Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
TOOL : Lateralus
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 29.11.2001 (00:45:21)

TOOL Lateralus  2001Volcano

Pokud nemáte rádi průměrnost a nedělá vám potíže, je-li muzika říznější, ba přímo narvaná energií, která ovšem není samoúčelně uřvaná, naopak, pak je tahle lahůdka pro vás, lahůdka pro každého, kdo dokáže ocenit naprostou dotaženost, muzikantskou preciznost a invečnost až na půdu! Nemohl jsem si tyhle superlativy prostě na úvod odpustit, protože něco takového jako „Lateralus“ se prostě hned tak neslyší, tím spíše v době dnešní, kdy na vás rádia chrlí tuny bezpohlavní hudby, při které není nutno přemýšlet ani malilinko....
Označit styl, který Tool razí jako Alternative Metal, jak to udělali na allmusic.com, je skoro urážka nadupaných symfonií, které tahle čtyřčlenná, americká parta, zformovaná roku 1990 a mající za sebou již předchozí dvě studiová alba (1993:Undertow a 1996:Aenima - obě neméně dobrá!), „vyrábí“.
Jejich hudba se dá těžko opsat a byla by hloupost se o to snažit, ta se prostě musí slyšet a předem vzít na zřetel varování, že to není deska k mytí nádobí, ani k milování, ani k večerní relaxaci, a vůbec ne k poslechu jedním uchem, je to chuťovka k soustředěnému poslechu a smlsávání si na každičkém tónu! Hned pět skladeb alba má přes osm minut a přesto se nebudete ani na okamžik nudit. Skvělý, nezaměnitelný vokál Maynarda Jamese Keenena a hudba, která se dá označit snad jen jako „vážná hudba“ v metalu! Ale nebojte, nejde o nějaké pseudointošské snažení, tohle je prostě 1.liga! Tak to je a basta! Klip, který beztak nikde neuvidíte, k singlu Schism, je dost hrůzostrašný, ale zrovna tak osobitý jako hudba Tool.
Nařvané pasáže se střídají s klidnou instrumentální dokonalostí a vše klape jak švýcarský hodinový strojek. Nebojíte-li se trochu zaexperimentovat a chcete-li okusit něco, co by vám možná před pár lety díky své tvrdosti nedovolilo rozpoznat, jak moc dobré to je, tahle deska je ideální příležitost, dejte si tu práci a zkuste jí! Ale jak říkám, není to nic pro milovníky Eltona Johna či Celine Dione (promiňte, Celine a Eltone, nic osobního), ale jste-li otevření a správně naladěni, posadí vás to na zadek! Tool totiž nemají na svém „hřišti“ mnoho srovnatelných konkurentů!

P.S. 30.5.2002 by měli vystoupit na Ozzyfestu, který se chystá na Strahov, ani se mi tomu nechce věřit, dokud tam nebudu a neuvidím je před sebou, tak tomuhle štěstí neuvěřím :o) 



Poznámky k tomuto příspěvku
zzzapik (Občasný) - 29.11.2001 > to zní zajímavě. kouknu se někde po tom a určitě poslechnu
Body: 3
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 25.9.2002 > Tak, právě jsem to objednal  Maličká prosba: Nemohl bys, jako posluchatel Ill Nino, na totem postrčit nějakou tu recenzi?
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.9.2002 >

To bych mohl, ale já jsem děsnej, musím se do těch recenzí hrozně nutit :o) Baví mě to i rád píšu, ale jsem čistě pocitový posluchač, bráno hudebním sluchem mám hluch, pdlačku poznám, co zrovna hraje ten skvělej rytmus, poslouchám jaksi jen "srdcem" a to se pak ty recenze píšou dost těžko, musím to okecávat a tak, aby nebylo poznat, že až tak moc tomu "nástrojově" nerozumím, hihi. Fakt je, že Ill Nino me pred pár měsíci hodně chytli!! eď už je tolik neposlouchám, ale je to skvělá partička, konečně je na Totemu někdo, koho zajímá tvrdší muzika!

Mimochodem - ty TOOL na Ozzfestu byli neuvěřitelní a nelituji, že jsem tam byl!! Lateralus je lahůdková věc, pokud nejsi trouba, a to, myslím, nejsi, po pár posleších mi dáš za pravdu. Též vřele doporučuji bokovku A PERFECT CIRCLE "Mer De Noms" - též přímo fantastická deska, skvělá a poněkud přímější než TOOL, ne tolik komplikovaná, ale přesto výborná! Uff, to jsem se nějak rozjel, to z té radosti, že někdo po 3/4 roce projevil zájem , vďaka ti. Teď už mohu zemřít, předal jsem poselství, HI HI...


<reagovat 
čtenář n8 - 10.4.2006 > Tak pod tohle se podepisuju. Jen sem jeste chtel doporucit ten klip, skvele se hodi k hudbe. Proste se to musi videt. Jak Schism tak Parabola, narez. Pff!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter