Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Andělé nepláčou
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 14.4.2006 (17:07:14)

Andělé nepláčou

 

        

        Čas? Už je čas?“

„Ano.“

Ve věčnosti, v jediném okamžiku je vše nádherné, barevné, tancující. Čistá tryskající radost a štěstí.

 

Ale opět nastal čas…

 

Byl to pouze malinký povzdech, tichý, skoro neslyšitelný.

A přesto ve vesmíru znatelný, hluboký povzdech vesmíru.

 

Dva andělé si hráli, létali jeden kolem druhého, smáli se …

„Je jiná a přesto je jedna z nás.“

„Za celou dobu věčnosti tu nebyl podobný anděl. Je plný citu a miluje, skutečně miluje jiného anděla více než sebe sama. A to se ještě nikdy neudálo. A navíc… je to jediný anděl, který umí plakat. Pláč není andělům vlastní.“

 

          Přiletěla k nim. Usmála se na ně. Pak otočila hlavu směrem k druhému andělovi, se kterým si před chvílí hrála. Její oči, hlas, duše, celá její podstata ho milovala.

„Je to tak krásné, nepomíjivé a přesto vím, že to nebude trvat věčně…“

Pohlédla zpátky na ostatní anděly.

„Těžko se mi s ním bude loučit.“.

Povzdych, ten samý vzdych, které vesmír už jednou zažil. Nebo se to ještě nestalo?

 

          Promluvil jeden z andělů: „Sama jsi se rozhodla má milá“.

„Já vím, v okamžiku, kdy lidé stvořili čas, začal jejich skutečně jediný problém, neboť existuje před a po. Na věčnosti se děje vše zároveň. Hodiny na orloji času začaly odbíjet. Proti tomu jsou i andělé bezmocní. Musíme respektovat vesmírné cykly. Teď však ještě není ta správná chvíle, ještě ne…“

 

Otočila se a odlétla směrem do hlubin vesmíru.

 

         „Proč ona?Vždyť je tak jemná a něžná, tak odlišná od nás ostatních. Bude to mít na Zemi velmi těžké. Budeme stále s ní a nikdy jí neopustíme, ale musí se na nás opět upamatovat.“

„Ona dokáže otevřít každé srdce, má dar uzdravení. Může zacelit hluboké lidské rány. Svou láskou, svou pravou podstatou.“

 

Na Zemi nastala doba, kdy měli andělé zasáhnout do dějů příštích. Protože jen andělé se mohou postavit drakům. Tak to bylo od počátku věků i v dobách, kdy ještě na planetě Zemi nebyl žádný život. Mnohdy je ovšem obtížné rozpoznat časy minulé a budoucí. To, co se již stalo a to co teprve bude… a nebo už bylo?

 

První anděl je vždy ženou…

 

A jakmile uvidíte anděla plakat, pochopíte, že je to ona. Protože andělé nepláčou…

 

Ten jediný anděl, který miluje jiné více než sám sebe…

 

          Srdce jí bušilo velmi silně a rychle. Zornice měla rozšířené. Nemohla rozrušením ani promluvit. V mysli jí probíhalo milión otázek a obrazců. Ruka se jí třásla, ale přesto na sobě nedávala nic znát. Pohlédla přes stůl na muže, který seděl naproti ní. „Je to on, jak je to jen možné“, pomyslela si. „Proč za mnou chodil“.

Během mnoha setkání však pochopila, že on si na nic nevzpomíná a neví. Vyrovnala se s tím i přes počáteční bolest nakonec velmi snadno, protože i její pozemský čas se schyloval ke konci.

 

         „Je to velmi zvláštní. Nemyslitelné, že by i mysl andělů byla zatemněna a oni zapomněli jeden na druhého. Ona se rozhodla, že nezapomene. Nezapomene, na něho nikdy zapomenout nemůže. Naposledy se ohlédla a zmizela…“

 

          Rozloučili se. Pohlédli naposledy jeden na druhého, ona zvedla ruku a zamávala mu. Pak každý odešel na jinou stranu. Po tvářích jí stékaly slzy, plakala, byl to pláč, který vychází z toho nejhlubšího nitra. Neotočila se, šla dál a plakala. Jsou věci, které se mohou projevit jen na věčnosti. Ne ve světě lidí. A láska mezi anděly… nemyslitelná věc zde v časoprostoru. A přece se občas ve víru události stanou věci, které by se nikdy udát nemohly.

 

          Když přišel domů, sedl si k počítači a chtěl pracovat. Jeho mysl však byla u ní. Je tak něžná, milá. Jak rád by ji sevřel v náručí a líbal. Za svůj život nepoznal žádnou ženu, která by měla v sobě tolik něhy a lásky a cítil se s ní tak neskutečně přenádherně.

 

Za sedm měsíců…

 

          Probudil se a s láskou pohlédl na svoji ženu. „Jsi anděl, víš to?“ Zadívala se mu hluboko do očí, usmála se a řekla: „Andělé přeci nepláčou“. A začala se zvonivě smát…

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
Bell (Občasný) - 14.4.2006 > Ano, ano - tohle je můj šálek čaje, tohle mohu vždy. Je to napsáno kultivovaně s nádechem fantasy a mystiky. Má to spád a dobře se to čte. Moc, moc líbí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > Bell> Díky moc. Jsem ráda, že se líbilo. :-)
<reagovat 
back (Občasný) - 15.4.2006 >
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > back> :-)
<reagovat 
Lola (Občasný) - 14.4.2006 >

Vyjádřila si podobnou(stejnou) myšlenku, ale lepší.  


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > Lola> :-) To nemyslím, myslím, že trochu jinou. :-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 18.4.2006 > sibyla> nicméně je to krásný:)))))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > Lola> Díky. :-)
<reagovat 
ehm (Občasný) - 18.4.2006 > je to pěkné,vím,co si tím chtěla říct.jen nechápu,proč první anděl je vždy ženou?já bych to asi nerozlišovala...
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > Ivana S.> Díky moc. :-)

Tak, chtěla jsem to tam dát, protože anděl je ve skutečnosti bezpohlavní bytost, ale většinou se o něm píše jako o muži, tak jsem to obrátila. :-)
<reagovat 
Život (Občasný) - 19.4.2006 > Ještě jsem zapomněla...
Doporučil 
<reagovat 
Život (Občasný) - 19.4.2006 > ahoj, krásně se to čte, milé, nádherné, čte se mi to tak trochu jako bych poslouchala hudbu.... Moc se mi to líbí.
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 19.4.2006 > Život> Jééé, moc děkuju. To mám opravdu radost. :-)) krásný den :-)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 18.4.2006 > je to....andělské:o) velmi děkuji za věnování
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 19.4.2006 > Kyra> Jsem moc ráda, že se Ti to líbilo. :-)) MOOOC díky. :-)
<reagovat 
Nat (Občasný) - 14.4.2006 > Velice originální a přitom klasické dílo je trochu pokaženo naprosto očekávaným koncem, který je pro podobná díla opravdovou klasikou
Body: 3
<reagovat 
 Kyra (Občasný) - 19.4.2006 > Nat> Ano originální, to máš pravdu, ale nemyslím si, že konec je klasický. Sibyla je člověk, teda co já ji znám, který má rád dobré konce. nevidím na tom nic špatného, že konec je zakončenčen tím, jak to zde je. Podle mě konců je hodne a přesto tak málo
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 18.4.2006 > Nat> :-) No nevím, trochu jsem nad koncem přemýšlela, ale mám prostě ráda ty dobré konce. I když ... ten její manžel na konci byl někdo jiný, nebyl to ten samý muž jakého potkala před tím.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 20.4.2006 > Kyra> Jé, díky moc. Tak to mě fakt znáš. :-) V tom co jsi napsala s Tebou naprosto souhlasím. :-)))
<reagovat 
 ííírenka (Občasný) - 19.4.2006 > sibyla> Je to moc hezké Sibylko, člověk se na chvíli zastaví a začne uvažovat dle jakého řádu se to vše vlastně děje. Řekla bych, že stále "rosteš, posouvá Tě to dál a dál - hlavně ve Tvé mysli viď?!".
Jeden dotaz: říkáš,že to není ten samý muž - tzn., že se ten první změnil nebo je to úplně jiný chlapisko :o) ?

Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 19.4.2006 > ííírenka> Ahoj ííírenko, díky moc. :-) No ten samý to není. Je to někdo úplně jiný... jiný muž. Tamten se bohužel nebo bohudík nerozpomněl.:-) Málokdo se jen tak mění... :-)
<reagovat 
sympathique (Občasný) - 20.4.2006 > pekne. mozna bych to nechala bez toho dodatku za sedm mesicu.. s otevrenym koncem. ale pekny
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 21.4.2006 > sympathique> Díky. :-) No už to nechám tak jak to je. Přemýšlela jsem i o jiném závěru, ale už to přepisovat nebudu.
<reagovat 
sympathique (Občasný) - 21.4.2006 > tak treba priste.)
ja mam rada otevreny zavery, kazdy si to muze domyslet podle sveho.. prijdou mi realistictejsi, ze v zivote taky vsechno bekonci najednou
ale fajn.)
<reagovat 
zirael (Občasný) - 2.5.2006 > ach jo.
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 3.9.2006 > moc pěkný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 9.9.2006 > jaspra> :-)
<reagovat 
poetor (Občasný) - 5.5.2006 > a teď k tobě Sibyla : když porovnám dílka Třpyt, Jsoucno a nicotu a Andělé nepláčou, jsou stejně krásná
tím, že vychází z tvého nitra .. není potřeba všechno doříct ani osvětlit, jsem otevřen přijmout tvé vlny a domyslit si tě. Mám radši insitní čisté upřímné obrázky, než rafinované "literární" konstrukce, ale nepochybuji o tom, že jiní mají třeba rádi literaturu v jiné podobě. Ctižádostiví prožívají svá utrpení z komplexů a vztekle napadají všechno co se liší od jejich představ. Zaslouží politování a soucit, protože postrádají vnitřní štěstí, kterého jim je tak zapotřebí.
------------
Neočekávej Sibylo plné pochopení, protože píšeš na jedné vlně a těch co ji pochopí není mnoho.. všechno ukáže čas, protože lidé budou číst, co potřebují pro své potřeby a "dokonalým" dílům přestanou rozumět, jelikož život není dokonalý .._:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 8.5.2006 > poetor> Milý Poe, *
díky moc. :-) Od Tebe mě to fakt moc těší. :-)

Nečekám, že mě pochopí většina, to určitě ne. Žádný autor není oblíben u všech, protože někdo má otevřené srdce a vědomí a někoho čas teprve přijde. :-) Nechci soudit nikoho, každý podle mě by měl jednou přijít k pravdě, lásce a sám k sobě. Otázkou je však kdy?

Protože jak říká i vědma v Matrixu: "Nevím, ale věřím..." A já taky věřím... :-)
<reagovat 
 Bajata (Občasný) - 20.6.2008 > sibyla> ..myslím, že všechno má svůj čas..to, co se má stát, se stane, ať chceme, nebo nechceme. Změnit a ovlivnit můžeme jen to, co se promítne v našich myšlenkách. Tam si každý volí svoji cestu, kudy chce jít..každý z nás má občas ,,zvláštní,, myšlenky, které se objeví nezávisle na našem myšlení a cítění.
Většinou se objevují ve vážném nebezpečí, nebo když nevíme kudy kam..
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 22.6.2008 > Bajata> To ano, určité věci mají svůj čas. Někdy se ovšem zvláštní myšlenky objeví - když věci jsou tím správným směrem a člověk se zaposlouchá a naslouchá šepotu ranních hvězd a své duši. :-)
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 17.4.2009 > "

."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 21.4.2009 > Zeanddrich E.> :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter