Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Takový normální den II.
Autor: back (Občasný) - publikováno 13.5.2006 (10:08:35)

Volné pokračování tohoto :    http://www.totem.cz/enda.php?a=138408

 

 

 

IV.

 

 

Boeing 737  roloval po ranveji. V jeho útrobách zavládlo nervózní očekávání startu a letu. Jerry pozoroval Katku, která  přejížděla pohledem od okna letadla k letušce."Letíš poprvé?" zeptal se. Katka souhlasně přikývla a stiskla Jerrymu ruku. Jerry bolestivě sykl, neboť jej po včerejším výprasku bolelo celé tělo. Katka se provinile usmála, ale stisk nepovolila. Boeing nabíral rychlost a pomalu se začal odlepovat od země. Na pokyn letušky si sejmuli bezpečnostní pásy  a  Jerry objednal dvojitou Vodku. „Vypij to najednou. To tě přejde,“ poradil Katce. Vypila Vodku a s legrační grimasou hluboce vydechla.  „Nemáš hlad?“ zeptal se starostlivě. Katka zavrtěla hlavou. Zjistil, že z ní nedostane ani slovo, polštářem si podložil hlavu a usnul.

            Měl pocit, že s ním téměř v zápětí kdosi zacloumal. „Co se děje?“ pronesl rozespale.“Přistáváme, vstávej.“ Odpověděla mu  stroze.“Už jsme tady ? Teď jsem usnul!“ vyjekl překvapeně. „Jo, Už jsme tady. Spal jsi tři hodiny,“smála se.

            U východu z letiště k nim přistoupil snědý mužík v kostkovaném obleku a lámanou angličtinou nabízel služby taxikáře. Jerry ze zásady mužíka odmítl, ten jen zlostně mávl rukou a pokračoval dál. V řadě vozidel odpočítal páté a požádal řidiče o otevření kufru. Ten radostně vyskočil z taxíku, potěšen vývojem událostí a nečekaným ziskem zákazníka. Otevřel kufr, naložil objemná zavazadla a pokynul dvojici do vozidla. Jerry zapíchl prst do mapy města. Řidič kývl hlavou a vozidlo se  několika přískoky vpřed rozjelo. „Panečku, to jsi nám vybral šoféra,“ smála se Katka. Jerry smích opětoval. Řidič si toho nevšímal a začal si prozpěvovat jakousi indickou lidovou píseň.

            Po hodině jízdy byli na místě. Jerry do natažené dlaně taxikáři položil hrst bankovek. Ten na bankovky pohlédl a rychle je schoval do kapsy, aby si to zákazník  nerozmyslel. Na chodník vyložil zavazadla a opět se přískoky rozjel. Katka zavrtěla hlavou a sympatickému mužíkovi s úsměvem na rtech zamávala.  To už k nim přicházel hotelový vrátný ve fialové uniformě a bílých rukavičkách. Na speciální vozík naložil zavazadla. Sahal po velké sportovní tašce, kterou měl Jerry vedle své pravé nohy. „Ne, díky, to zavazadlo si ponesu sám,“ vyhrkl Jerry a prudce tašku chytil. Hotelový vrátný byl zvyklý na ledajaké vrtochy hostů, tak jej tato situace nemohla vyvést z míry. Narovnal se a pokynul Katce ke dveřím hotelu. Vrátného následovali  k recepci. Recepční chvíli fascinovaně hleděla na Jerryho podlitinami posetý obličej. Usmál se a to jí vzpamatovalo. Zapsala je do velké knihy a s přáním příjemného pobytu předala klíče. „Tak zmalovaný ciferník ještě neviděla,“ pronesl cestou k výtahu.

            Hotelový pokoj skýtal maximum luxusu, jaký Katka nikdy předtím nezažila. Jerry to poznal z výrazu překvapených očí. Začala si vše důkladně prohlížet a zkoumat.  V té chvíli byla tak nádherně dětinsky zvídavá, což  mu čím dál více imponovalo. Však si děvče rychle zvykneš, pomyslel si. „Co budeme dělat teď?“ zeptala se najednou Katka. „No teď si dáme gáblík, bublinky a pak bych si šel  lehnout. Ještě nejsem úplně fit,“ odpověděl. „No já jsem nemyslela teď hned, ale jako celkově co budem dělat,“ kontrovala. „ Eště nemám plán, ale s tím balíkem nebude problém něco vymyslet. Ale nezatěžuj si s tím hlavinku. Na něco určitě přijdem, co kotě ?“ snažil se debatu zlehčit. Křečovitě se zasmála a pokrčila rameny. Přešel k telefonu a objednal večeři.  Pozoroval Katku, která se s hlasitým  smíchem převalovala na vodním lůžku. Položil telefon, přišel k ní a začal jí vášnivě líbat. Před příchodem číšníka s večeří a šampaňským se stačili pomilovat.

 

 

V. 

 

 

            Jerry se probudil s příchodem jitra. Katka hluboce spala  Zpod postele vytáhl tašku a začal rozdělovat bankovky na několik hromádek. Přitom intenzivně přemýšlel.

To mláďátko je pěkné, ale je to přítěž. Budu se muset flákat po světě. Strejda má oči všude a teď už asi rozhazuje sítě. Kurva. Kdyby mě našel, dal by mi sežrat vlastní žaludek. Takovej balík se nevěnuje jenom tak. Na jednom místě se usadit nemůžu, to je jistý. V hotelu budu tak týden a zvedám kotvy. Vesnice, jó. Zašijeme se někde na vesnici.

Uvědomil si, že opět uvažuje o obou. Na Katce mu začínalo záležet. To nebylo zrovna to, co v této situaci potřeboval. Hromádky bankovek schoval na různá místa hotelového pokoje. Lehl si zpět do lůžka a usnul.

            Probudil ho ruch doléhající z ulice. Zjistil, že Katka není vedle něj. Podíval se do prostoru hotelového pokoje. Katka  s někým šeptem telefonovala. Opatrně vstal a zezadu se k ní přiblížil. Prudce jí vytrhl sluchátko a zavěsil. Vyděšeně na něj pohlédla. Udeřil jí do tváře. „Co-to-proboha-děláš-Jerry,“vykřikla a utekla do koupelny. Prohledal pokoj. Na místě nebyla jediná bankovka. „Kams dala prachy ty děvko? Já tě zabiju,“ řval jery a rozkopl dveře koupelny. Dvěma skoky se ocitl před vyděšenou Katkou a začal jí škrtit.Současně v jedné vteřině pohlédl do zrcadla  na svůj nezraněný obličej a ucítil tupou bolest v zátylku, která jej připravila o vědomí.

 

 

VI.

 

 

Katka Kamiňská  u prosklených dveří pokoje, pláčem napuchlýma očima pozorovala svého muže Jerryho Kamiňského, který tvrdě spal pod vlivem silných sedativ. „Bude to zase můj Jerry ?“ oslovila nenápadného mužíka v brýlích, který stál vedle ní a nervózně si s čímsi pohrával v kapse bílého pláště.  „ To je těžké říct. U vašeho muže se po těžkém traumatu a vlivem drog začala projevovat psychická porucha. Začal se ztotožňovat s hrdiny svých románů. Vyvrcholilo to v jakémsi čirém šílenství, jehož produktem byly události, jichž jste byla svědkem. Já osobně pana Kamiňského uznávám jako skvělého spisovatele a proto mě ta událost zasáhla dvakrát. Věřte mi, že uděláme vše.“

 

Ano. Po tragickém úmrtí syna se Jerry často uzavíral do sebe. Považovala to za normální věc. Chtěla mu dát čas. Myslela si, že cesta do Paříže mu pomůže a třeba začne znovu psát. Teď tady stojí a  během roku ztrácí druhého nejdražšího člověka.

 

Utřela si slzy, vešla do pokoje a políbila na čelo svého milovaného muže. "Nebyla to tvoje vina," zašeptala a chůzí zlomeného člověka zamířila k východu z psychiatrické léčebny.  

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 13.5.2006 > tak teď už s čistým svědomím...
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 13.5.2006 > dodám: závěr tomu pochopitelně tedy dal nějaký smysl, ale je to tak zoufalá křeč, že by to snad v konečném důsledku vyznělo lépe jako tuctová neoriginální gangsterka než polopatetický příběh o chlapovi, který se zcvokne, k tomu ztráta syna, zlomená Katka... ajajaj
<reagovat 
 back (Občasný) - 13.5.2006 > Václav Mráz> asi joo
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.5.2006 > back> neser, chlape... nepíšu to proto, abys to pak mazal
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter