Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kam se poděl Bůh ?
Autor: Aga (Občasný) - publikováno 17.12.2006 (23:08:12)

 

 

Předesílám, tento příspěvek není mířen ani proti podstatě jakékoliv víry, ani proti jejím vyznavačům. Jedná se  pouze o skutečný příběh, kdy se tyto dva protiklady potkaly tváří v tvář.

 

Předloňského léta, v začátcích budování našeho kočičího světa, jsme byli nuceni angažovat dělníky na stavební práce, jelikož lid dobrovolnický se zadarmo dřít odmítal.  Většinou vše šlo relativně hladce, hoši si odmakali svoje, za což denně dostávali dohodnutou odměnu. Samozřejmě, na každý řemeslník jevil nadšení nad našimi plány, ale jelikož v popisu práce měl zcela jinou náplň, nikterak jsme to vzájemně neřešili.

Až jednou ...  Tým byl posílen o staršího nenápadného človíčka, který momentálně prožíval rodinnou krizi z podnikatelského krachu. Dotyčný byl sice příslušníkem jedné náboženské sekty, ale kromě plamenných agitátorských řečí, které se mezi ostatními spoludělníky míjely účinkem, se jevil celkem neškodným. Kromě těchto nadšených přednášek o tom, jak kouření škodí zdraví, alkohol metlou lidstva jest a kterak je třeba konat dobro, dobro a zase jen dobro, abychom došli vysněnému ráji, byl člověkem mlčenlivým a svoji práci pečlivě odváděl.

Dny plynuly, řeč se stočila (jak jinak) i ke kočkám a zvířatům jako takovým.

Dotyčný najednou ožil a začal rozšafně vysvětlovat, že topení koťat rozhodně neuznává, neboť on je usmrcuje zcela jinými způsoby, a s leskem v očích popisoval, jakou rozkoš mu způsobuje, když prudce hodí několikadenními koťaty o bílou stěnu, aby to pěkně prasklo a jaké fantastické obrazce vytváří na stěně stříkající krev.

Všichni přítomní ztichli, a i ten nejotrlejší zedník se tiše zvedl a odcházel.

Okamžitě jsem zkontrolovala, zda jsou všechny kočky na svém místě, a dala jsem mu najevo, že jeho působení u nás skončilo. Neřekl nic, pouze přikývl a šel sbalit své věci. Poté požádal, zda si je zde může do večera ponechat, že si jde zajistit odvoz.

Nehledala jsem v tom nic jiného, byla jsem ráda, že se ho navždy zbavím, bylo mi z něj zle. Večer se skutečně objevil, převzal připravené tašky a již na odchodu se náhle otočil. Z očí mu šlehaly plameny a zlo z něj přímo sálalo.

„Dárek na rozloučenou“, řekl a vyndal z kapsy objemné bundy bezvládné kočičí tělíčko se zlomeným vazem.

A tak se ptám – kde byl v tento moment všemohoucí spravedlivý Bůh, co všechno vidí? Co Pánbůh činí, dobře činí ? Nevím. Nejsem kompetentní řešit otázky víry.

Vím jen jedno. Lidské zlo je stále mezi námi, ač se mnohdy skrývá pod maskou dobra.

Kde vlastně bere člověk tu drzost nazývat se pánem tvorstva ? Když už zde zmiňuji víru, dovolím si připomenout, že již z Bible je zřejmé, že Bůh stvořil člověka až nakonec – z toho,co mu zbylo po stvoření předešlých bytostí – zvířat. Není člověk tedy pouhým biologickým odpadem ?

Někteří „lidé“ si skutečně zaslouží pouze takové pohrdání, jaké oni sami produkují.

A pokud Bůh někde sleduje naše počínání – má nejvyšší čas, aby jej začal řešit.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 18.12.2006 >

 - jako úvahu bych brala pouze poslední dva odstavce, zbytek patří do rubriky "životní příběhy"

 

- ten příběh se zamyšlením o tom, kde byl bůh atd vlastně nijak přímo nesouvisí, resp. kdybys ho dala pryč a poslední 2 odstavce bez jediné změny připsala pod jakoukoliv zprávu z černé kroniky, nikdo by si nevšiml, že tam nepatří či nepasuje... což není dobře

 

- zážitek potkat takového člověka to musel být jistě drsný, nicméně tohle je literární server apublikovat by se tu nemělo s tím, že se chce člověk svěřit, ale že tu chce prezentovat nějakou svou "uměleckou" tvorbu a tím pádem se tu i posuzuje podle jiných hledisek, než jestli se to opravdu stalo a jaké to bylo...


Body: 1
<reagovat 
 Aga (Občasný) - 18.12.2006 > Quotidiana> Trefa - původně to fakt nebylo psáno za účelem publikování na literárním webu - a když jsem to sem šoupla, tak bez úprav - což, pravda...
Ohledně rubriky - asi jo, do úvah spadá více iluzornosti - já jsem spíš praktik než teoretik.
Za názor dík.

<reagovat 
celej on (Občasný) - 18.12.2006 > Mě pobavilo to, že píšeš, že to je ze skutečného světa a pak začínáš " začátcích budování našeho kočičího světa" takže mi to vyznělo jako nějaké fantasy... a stejně pořád né a né pochopit co to je a o čem to je...

Dal bych pozor na názvy, které třeba nejsou známé všem (kočíčí svět = zverimex?)...
Sjednotit myšlenky by to asi taky chtělo.
<reagovat 
 Aga (Občasný) - 18.12.2006 > celej on> Totéž co píšu Q. - bylo to skutečně pouze vyrváno z mého "kočičího" webu ;-)))
Ale o čem to je - to se mi zdá víc než jasné, když pomineme nějaké ty věty okolo.
Smí se zde používat slova jako přetvářka, zmrdi apod. ? ;-D
Jiná rubrika než úvaha - souhlas.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.12.2006 > Aga> Používat slova jako zmrdi a přetvářka? Já si myslím, že jo... někteří si tady na těch dvou slovech zakládají:)

Kočíčí web? A s tím co píšeš do kočičího webu, chceš jít na lit. server? Minimálně si tam měla napsat, že jsi to vzala z nějakého kočíčího webu... a stejně co to je? ten kočičí web? Nějaká sekta?
<reagovat 
Aga (Občasný) - 20.12.2006 > Já totiž nedělám zásadní rozdíl mezi příspěvkem do literárního webu a na můj "kočičí" web ;-))
Jinými slovy, proč by nemohl mít "kočičí " web tutéž úroveň jako liter web - tzn. že se holt musím snažit na všech frontách, nikoliv říkat "tam to stačí, ale TAM musím podat výkon" - to mi přijde, jako když se nakupuje na chalupu póvl z bazaru, protože je to JEN na chalupu ;-))

<reagovat 
huwik (Občasný) - 22.12.2006 >

teda fujtajbl (myslím nad tím člověkem, kterého popisuješ)

To, cos naspsala se mi nezdá být špatné, ale je fakt, že do úvahy to moc nepatří. Co se týče toho ,,věřícího" člověk, myslím, že pokud je ten příběh pravdivý, pak asi moc normální není. Je to pravdivý příběh. Nicméně, znám mnoho věřících a jsou fakt super, ale výjimka se najde i tady

Měj se M.


<reagovat 
Michal Abaffy (Občasný) - 8.2.2007 > Akosi neviem, prečo je to v úvahách. Spochybňovať existenciu boha takýmto príkladom je smiešne - ak máte zmysel pre humor, inak smutné. Ja osobne v boha neverím a možno tu o chvíľu napíšem úvahu so serióznymi myšlienkami, prečo pravdepodobne neexistuje.
Body: 1
<reagovat 
Nedokonala žena (Občasný) - 29.4.2007 > Mohlo to být hodně dobré, rozpracovat příběh toho "Kočičího umělce". Neříkám, že mi z toho není zle, ale námět je to hodně solidní. Taky bych do toho asi nepletla Boha. Jde z toho spíš cítit, že závěr zavání víc rozčílením se nad životem, než intencí kterou jsi pravděpodobně na začátku zvolila. Ale je to tvůj produkt, takže těžko říct...
Body: 3
<reagovat 
Jitule99 (Občasný) - 9.11.2007 > Podle mého názoru to do úvah rozhodně patří. Když chcete napsat úvahu, musíte si ji podložit nějakým příběhem, ne? Tohle se podobá úvaze o tom, zda-li bůh existuje nebo ne. Úvaze o tom, jestli náhodou neudělal největší chybu v celém svém dosavadním působením ve vesmíru tím, že stvořil člověka...s tím naprosto souhlasím;D. Nejsem ateistka, ale na biblického boha nevěřím, protože ani on není o nic lepší než my, prostí, hloupí, bezcharakterní lidé...
Takže ano, pokud je Bůh spravedlivý, takový jaký ho popisuje ´svatá Bible´, tak by rozhodně neměl sedět na svém božském pozadí a nečinně přihlížet na bezpráví, kterého je zde na Zemi stále a stále dost...
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter