Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 6.5.
Radoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
32. ročník Mezinárodní dětské výtvarné výstavy Lidice 2004 v kazašské Alma Atě
Autor: lenkova (Občasný) - publikováno 7.3.2006 (18:31:33)

Hlavní instalační práce probíhaly ve dnech 20. – 22. února, dokončovací práce a vernisáž pak dne 23. února 2006 v 16 hodin v Almatinské škole výtvarného umění a designu A. Kastějeva – klubu UNESCO za účasti velvyslance České republiky pana Milana Sedláčka, zástupce magistrátu města Alma Aty pana Rinata Šamsutdinova (zástupce starosty), vedoucího kulturního odboru magistrátu města Alma Aty, tamních předních kulturních a školských činovníků a za překvapivě velkého zájmu místních sdělovacích prostředků – 2 hlavních státních televizních kanálů a regionálních televizí, jedné rozhlasové stanice a místního tisku. Především však za účasti mnoha dětí, jejich rodičů a pedagogických pracovníků, což je velmi potěšující.

Mezi vystavenými exponáty nechybělo ani 12 prací kazachstánských dětí, které byly v rámci 32. ročníku MDVV Lidice 2004 oceněny.

Vernisáž byla zahájena krátkým vystoupením žáků hudební školy Županova. Poté  pan Šamsutdinov ve své zahajovací řeči vysoce ocenil myšlenku konání MDVV Lidice v Alma Atě a zároveň vyjádřil naději v další kulturní spolupráci mezi RK a ČR. Velvyslanec ČR pan Milan Sedláček a kurátorka MDVV Lidice pak přítomné ve zkratce informovali o historii a významu MDVV Lidice. V průběhu vernisáže byla kazachstánským dětem – celkem osmi z různých škol, které získaly ocenění ve 33. ročníku MDVV Lidice 2005 tato předána z rukou velvyslance České republiky a kurátorky MDVV Lidice. Společně s oceněním ve formě diplomu obdržely děti dárky od Památníku Lidice – propagační materiály a dárky od Českého velvyslanectví v Kazachstánu – propagační materiály, sladkosti. Výtvarné práce dětí těchto škol jsou více než 10 let zasílány do naší soutěže a výstavy a často jsou odbornou porotou vybírána mezi práce vítězné.

 

Ve dnech 24. – 25. února se kurátorka MDVV Lidice setkala s velvyslancem ČR panem Milanem Sedláčkem, ředitelem odboru kultury magistrátu města Alma Aty, navštívila několik uměleckých škol a výtvarných studií a tím měla možnost seznámit se s metodikou a prací místních pedagogů, pohovořit s tamními učiteli a žáky  a prohlédnout si třídy a dílny, kde výtvarná a řemeslná výuka probíhá.

Po ukončení výstavy na konci dubna bude MDVV Lidice převezena do Lidic, aby v srpnu putovala do Brazílie, konkrétně do Rio de Jandera a následně do brazilských Lidic.

 

Kontakt

 

kurátorka MDVV Lidice

PhDr. Iva Brothánková

 

telefon:             312 253 702, 736 642 318

fax:                  312 253 063

e-mail:             brothankova@lidice-memorial.cz

 

 

Vyhlašovatel soutěže

 

Památník Lidice, příspěvková organizace Ministerstva kultury ČR

adresa:             Památník Lidice

273 54 LIDICE

telefon:             312 253 063

fax:                  312 253 063

e-mail:             lidice@lidice-memorial.cz



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter