Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
BUTY: Normale (2001BMG)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 28.1.2002 (23:15:21), v časopise 5.4.2002

BUTY Normale (2001BMG)

Nová deska ostravských But (takhle se to prý má skloňovat) vám dá zabrat, do Františka Dobroty má totiž zatrachtile daleko. Pastrňák a spol. si příliš nelámou hlavu, zda neuvedou do rozpaků méně otrlé fanoušky a tak si v klidu a pohodě vystřihli desku, která je celá laděna a inspirována – cikány, Romy, řekli bychom. A je to dobře. Všechny písničky se víceméně točí kolem tohoto etnika a nutno podotknout, že mnohdy jde v textech o humor, který je hodně na hraně, leckterý Rom by se snadno mohl urazit. V „Žeróm“ se například pěje: „Včera před svým dómem, potkal jsem se s Rómem, potom střetu jaksi, měl jsem prázdné kapsy, já mu říkám hróme, vrať mi to, milý Róme! Než udělal jsem za tou větou tečku, měl jsem jich tam hned celou smečku, já vím, že kradou aj bílí, však bohužel právě v této chvíli to bílí nebyli. Kdybych nebyl skautem, přejel bych je autem, že však lovím bobry, vím, že Róm je dobrý…“ Většinu textů je zpívána se silným „jakože“ cikánským akcentem a nutno říci, že je to velmi zábavné a funguje to, osobně jsem se na mnoha místech neubránil smíchu a v autobuse na mě spolucestující nechápavě pokukovali. Hudebně je to skvěle našlapané funky, jazz, několik skladeb jsou písničky, jak jsme na ně u But zvyklí… V jisté recenzi se tvrdí, že na desce jsou tři dobré skladby a zbytek vata, s tím bych absolutně nesouhlasil.
Kapitola sama pro sebe jsou, jak již bylo řečeno, texty. Jsou vtipné, humorné, klasicky Pastrňákovsky ujeté, místy hodně. Mě osobně to sedí. Například upovídaná „Vlastní skladba“ se skvělou, legrační parodií na děkovné proslovy v závěru, skvělé „Totále“, které vám vyrazí dech, jde totiž o úsměvnou variaci na komerční duc-duc odrhovačky, včetně vokadéru á la Cher, zkreslujícího hlas a stupidního textu („Kráčím si, kráčím, líbá mě dívka, líbá mě, líbá, má jméno láska…“), epesní záležitost, která vás rozesměje. Dočkáte se i pořádné cikánské vypalovačky („Pojdem si ja na cintorín“).
Je to roztodivná deska, odvážná, snad až rouhačská, asi se nezapíše jako nesmrtelná, ale stojí za poslech a mnohým udělá radost a pobaví, mě rozveselila nemálo!

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Hellen (Občasný) - 29.1.2002 > musím se přiznat, že mě tato deska nadchla podobně, má šmrnc, jiskru, vtipné texty, strhující melodie a úžasné vokály. Máš pravdu, je odvážná i rouhačská, každopádně se odlišuje od všeho, co momentálně lze slyšet v rádiu. Nejsem odborník, ani kritik, je to můj pocit a laický názor a mám radost, že jsem se konečně zase s někým shodla :-)
Můj rozesmátý puntík pro Buty! :-)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 30.1.2002 > Díky Hellen, už jsem se bál, že nebudu pochopen, teď jsem to pouštěl přátelům a byli nadšení, tak snad je to fakt dobré...
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 30.1.2002 > Hele..umíš taky napsat na něco (to je jedno co) NEGATIVNÍ recenzi? :o)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 30.1.2002 > To si piš, že umím napsat negativní recenzi, ty se píšou ještě líp, jenže já je píši, aby si lidi poslechli desky, které jsou dle mě dobré a stojí za to, po negativní recenezi si nikdo desku neposlechne a tak se mi s tím nechce ani psát, fakt je, že zase lidi nevědí, co neposlouchat, to máš pravdu, trochu se mi do toho nechtělo, psát negativní, nemysli, že se mi líbí všechno! Naopak, ale píši jen o tom, co mě zaujme (dostává se mi do uší hodně desek a jen málo jich je skvělých...), ale máš pravdu, budu psát i negativní, nebylo by to vyvážené a je to trochu nuda, furt číst chvalozpěvy, to je pravda. Dík za upozornění! (Např. nová sólovka Micka Jaggera mě kapitálně zklamala :o) Napravím to a sepíši tedy tu a tam i nějakou tu (oprávněnou :o) hanu. Ahoj!

<reagovat 
Čtenář - 8.4.2002 > Bezva recenze:-) urcite si to poslechnu!
Body: 5
<reagovat 
Líza (Občasný) - 15.4.2002 > Výstižně napsáno ! Buty mám moc ráda. Jsou to skvělí hudebníci a jejich písničky jsou hravé, vtipné a celkově nad věcí. Zůstávají sví od první vydané desky a na rozdíl od svých kritiků neustrnuli v jedné škatulce. Jen víc a houšť ...
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 10.5.2002 > Napsaný je to pěkně, i když nevím, jestli můžu hodnotit, když desku neznám...Ale nachytal jsi mě...Nevím, co znamená epesní, vybavuje se mi jen spojení "epesní karburátor", ale to mi příliš nepomůže...
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 12.5.2002 > Dík. A co se "epesní" týče - ani já nevím, co to znamená, hihi, jen mi to tam prostě skočilo na jazyk, teď koukám do slovníku a ani to tam není, tak nevím, kde jsem na to přišel...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter