Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
PULP: We Love Life (2001)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 9.1.2002 (08:02:12), v časopise 28.1.2002

PULP We Love Life (2001Island Rec.)

Jarvis Cocker, charismatický, rachetický, dlouhoprstý vokalistata, založil skupinu PULP když mu bylo 15 let, to se psal rok 1978. První „elpíčko“ It vyšlo o 5 let později, aniž by si vysloužilo, nutno říci, že nikoliv bezdůvodně, větší pozornost. O mnoho ho nepřevýšilo ani následné Freaks (1986). Teprve My Legendary Girlfriend, singl z alba Separations (1992), je vyhlášen singlem týdne v NME a Pulp se definitivně zařazují do 1. ligy britské „kytarovkové“ indie scény! Ostatně skladbu Countdown z téže desky jste mohli roky slýchávat coby znělku hitparády Radia 1 za dob Jirky Neumanna. Následuje His´n ´Hers (1994) s hity Do You Remember The First Time, Babies či Razzmatazz, ale trvalejší věhlas u širší obce posluchačské si vyzpívávají až komerčně nejúspěšnějším albem Different Class (1995), z nějž nejméně Disco 2000 či Common People jste určitě zaslechli i na našich rádiích. Pulp kupodivu, a bohu dík, nevsadili po tomto úspěchu na jistotu a následné This Is Hardcore (1998) je naopak dosti obtížně stravitelné, mnohem komplikovanější, krásné, skvělé, absolutně nedoceněné a nejen úvodní, stejnojmenná věc, už velmi směruje k aktuálnímu albu We Love Life (2001).
Bylo by troufalé střelit od boku větou, že We Love Life je nejlepším albem Pulp. Bez diskuse ovšem patří mezi to nejlepší, co za ta léta Pulp udělali a to je hodně!!! Desku otevírá kytarový motiv, upomínající kupodivu na Tubullar Bells Mike Oldfielda, ale tím podobnost končí :o) Je to návrat ke kořenům, k přírodě, řekl bych. Skvostná singlovka The Trees s choreograficky omamným „lesním“ klipem, fantastická Bad Cover Version, bezpochyby budoucí singl, kterouž nemohl ukout nikdo jiný, než právě Cocker, jak je krásná, či neméně skvělá The Birds in Your Garden!
We Love Life není deskou pro každou příležitost, jak už to u náročnějších dílek bývá a mnohdy se vám stane, že si ji pustíte a budete muset zase vypnout. Ale když se octnete ve správném čase, na správném místě, pak vám dokonale sedne a dostanete se jí „pod kůži“ a stojí to za to, to garantuji, stojí!…. (Mě se to stalo sychravého, skoro kýčovitého rána, kdy se lampy rozpíjely na zamlžených sklech autobusů a lidičky rozespale poklimbávali v drkotajících prostředcích MHD…)
We Love Life nebude mít komerční ohlas stejně velký jako Different Class, o tom není pochyb, je příliš osobitá, příliš prokomponovaná, než aby zapadla mezi kolovrátkovité refrény radií. We Love Life je krásná, krásná deska!

(P.S. Kromě 7 řadovek vyšla Pulp také hromada více či méně podstatných kompilací, z nichž rozhodně za pozornost stojí alespoň Pulpintro (1993) či rozsáhlejší Countdown 1992-1983 (1996))




 



Poznámky k tomuto příspěvku
Thomas Hudson (Občasný) - 9.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 9.1.2002 > poslechnu si..:)
<reagovat 
MorbidAngel (Občasný) - 12.1.2002 > Já je znám:)
<reagovat 
čtenář Pulper - 20.8.2003 > Nejlepší skupina na světě a jedno z jejích nejlepších alb! Bohužel je u nás skoro nikdo nezná :(
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 12.9.2003 > i když se nemyslím, že Pulp je nejlepší skupina na světě, rád jsem si recenzi přečetl:o)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 13.9.2003 > Ani já si to nemyslím (Pulp), ale mají dobré i velmi dobré věci  a zrovna tahle deska je velmi zajímavá!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter