Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Etudy / Odposlechnuto
Autor: zirael (Občasný) - publikováno 27.3.2006 (12:06:24)

 

 

"Koupila jsem si to poprvý," řekla

On se na ni podíval úkosem, kývnul. 

"To je prosímvás..." Paní se na svém sedadle zavrtěla. "Třeba tady, ty malý rubričky, muž přišel k benzínové pumpě a v ruce měl hlavu svojí manželky."

Mladík pokrčil rameny, díval se rovně před sebe.

"To je hrůza. Hrůza. Oni to tady takhle napíšou, krátce. Jen tak, přitom taková. Nebo podívejte."

Naklonila se k spolusedícímu a přistrčila mu před oči barevný papír.

"Tady ty nahotinky, to je, já mám dvě dcery. Jak vony se vdají? Která takle prosimvás vypadá. Vony ne, a tak je nebude nikdo chtít. Budou chtít tydle... kurvy."

Autobus minul křižovatku, zarachotil na tramvajových kolejích.

"...retušujou."

"Prosím?" Paní se narovnala v zádech a přiklonila hlavu blíž.

"Oni to retušujou, víte? Fotografie." Mladík vypadal, že ještě něco dořekne, ale nakonec se zahleděl zpátky před sebe. Ženu to zaujalo.

"Jakože ty děvky takhle nevypadaj?"

"No."

"Jak to?"

"Mají na to takovej program. Grafici. Mažou těm holkám špeky a celulitídu. A nebo pleť, když maj jebáka." Zašklebil se.

Paní vrtěla hlavou a přiblížila nos ke stránce. Dívka blesku svírala mezi prsty bradavku, druhou rukou si povytahovala prádlo. Žena po fotografii přejela bříškem prstu, potom nehtem, jako by se snažila z ní něco odškrábnout.

Mladík se díval na druhou stranu.  

 

 

Pondělí ráno. Hrozny pracujících se hrnou dovnitř a ven z tramvaje číslo 5, směr Žižkov. Blondýna, dlouhé vlasy, pěstěná tvář. Bílá bundička. Napůl leží a napůl sedí na tramvajové žuidličce, špičku boty zaklesnutou v židličce před sebou. Telefonuje.

"Bylo to šílený. Víš co. Šílený. Vožrala jsem se, víš co, pak jsem se chtěla jít vychcat. Na tom hajzlu jsem usnula. S hlavou mezi kolenama, no. Asi za hodinu přišel von. Prej mi asi deset minut votíral kundu. No. Řikal, jak se tam přived Ukrajinku. Prej chodila furt s kalhotkama mezi kotníkama. Proč? Ne, nevim. Tak jo, pa pa. Pa. Pa."

V tu chvíli nastupuje stará žena, proti ní na poslední chvíli vystupuje starý muž o holi. Žena musí sundat nohu ze stupínku a počkat, až stařec sejde. Už předtím řekne: Vole. Muž se courá od tramvaje. Žena už je na plošině a volá za ním. Debile! Muž se otáčí. Má placatou hnědou čepici.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
zirael (Občasný) - 21.2.2010 > (vloženo v roce 2006, z jistého rozmaru zveřejněno dnes.)
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 2.3.2010 > Měla jsem problémy ze začátku pochopit, o co jde, přes ty první čtyři řádky....možná bych dala více tří-teček/pomlček na konci těch jejích promluv a uvozovky k názvu toho novinového článku. Nebo by možná stačilo "Koupila jsem si to poprvý", ŘEKLA. Nebo ON se podíval úkosem. Jinak to je zručně napsané...Ale s tímhle textem asi nemáš žádný větší ambice, tak je to možná jedno. Každopádně dík za uveřejnění.
Body: 5
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 3.3.2010 > chinagirl> děkuju za koment! ambice ten text vůbec nemá, bylo to jen takový stylistický cvíčko, který jsme našla pohřbený ve starých příspěvcích.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 30.8.2011 > kolik bylo tý paní, že tak BLESKOVĚ pochopila slovíčko "retušovat" ? :) ranní tramvaje jsou sekec o tom žádná. Pokud bych ovšem měl sám zaznamenávat v průběhu života veškeré podobné etudy z nejrůznějších měst asi by to vydalo na pěknej spis... Zase mi tenhle příspěvěk připomněl, že je na čase na nějakou dobu opustit civilizaci.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter