitelně povznáší a zároveň dusí...nebudu tleskat, šlo to napsat lépe, né diktátem tvaru, ale lépe tím, co jsi schopný vidět...Stojím si za tím, že tato dnešní nepoezie na mě působí jen jako potřeba sem na Totem něco dát...Něco-cokoliv...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

to se mýlíš! nemusím sem za jakoukoli cenu cokoli dávat..tohle jsem napsal v noci..poté, co jsem málem dostal od dvou zlodějů přes hubu..když jsem je honil po schodech a nadával jim do zmrdů a že zavolám fízly, vykoukli skoro všichni sousedé..napsal jsem to ještě chvějícím se prstem..dopil portské..publikoval a usnul..

kdyby to šlo napsat lépe, napsal bych to lépe..nepíšu napůl


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Napsal jsem to ještě chvějícím prstem, dopil portské...K**va, porč jednou neřekneš, že ses napij jen vína...Tvé portské je ohrané...Dělník, co pije portské a večer poslouchá intelektuální Vltavu, ale ty přeci nejsi dělník? Proč si do prdele působíš takové násilí a vidím tě jako pozéra, přestože jsi to prožil a je to tvůj denní chleba...Proč to není víno a rozhlas?
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

proč to neřeknu? protože jsem si koupil pět láhví portského a jednu jsem vypil včera..mám tu prázdné láhve a ještě jednu a půl plnou..jak tedy snadné..proč bych měl tedy napsat, že jsem pil jen víno???

rozhlas se nedá poslouchat


<reagovat 
zanzule (Občasný) - 27.1.2007 > Hezky jsem se zde naobědvala,děkuji :x) Konec mě mile trefil přes čumák...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Copak necítíš ten příznak sráče, okraden, ale zůraznil, že se napil portského...kdybys radči něco roztřískal, opil se, čímkoliv, i okenou, ale hlavně ať nenapíšeš...okraden, ale napil jsem se portského...Pracuji jako dělník, ale jsem mesiášem pampelišek...Smrdí mi to domnělou aristokracií, jeden z nich, ale jiný... nejsi tu pokorný, ...naštvaný, nabubřelý, to ano, ale ne pokorný...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

pracuji jako dělník? och..to ne, jen s nimi občas přebývám na ubytovnách

pokorný? a proč? chtěli mě vykrást a já mám pít vodu a být pokorný?

jsem modré krve

nikdy nebudu psát tak, jak chtějí čtenáři


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Ale ty máš cenu sám o sobě, cenu svých očí, možnosti srovnávání, zkušensotí z cest...Nemusíš to zdůrazňovat pomocí berliček...
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 27.1.2007 > U mě dobrý... dycky si rád počtu nějakou tu nepoezii... prostě dobrej příběh, prošpikovanej poetičností... *!*
Body: 5
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Co tě znám, všude je jen portské...Každé tvé pití vína je portské, v básni je portské...mor portského...i jinde bylo portské, které si vypil kdysi své přítelkyni a ona pak s tebou nejela do Ruska, mám dobrou paměť...Rádio se nedá poslouchat, rozhlas ano...Kdysi mi jeden afektovaný homoexuál řekl, že je estét, protože jí to nejvalitnější jídlo a pije nejkvalitnější víno...Lidé si drahými věcmi a jejich zdůrazňováním dodávají na osobní ceně...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

až tu budu mít demižon s kyselinou sírovou, budu o ní psát měsíce..než ji vychlastám

té přítelkyni jsem ho vypil

od té doby ho miluju, ale nejsem bohatý, abych si ho mohl dopřávat denně a psát o něm jako o běžném chlastu

portské je pro mě svátek

když půjdeš v neděli do školy, taky to bude jinak znít, než když tam půjdeš v úterý

jím normální jídla a piju normální vína

ale někdy ne

"bezdomovec s lahví portského" - nech si tu představu protéct představami  


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Jsem modré krve, další berlička...Mám TAKÉ takovou krev, genealogické listiny v ostravském muzeu, rodinný erb, prochlastané panství po pradědečkovi, lesy, prokletí rodiny v ženské linii a co jako?...V 17.století sis mohl jako bohatý měšťan i titul koupit...Prvotní aristokracie vzešla z bojové družiny kolem panovníka, dědičný princip již jaksi prvotní význam aristokracie pokřivil...Nechci, abys psal, jak chtějí čtenáři...Jen Ti chci říct, že jsem na podobné lodi a některé věci mám zaryté natolik v sobě nesmazatelně, že mi tvá slova přijdou někdy laciná, prodejná, na efekt, ohraná...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

píšeš, že to tu smrdí aristokraciíí..tak na to reaguji..že mám na botě hovno a tak to tu smrdět musí..a ty to hned použiješ jako otrávený šíp proti mně..nechápu to

 


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Lehká jsou jen hovna, né život...Oba máme na botech hovna, tak o nich píšeme...ani modrá krev nás nezachrání...Dnes ji má kdekdo, jiná doba...Už jsme si to s vínem vyjasnili, já se celou dobu bavila o mých pocitech, o informacích o tobě, tak jsem se tě na to zeptala, neber to jako útok, lišky pokládají takové otázky...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Mě zkrátka přišlo, že to nějak moc všude zdůrazňuješ.U mě je aristokracie vždy jen ta duševné, vědci a lékaři, to je pro mě aristokracie...Ta, která to o sobě nikdy neřekne, že aristokracie je...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

ano..a skromný o sobě také nikdy neřekne, že je skromný..a modrý to o sobě také neřekne..že je modrý..a vrabčák také nikdy o sobě neřekne, že je vrabčákem..to by se totiž prozradil a ztjistilo by se, že je ve skutečnosti kos nebo fasáda hloupých představ..

pokud to všude a moc zdůrazňuji, pak je to jednak má věc a pokud je to nějaká špatná charakterová vlastnost, dobře mi tak

 

když napíšu:

jsem neoholen -

 

nadměrně tím zdůrazňuji, že jsem zarostlej..a hned se z toho dá dedukovat, že jsem spořivej a lakomej..že mi díky tomu výtečnému a často zdůrazňovanému portskému nezbylo na žiletky..že si hraju na drsňáka ze severu..že jsem línej se i holit..že to dělám na truc společnosti a radaru..že má neoholenost je kontrastem oholenosti moderátorů stanice vltava..že kouřím v posteli..

 

vlastně už nemohu říct nic, abych to všude a moc nezdůrazňoval

 

ale na to já kašlu..klidně dám do každé básně nebo nebásně deset lahví portského..ať se klidně posere celej svět..a ke každý láhvy deset sousedek..a ke každý sousedce deset radiopříjmačů s naladěnou vltavou..


<reagovat 
Ai.ma (Občasný) - 27.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
utilita (Občasný) - 27.1.2007 > ty zkousis neco novyho, ze?
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 27.1.2007 > utilita> 

Nebo se spíš vrací k tomu starýmu :o)

Mně se líbí, ale nějak to není úplně ono. Mám u Tebe jiné favoritky.


<reagovat 
utilita (Občasný) - 28.1.2007 > mozna :]
<reagovat 
báj (Občasný) - 28.1.2007 >
Body: 4
<reagovat 
hajka (Občasný) - 28.1.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 28.1.2007 > Ále né. Esli už to nejni nuda.
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 29.1.2007 > Leodegrance> tak se nenuď
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 1.2.2007 >

jsem tak lačný po životě

že dojídám i křupky v hospodách

chipsy bývají méně zdatné

 

Máš recht. Lačni a nenech si to do toho kecat.

 

Pro mě tentokrát obzvlášť tohle:

 

bude mokro a šero

nechte tančit deštníky po kavárnách

oklepte svrchníky a objednejte si deci portského

šilhejte po dvou dámách v šachu

 

zamejdanit v lednici

dal bych jim právo

nevypovědět

 

páč s plnou pusou

se

nemluví

 

(Mimochodem, s tím portským už jsi to v jednom textu jasně vysvětlil, kdo tě čte, neměl by se nad tím pozastavovat.)


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 27.1.2007 > Nemusíš říkat vůbec nic a chytrý to pozná, ze tvých činů, slov, skutků...Né z tlachání naprázdno, aby člověk zazněl...proto nensáším samozvané básníky, mesiáše, filozofy...Kteří to musí zdůraznit, jinak by to nikdo nepoznal...Já když napíšu, že jsem zarostlá, hned je to horší než když jsi ty zarostlý, to je už něco úplně jinýho....a těch dedukcí je přeci jen víc.-)Net zkresluje, obracet slova nám jde výtečně...Mám tě ráda, opakuji, považuji tě za blízkého člověka, slovem, jen jsem si chtěla některé věci ujasnit...zda takový opravdu jsi nebo se jen necháváš slyšet, jako kafemlínek...
<reagovat 
 surel (Občasný) - 31.1.2007 > Janele z Liků> ani nevim proc sem si cetl tuhle vasi debatu. Byla to vlastne jen opakovana recitace stejneho obsahu, ale zajimave podavana. Skoda ze si chces tak moc dokazovat svoji vyjimecnost a ostatnim ji nechces nechat. Myslis si ze existuje nejaka opravdovost a oproti tomu predstiranost? Ja myslim ze vse jsou tak relativni pojmy, ze je to uplne jedno. Kazdy si vytvarime svou stylizaci - zivotem, nase stylizace je taky zivot...Jde zit bez stylizace - zit opravdove? To je podle me blbost, tahle otazka, nikdo nezije opravdove, nebo vsichni zijou opravdove. Da se rict ze je neco pravdivejsi? Musí clovek vsechno zazit, aby se k tomu mohl vyjadrit? Vzdyt stejne nakonec zalezi jen na tom jak se ti to libi, nebo nelibi, o nicem jinem to neni. O poezii rozhoduje ctenar ne autor, jenze i autor je ctenar vlastni poezie...
<reagovat 
 surel (Občasný) - 31.1.2007 > Janele z Liků> ani nevim proc sem si cetl tuhle vasi debatu. Byla to vlastne jen opakovana recitace stejneho obsahu, ale zajimave podavana. Skoda ze si chces tak moc dokazovat svoji vyjimecnost a ostatnim ji nechces nechat. Myslis si ze existuje nejaka opravdovost a oproti tomu predstiranost? Ja myslim ze vse jsou tak relativni pojmy, ze je to uplne jedno. Kazdy si vytvarime svou stylizaci - zivotem, nase stylizace je taky zivot...Jde zit bez stylizace - zit opravdove? To je podle me blbost, tahle otazka, nikdo nezije opravdove, nebo vsichni zijou opravdove. Da se rict ze je neco pravdivejsi? Musí clovek vsechno zazit, aby se k tomu mohl vyjadrit? Vzdyt stejne nakonec zalezi jen na tom jak se ti to libi, nebo nelibi, o nicem jinem to neni. O poezii rozhoduje ctenar ne autor, jenze i autor je ctenar vlastni poezie...
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Janele z Liků> 

jsem stroj na výrobu nepoesie plné omšelých klišé

stroj, který žere..chlastá a sere

ale aby mohl psát tu nepoesii, musí chodit do práce

aby měl za co žrát a chlastat a mít co srát

jsem žrout..ochlasta a sráč

jen kvůli orgasmu a pro nepoesii ulepenout to divnou griotkou

jež zove se

portským!


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 31.1.2007 > surel>  Takže podle Tebe jsou např. všechny ženy stejně svůdné, ( neboli stejně ošklivé .....), a to jak mladé tak i ty nejstarší ....
<reagovat 
 surel (Občasný) - 1.2.2007 > Barča> Vzdyt stejne nakonec zalezi jen na tom jak se ti to libi, nebo nelibi, o nicem jinem to neni. O poezii rozhoduje ctenar ne autor, jenze i autor je ctenar vlastni poezie...


Ne mluvim jen o tom ze objektivni hodnoceni neni mozne.

Nektere zeny si budou myslet jak nejsou svudne, ale pritom me svudne vubec pripadat nebudou. Tisic jinych muzu je naopak muze adorovat.

Kdyz se podivam na zenu, tak vim jestli je pekna nebo oskliva. Kdyz s nekym budu o te zene mluvit, muzu svuj nazor na jeji vzhled poopravit, treba me upozorni na neco co me zaujme, treba zmeni muj pohled na tu zenu, to je mozne, priznavam.

Nemam ale moc rad, kdyz si nekdo privlastnuje monopol na hodnoceni krasy zen, a nejen to, jeste horsi je kdyz nejaka zena ma doma v koupelne to zrdcadlo zle kralovny a osobuje si primo monopol na krasu.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 1.2.2007 > surel>  Jojo, takže ani statistika podle Tebe nemá v sobě ani za mák objektivity, jak vidím ...


Např. když si představíš statistiku z průzkumu, zda mezi 90 - tiletýmí ženami je stejný počet eroticky svůdných žen jako mezi 20-tiletýmí ---- tak Ti to vychází přibližně nastejno, že ?! Prostě podle Tebe je to i v tomto případě věc čistě individuální ...


<reagovat 
 surel (Občasný) - 2.2.2007 > Barča> Ale to přece nikdo nepopiral, že něco se líbí více lidem a něco méně lidem,...ale ty když si prohližíš chlapy, tak se řídíš podle statistiky, nebo podle toho jestli se ti líbí? Já když si prohlížím ženskou, tak mě statistika moc nezajima, to bych si ji potom ani nemusel prohlizet, proste bych si zjistil, co rika vetsina.
Ja mluvil o tom, ze jedinec sam o soben nemuze tvorit objektivni nazor. Muze se snazit pracovat objektivne, tak ze si vybere urcita kriteria a postupy, ktere bude uplatnovat na vse a fakta, ktera takto ziska bude vzdy stejne hodnotit.

PS: se statistikou na me nechod, ani s ekonometrii :-)), protoze i u tech zenskych by zalezelo na tom, koho by ses ptala? Dale taky mezi tema 90-letyma, kolik z nich bylo v mladi krasnych a svudnych atd... Jo a melo by to vychazet priblizne stejne - podily, proste pul na pul (kvuli normalnimu rozdeleni). Stejne ta tvoje otazka by byla trochu zavadejici, kdyz by si se vlastne castecne ptala jestli se ti vic libi zeny mlade, nebo stare, to je jak by si se chlapa ptala, jestli mu vic chutna soda nebo pivo.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 2.2.2007 > surel>  Jsem ráda, že se aspoň v něčem shodnem ...Tou statistikou jsem myslila právě tu většinu. Je jasné, že kromě malého prvku objektivity existuje vždy obrovské množství subjektivity ... Někdy je ale ta troška objektivity velmi důležitá ...( pro všechny obory lidské činnosti např....Právě to dobré pivo ji potřebuje ! )                  
<reagovat 
Barča (Občasný) - 30.1.2007 > Dost berliček, to je pravda .... opakování ... Janele má bohužel hodně pravdu ... Sám jsi říkal, že i nepoezie musí mít vtip, a také drámo ...( Tohle je trochu roztěkané ...všehochuť ...)

Trošičku jsi to holt odfláknul , ale to se přece stává právě mistrům ... Promiň !
Body: 4
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 2.2.2007 > Barča> nedokážu pokaždé napsat dobrou báseň 8¨-))
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 27.1.2007 >

Ale dyť to je poezie ! A´t se tomu říká, jak chce,  ...že se daří.

Tato veršice :

V  okolí zelí trochu ztrácí imaginaci naúkor konstrukce, ale je poetická a líbí se mi.Asi cítíš, že máš dobrej nátisk, tak to v lednu sypeš z rukávu...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Raimund> 

nepoesie musí být poetická, jinak by nebyla záživná 8¨-)

ale musím ti dát za pravdu, že je to jaýsi přetlak nepoesie nadzvedávající pokličku..ale poesie to není..poesie je vesměs hnusná a nikoho nebaví 8¨-))

 


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 27.1.2007 > born to be child> Jestli to není tím, že ta nudná poezie není poetická.Potkal jsem jednoho a ten píše skoro všem pod básničky, že v nich není poetika.O poetice ale nikdo nechce diskutovat, to budou raději hřebelcovat a cizelovat tu vesměs.Řekl jsem si, že to vezmu zkratkou a píšu hnusný a nudný básničky rovnou, alespoň s tím nemá čtenář tolik trablů.
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 27.1.2007 > Raimund> 

nejvíc poetickej byl asi nezval..v určitém období..poetismus se asi nedá popsat, jen pocítit

někomu voní pražce poeticky, někomu smrdí po naftě

poetismus je ve všem, chce ho to jen vyždímat..nenásilně..


<reagovat 
 Barča (Občasný) - 31.1.2007 > born to be child>  .... Chtěls říct asi -- poetično --- Poetismus je totiž už vyhraněný umělecký směr ....

<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 2.2.2007 > Barča> 

ano, já vím - a právě ten poetismus myslím

slovo poetično se mi nelíbí

8¨-)


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 2 3 6 7 8 11 12 13 15 (16) 17 18 19 20 21 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 37 38 39 40 41
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter