Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<zpátky Moje sestra z kolekce Ten nejmladší měl v ústech růži
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 28.2.2006 (10:37:23), v časopise 28.2.2006
další>

 

 

Sluneční paprsky nám lítaly před očima, nebe se tě dotýkalo neviditelnými mraky a my úspěšně předstírali, že se nic neděje. Jdeme si jen tak domů jako každý den a nedržíme se za ruce.

Kousek od nás se líbal milenecký pár. Tys je neviděla a já je jen cítil. Trochu jsem žárlil, protože mi přišli nemravní a exhibicionisticky půvabní – vždyť já se za ně styděl! a bylo už nepodstatné, že jsem nerozpoznal, že jde o lesby – styděl bych se ještě víc.

Otevřel jsem ti dveře od domu a když jsi kolem mě prošla, uhodily mě tvé vlasy. Zapotácel jsem se a šel za tebou s hlavou poraženecky sklopenou.

Celé odpoledne sis lakovala nehty jako naše máma, stejně pečlivě. Bál jsem se, protože jsi dospěla. Bál jsem se, že budeš chtít svůj vlastní pokoj bez bratra, který se na tebe stejně už nedívá jako dřív, protože on taky dospěl a umí skrývat víc. Šla sis umýt vlasy.

Vrátila ses s krásnou vůní, o které jsi moc dobře věděla a tak sis stoupla nade mě. Na chvilku jsem zavřel oči, představoval si a když už jsi z fantazie vycházela nahá, vykřikl jsem: „Kapeš mi do knížky! Vypadni!“ - Byla jsi stejně zmatená jako já. Skoro jsem se rozplakal. Neumím křičet.

Dnes jsi stála dlouho před zrcadlem v kalhotkách a tílku. Smála ses a skákala jen tak. Já si četl antickou literaturu, už ani nevím, o čem byla, ale o kráse určitě ne.

Po chvíli zazvonil zvonek a vešla tvá kamarádka. Zazmatkoval jsem a dostal lehký strach, ale hned si uvědomil, že si jen čtu v knížce. Pozdravil jsem Kláru a ona se usmála. Odvlekla si ji na balkón, opalovat se a tajně popíjet víno.

Poslouchal jsem váš smích, jak se pomalu opíjíte k nevázanosti. Nakonec jste tancovaly a křičely na sousedy. Dvě pitomý holky.

Musel jsem se jít projít. Vrátil jsem se až pozdě v noci.

Ležely jste mi v posteli a už se tak nesmály, ale jen hihňaly. Byla noc, neviděl jsem vám do tváří. Lehl jsem si do tvé postele a vás nechal ve své.

Vzala jsi kamarádku za ruku - slyšel jsem to - a dovedla ji ke mně. Lehly jste si každá na jednu stranu a objaly mě. Dýchaly jste mi alkohol do tváře. Neviděl jsem vás, jste stejné, stejně dlouhé vlasy, i těla podobná. Ale já tě poznal i to tvé napětí a čekání, jestli se spletu. Hladily jste mě obě jinak. Políbil jsem ji a plakal. Hrozně tiše plakal. Spadla jsi z postele a nemohla se vrátit.

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
tři_černí_mravenci (Občasný) - 28.2.2006 > jsi je špatně?

zní to uvěřitelně...

asi nejsme cílová skupina čtenářů...ale zkusíme doporučit dál...
Doporučil 
<reagovat 
Bell (Občasný) - 28.2.2006 >

J e to působivé - spíš výpověď než povídka - líbilo

 

Spadla jsi z ....

Možná je v textu zbytečně moc "se" ..


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.2.2006 > Bell> Poupravím, díky.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 1.3.2006 > pěknej text. jakési napětí z toho až dejchá...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 1.3.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 2.3.2006 > ...moc se mi to líbí,je to ze života, znal jsem něco podobnýho...
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
skleněnka (Občasný) - 1.3.2006 > V první větě máš blbost - řekla bych - nemělo by bejt: Sluneční paprsky nám lítaly před očima, nebe se tě dotýkalo neviditelnými mraky a my úspěšně předstírali, že se nic neděje....???
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 3.3.2006 > skleněnka> Možná máš pravdu.
Ale přemýšlím, proč by nešlo "skrývali". Jinak "předstírali" je vhodnější, souhlasím.
<reagovat 
 skleněnka (Občasný) - 3.3.2006 > Nemocný> 

Už víš?

Skrývali popírá celou logiku textu... :-)


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.3.2006 > redakční výběr
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 3.3.2006 > Václav Mráz> To já i děkuju, ale napiš mi alespoň, proč mi ho dáváš.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.3.2006 > Nemocný> No asi proto, že se mi ta povídka líbila. Kdyby se mi nelíbila, byl bych to schopen rozvést více, ale pozitivní dojem je většinou otázkou emoce a ne racionálního zdůvodnění.

Samozřejmě, že je text jazykově i stylisticky v pořádku, že má zajímavý příběh, zdánlivě jednoduchý, ale svým způsobem i poměrně implicitně vyjádřený, takže bych si tam teoreticky mohl vložit při čtení i další vrstvu, čistě proto, že bych to tak viděl.. ale to nebyly ty důvody - prostě se mi povídka líbila.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 7.3.2006 > Václav Mráz> Ale mně stačí i pouhé "líbí". Pod slovy "Redakční výběr" si můžu představovat ledacos.

Děkuju, že ses rozepsal.
<reagovat 
back (Občasný) - 8.3.2006 > Hm. Je dobrá a líbí.....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 11.3.2006 > Možná bychměl dvě naprosto nepodstatné, subjektivní připomínečky, ale bylo by to nic v porovnání s tím, co se mi líbí. Líbí se mi, že na krátkém textu řekneš velmi hodně, že text má spád, je plynulý, citlivě graduje a citlivě i nadhazuje nejen vlastní téma, ale i souvislosti. A pak je v tom něco navíc, osobní silná angažovanost.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 11.3.2006 > rohoz> Děkuju.
A o ty připomínky stojím...
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 11.3.2006 > Nemocný> 

Tak tedy na tvé přání, je to ovšem subjektivní a sám si nejsem jistý, zda oprávněné a navíc, skutečně bezvýznamné. V tom textu dvakrát zmiňuješ, že jsi plakal, Zatímco v závěru to pro mne nádherně vysvětluješ důrazem - hrozně tiše  plakal, to předtím mi přišlo jednak neadekvátní situaci a jednak vzhledem k závěru, kde se v tom potvrzuje pointa, je to jaksi navíc, v porovnání a v kontextu s tím závěrem to zní trochu uměle.

Další je pak - antická literatura - obě slova zní zbytečně vznešeně, ale také bych to uměl přijat jako jakýsi důraz na tvou svébytnost. Tak tak nějak.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 11.3.2006 > rohoz> Máš na mysli tuhle část "Byla jsi stejně zmatená jako já. Skoro jsem se rozplakal. Neumím křičet."?
Díky.
<reagovat 
 rohoz (Občasný) - 11.3.2006 > Nemocný> ano, tuto část
<reagovat 
sympathique (Občasný) - 14.3.2006 > cetla sem dvakrat, moc se
mi libi styl..
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 16.3.2006 > Nesouhlasím s Rozhozem - rozplakal se...hrozně tiše plakal..má v daném kontextu svůj význam, neměnila bych to. Možná trochu víc se, jinak moc líbí.
<reagovat 
Čtenář - 16.3.2006 > Ten anonym jsem já - ¨zapomněla jsem se přihlásit :-)
<reagovat 
Myrtille (Občasný) - 18.3.2006 > ..musela jsem si odkašlat, abych mohla mluvit...


Body: 5
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 5.4.2006 > "Bál jsem se, že budeš chtít svůj vlastní pokoj bez bratra, který se na tebe stejně už nedívá jako dřív, protože on taky dospěl a umí skrývat víc."..dost dobrý.
Akutně doporučuju odstranit poslední větu.
Povídka na mě udělala dojem.., je krátká, ale přesto komplexní..Je mi blízký tvůj styl i jazyk. Jen tak dál.
S pozdravem Stín
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > WhiteShadow> 

s poslední větou vážně nevim

je to najednou něco jinýho, rozumim, ale...:)


<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > uá
nářez

umíš - zdánlivě obyčejný ale zato neobyčejný...
máš smysl pro detail
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> ..a tos mě neviděla bruslit!
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > to raději ne
jeslti jsi ale ten synchronizovaný typ
klobouk dolů
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> ?
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > jen asociace
já si jen vzpomněla
jak pokaždý vidím ty rychlobruslaře v řadě za sebou jako husy a je to tak krásný koukání, vždycky stojím s otevřenou hubou a kolem mě se míhaj barevný overaly
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> ty maj naštěstí dlouhý nože a já jen čtyři kolečka:)
jsem spíš hokejový typ bruslaře, tzn. nejsem tolik v předklonu a nevim, co s rukama:)
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > však já jsem myslela ty kolečkový
teď to strašně frčí jezdit za sebou...asi trénujou na zimu na betoně

no s rukama taky nikdy nevím co
a ještě jsem tak špatná že si pokaždý sednu a ono to bolí:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> sedavý způsob bruslení moc nedoporučuju, ale pořád lepší než ten lehavý

tihle rychlobruslaři maj o kolečko víc
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > jo sedavý mi sedí
formuje se mi páteř:)

no jo je divný mít jen o kolečko víc
<reagovat 
Efča (Občasný) - 15.10.2006 > Výborné.
Doporučil 
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 22.10.2006 > to jsem se jednou odhodlal číst něco z prózy (ale protože je krátká), takže to hodnocení nemá kontext
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 3 4 5 (6) 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter