Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
830
Autor: Vespa (Občasný) - publikováno 21.4.2006 (20:16:10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na některý věci  je už chvílema pozdě, jak by řekla moje prastará matka. Vrásčitýma, suchýma rukama mi hladí peří. Usmívá se tak, jak jen to dokáže právě ona. Kdekdo z ní má strach. Kdyby vystupovala v pohádce, jednoznačná zlá čarodějnice. Ale já ji mám ráda. Jako své postižení žebrák z povolání.

            Chtěla bych umět kreslit, abych nakreslila její tvář zahalenou v oblaku tajemna. rozrytou časem - erodovanou skálu.

            "Maminko," už mi nejde vzpomínat...pamatuji si jen ji. Uplynulo příliš mnoho času od posledních chvil mezi lidmi.

            "Je čas se probudit, mé dítě."

 

            Na rozlehlých pláních mimo čas a mimo světlo našeho světa jsi vyhrabala v drnech díru a ukryla v ní své svědomí, svůj soucit. Sama a unavená strádáním. Okradená o spojení s havranem alter.

 

            Mezi lidmi vládne chaos. Nebe se už nezatáhlo několik let. A slunce žhne...vybuchlo, leč nepohltilo celu galaxii, jak se dalo očekávat. Tím sluncem je matka.

            Mezi rty uniká vzduch, když nohy se mi boří do suché trávy. Co krok tím hůř se dýchá v tetelícím se světě. Poznávám, co jsem kdysi zapomněla. Jak krásné je procitnutí.

 

            O kolik těžší je teď plakat, princezno. Odevzdej se zpět do náruče Země, nyní již tak lidská bez svých silných stránek.

 

            Protahuji křídla, černá a v zobáku sliny. Někdo možná pochopí, že osm set třicet let je příliš i na bohy.

           

            Již nikdo neví, jak moc bolí být člověkem, když se zrodíš z bohyně. A ta druhá, co zradila své lidství?

 

            "Matičko, není tu místa pro křížence."

            Obraz se rozostřil, chvíli zářila tma a lidé zůstali lidmi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
back (Občasný) - 21.4.2006 >

Ahoj. Nemám rád, když autor v tak krátkém textu nedokáže uhlídat opakování slov v následujících větách. Tady dokonce v jednom souvětí. Z toho zavání amatérismus nepovedené slohovky v osmé třídě.

 

 Na rozlehlých pláních mimo čas a mimo světlo našeho světa jsi vyhrabala v drnech díru, do které jsi ukryla své svědomí, svůj soucit.

 

A zářící tmu jsem rovněž neviděl. V pohádce je ale možné všechno :-)))))

 

 


<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 21.4.2006 > back> vzhledem k tomu, že to je lyrická próza, nelze něco takového považovat za příliš hrubou chybu, ač v jiném textu jistě...ale napravím to, když tě to až tak zarazilo...nějak zvlášť to nesedí ani mně
"zářící tma" je oxymorón...básnický prostředek na základě neslučitelných skutečností
<reagovat 
 back (Občasný) - 21.4.2006 > Vespa> Ber to jako mou subjektivní kritiku. A když to opravíš, uznáš chybu :-))))
<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 22.4.2006 > back> tím pádem uznávám chybu, když to bereš takhle
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.4.2006 > Vespa> Neber to tak vážně :-))))))))))))))))))))))))))))))
<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 22.4.2006 > back> to že nedělam ksichty neznamená, že se tady svíjim v křečích rozhořčenosti a intelektuálního utrpení
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.4.2006 > Vespa> Vyser se na ego. Začínáš se chovat jako pipina - kulantně řečeno. Vždyť je to jedno. Jde o můj subjektivní názor na určité dílko. Pokud publikuješ a ukážeš se zevnitř, reakce jsou různé. Pokud se z nich vyklube dobrá diskuse, je to přínos pro autora i diskutujícího. Ale začít reagovat ukřivděně, toť nás nehodno a je třeba diskusi utnout.... 
<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 22.4.2006 > back> mno...v podstatě to mělo vyznít s nadsázkou...vidim, že se opravdu budu muset uchýlit ke ksichtům... mimochodem :))) (už je to lepší?) (od začátku se dost dobře bavim)
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.4.2006 > Vespa> 

Ko-neč-ně ksichty...... Kurva. Trvalo dva dny, než jsem se je naučil. A ta snaha devalvovat milované ksichtíčky...

 

Už nikdy bez ksichtů.....

 

Ovšem že se dobře bavím. Vo tom to přece celé je.....   :-))))))))))))))))))))))))))))

 

 


<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 22.4.2006 > back> jo... a nemam ráda slovo "pipina" :/ :)
<reagovat 
 back (Občasný) - 22.4.2006 > Vespa> 

Kdybys byla chlap, napíšu kokot.

 

Ta diskuse se trošku vymkla. Ale vážně. Rád bych si od tebe přečetl jiná dílka. Ta pohádka je docela slabá a mám pocit, že testuješ.

 

 


<reagovat 
 Vespa (Občasný) - 22.4.2006 > > tak čti (pohádka je silná, ale jinym směrem a pro jiný lidi) O:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter