Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
AHAMAY - akustický bigbít z kolekce Acoustic rock
Autor: ahamay (Občasný) - publikováno 24.4.2006 (13:56:10)
AHAMAY Když počátkem roku 1997 dva prostějovští hudebníci (Jiří Kalousek a Stanislav Švec) založili projekt AHAMAY acoustic rock, měl to být jen vedlejší produkt jejich rockové hudební činnosti. Chtěli v něm, alespoň pro sebe, realizovat nápady které se nehodily pro taneční sály, nebo neodpovídaly mentalitě jejich dřívějšího publika. V krátkém čase však podlehli zvuku a možnostem akustických kytar a projekt AHAMAY začal zastiňovat jejich dosavadní činnost, až ji zcela pohltil. A právě toto období reprezentuje demo-nahrávka AHAMAY. Byla určena pořadatelům festivalů a majitelům hudebních klubů, kteří si často neuměli představit do jaké míry "rockově" může znít dobře ozvučená kombinace dvou akustických kytar. Nabídky však přicházely paradoxně převážně z folkové a bluesové scény. Postupem času si AHAMAY získávali ostruhy na množství často i kuriozních hudebních akcí. Nikdy však nezůstali nepovšimnuti. Jejich poznávacím znakem se stala vyjímečnost. Zlomem v jejich tažení se stal rok 1998, kdy přearanžovali do akustické podoby několik skladeb od slavných Led Zeppelin. Nebývalý úspěch je přinutil k dalším experimentům na tomto poli, až postupně vytvořili celý samostatný pořad s názvem "Led Zeppelin Revival". Naprosto ojedinělý je způsob jejich prezentace písní, dnes už klasických Led Zeppelin. Příznivci této kapely 70-tých let vědí, že autoři Page a Plant, skládali písně pro svá alba v prostředí staré horské chaty Bron-Y-Aur na skotské vysočině. Bez elektřiny, plynu a jiného spojení s civilizací, měli k dispozici pouze akustické kytary a magnetofon na baterie, na který zaznamenávali podklady pro pozdější studiové nahrávky. Mnoho z těchto písní mělo tak úžasnou atmosféru, že je ponechali v akustické podobě i při koncertování. AHAMAY se tedy snaží vystopovat z dostupných nahrávek skladby, které mají akustický původ a "restaurovat" je zpět do této podoby. V roce 1999 rozšířili svůj nástrojový park o další šesti a dvanáctistrunnou kytaru. Tím se výrazně obohatila zvuková škála ke které přispělo i používání modálního ladění. Jejich vystoupení získávají na gradaci a mohou trvat (a často i trvají) až tři hodiny. Oslovují posluchače nejen z řad pamětníků sedmdesátých let ale stále častěji i mladé publikum přesycené techno-popem, syntetickými zvuky a playbackovými produkcemi. V současné době AHAMAY stále stupňuje svoji aktivitu. Studnice inspirace, vytvořená Jimmi Pagem a Robertem Plantem, je stále ještě bezedná a AHAMAY se v těchto vodách pohybují se stále větší jistotou. Zdá se, že už to nejsou ti "příliš tvrdí na folk a příliš jemní na big beat" ale že si našli své stálé místo na klubových scénách a vícežánrových hudebních festivalech. Jejich vystoupení zahrnující takové skvosty, jako např. GOING TO CALIFORNIA, BRON-Y-AUR, POOR TOM, OVER THE HILLS AND FAR AWAY, D'YER MAK'ER, TEN YEARS GONE ale i GALLOWS POLE, THANK YOU, TANGERINE, BABE I'M GONNA LEAVE YOU, THE ROVER, THE SONG REMAINS THE SAME, THE RAIN SONG a končící rockovou baladou STAIRWAY TO HEAVEN, jsou strhujícím zážitkem a pamlskem pro labužníky rockové hudby.


Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter