Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Tajný závod Olgy H. (muzikál - náčrt scénáře)
Autor: Minerva (Občasný) - publikováno 14.2.2006 (20:21:58), v časopise 21.2.2006

Olga HepnarováPodle scénáře může být natočen filmový muzikál, může být také po úpravách sehrán na divadle.

 

Děj filmu (představení) tvoří dvě paralelní linie. V první z nich se chystá tajný automobilový závod Memoriál Olgy H., při kterém v ulicích města za plného provozu řádí nadupané řvoucí stroje, pronásledované policií. Hlavní postavou je zde Boris, machistický nadsamec (ztělesněný ctihodným Borisem Cvekem, jenž má k tomu patřičnou míru šarmu), žijící jen pro rychlost, extrém a adrenalin. V druhé linii se odehrává příběh Olgy Hepnarové, vycházející ze skutečných událostí. Zatímco prvou, závodnickou linii, hrají skuteční herci, druhá je zpracována animací ve stylu South Parku, lépe ještě mizernější (vystřižená fotografie nalepená na tělo z útržků papíru), na divadle pak loutkami.

 

V první polovině se odehraje obvyklá expozice, nebo možná méně obvyklá, pokud někoho něco napadne. Vidíme přípravy na závod, prostřižené s trudnými životními událostmi nikým nechápané dívky. Zatímco motory jsou v garážích laděny ke stále většímu výkonu, nenávist Olgy narůstá. Písně neohrožených řidičů, navzájem se vyzývajících k souboji, se prolínají se zpěvem Olžiným. Po nutných peripetiích dochází k hlavní události. Závod je odstartován, Olga nasedá do náklaďáku. Všechny vozy, skutečné i animované (bídně) se řítí ulicemi. Dynamická hudba.

 

V klíčové scéně bude znovu recyklován slavný debilní hit Michala Davida "Non stop". Za zvuků veselého popěvku vidíme v rychlých střizích zběsilou Borisovu jízdu a rozmazanou (?) animovanou krabici s fotkou Olgy za volantem. Už nejsem dítě mejdanů, už nejsem módní hit, oba dva vozy se blíží k obtížnému místu. Záběry do tváří vyděšených chodců a animáků na papírové zastávce. Láká mě vůně príma dnů a chci jen nonstop žít. Non stop - záběr na značku Stop - já chci žít non stop - značka přeražena letí pryč, hudba jásá, animované auto trhá na kusy animované chodce, přes záběr stříká skutečná (neanimovaná) krev, Michal David (nonstop) pěje. Vidíme, že animovaný záběr je sestaven na desce, stojící v prázdném skleněném akváriu, do něhož shora ruce (nebo několik) nalévají z nádob krev. Hladina krve rychle stoupá až tekutina zaplní celý záběr. Michal David dozpíval, krátké ticho. Do ticha instantní smích. Střih na vylekaného Borise: "Uff, to bylo o fous".

 

V dalších scénách, které jsem ještě nevymyslel, je Olga zatčena, Borise zastaví hlídka policie. Zatímco se Boris vytáčí (árie), dojde k procesu. Papírový socialistický prokurátor navrhuje trest smrti - děsivý hudební podkres. Závěrečné řeči (písně) obou stran. Žalobce zazpívá temnou, sugestivní árií, v níž vylíčí Olgu coby démona, jehož se lidstvo musí bez prodlení zbavit. Obhájce jen cosi blekotá, každému je jasné, že prokurátor vyhrál. Stín novinářského mikrofonu na dlouhé tyči asociuje představu šibenice. Dramatická pauza, napětí. Tribunál přichází, je přednášen závěrečný rozsudek.

 

"...a v plném rozsahu se zprošťuje viny. Rozsudek zdůvodňujeme tím, že tu holku prostě milujem."

 

Závěrečná féerie animovaných postav, smějící se Boris odjíždí, líbaje pohár pro vítěze závodu, přes zadní sklo vidíme policistu, štastně mávajícího svazkem bankovek. Animované postavy vyběhnou za zpěvu oslavné hymny z budovy soudu, odevšad se sbíhají rozjaření lidé jako v závěrech budovatelských filmů, mrtví vstávají z rakví, navzdory chybějícím údům nesou Olgu na ramenou a odtančí do zapadajícího slunce. Scéna se zatmí a přes obraz jdou titulky:

 

Dne 6.dubna 1974 uznal Městský soud v Praze Olgu Hepnarovou vinnou z osminásobné vraždy podle paragratu 219 a odsoudil ji k trestu smrti. V odvolacím řízení u Nejvyššího soudu České socialistické republiky soudce Karel Berka rozsudek potvrdil. Olga Hepnarová byla ve věznici na Pankráci 12. března 1975 oběšena.

 

Pauza v titulcích, zespodu přijíždí další odstavec. Sborová píseň animáků synchronně vrcholí tímtéž textem:

 

Její duch však kráčí dál.

 

Stmívačka, konec.



Poznámky k tomuto příspěvku
S.P. (Občasný) - 14.2.2006 > TEĎ SI JEN KOUPIT KAMERU A ŽIDLI S NÁPISEM REJŽA...
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 14.2.2006 > Dobrý ;-)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 15.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář blec - 15.2.2006 > tohle je na oscara, pro minervu za scénář, pro borise za hlavní roli :)
<reagovat 
 čtenář blec - 15.2.2006 > čtenář> jo, a pro hepnarovou za nejlepší vizuální efekty ;)
<reagovat 
 čtenář blec - 15.2.2006 > čtenář> kurva já úplně zapomněl na davida za nejlepší hudbu...ta hlava... právě sem vstal ;)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.2.2006 > čtenář> klid blecu...prostě to bude takovej další tanec s vlky...;)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 15.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Bell (Občasný) - 17.2.2006 > Tak to nemá chybu -  už jsem se tady dlouho takhle nepobavila. Blbý je že jsem se při čtení cpala a málem se udusila, když jsem se řechtala jak vranej kůň (o poprskaný klábosnici a monitoru pomlčím). Mohla jsem tak být další obětí Hepnarové po 32 letech - sákriš. Doufám, že by jste udělali dotočnou - poslední oběť. Jo a nepohrdej Davidem, jeho písně nás provázeli nejen spartakiádou (pravidelně než jdu spát, tak si broukám Poupata) a našim radostným životem za komunisty a provází nás nadále vysoce hodnotnými písněmi.:-)) A když se podaří, co se dařit má .... končím, jdu spát. Budu vám dělat klapku :-))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
annandale (Občasný) - 18.2.2006 > Nechapu proc Boris Cvek, proc Michal David a proc Olga Hepnerova. Neprijde mi to ani vtipny, leda tak jizlivy a mailcherny. At byla ona slecna jakkoli silena - pripada mi ubohy pouzivat ji timhle zpusobem a jeste s fotkou. Michala Davida vazne nemusim a neposloucham. Chudak se stal tercem tech nejzakomplexovanejsich. A pouziti figury Borise Cveka je me neoslovilo - zrejme nejaky lokalni sprym ci osobni trauma.
<reagovat 
čtenář blec - 15.2.2006 > no vida, ještě že sem se vrátil, objevil jsem dalšího oscara... za vedlejší roli obhájce... a mám ho dokonce hrát já! čím sem si zasloužil takovou poctu? máš recht maxi, tanec s vlky hadr ;)

jenom technická k tomu názvu: lepší by tam bylo uvést celé příjmení... aby to někdo nebral jako urážku bývalé první dámy ;)

a eště jednu věc, v současným filmu dost zásadní: myslím si, že tam chybí nějaký buzerant, což je velký prohřešek proti dnešnímu trendu, kdy se homoklády objevujou i v kovbojkách. Za nejlepšího buzeranta se sice oskary neudělujou, ale filmu si myslím to pomůže, kdo dneska nemá ve filmu buznu, nejde s dobou. Otázka je, kdo by toho semenožrouta zahrál.
<reagovat 
 čtenář Minerva - 15.2.2006 > čtenář> Možná, že Boris by mohl mít i občasné vedlejšáky? Tak trochu podobojí?
<reagovat 
 čtenář blec - 16.2.2006 > čtenář> to by šlo, nebo mu tam ještě jednu postavu připsat, on by dvojroli zvlád - nene, to je blbost, zůstaňme při tom podobojí - při borisových kvalitách by se mohlo stát, že by mi nakonec vyfouk toho oscara za vedlejší roli ;))

p.s. - doufám, že se tu už Boris neobjeví, jinak skončíme u inkvizičního soudu :)))
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 16.2.2006 > čtenář> Ona to není až taková blbost, ta dvojrole. Že by Boris zahrál všechny živé postavy? Multirole? Jednak by se nemusel shánět další herec, druhak je to správně absurdní.
<reagovat 
 čtenář blec - 16.2.2006 > Minerva> Jasně, multirole, to je to správný řešení... a nešlo by, aby boris zahrál i ty neživý animovaný postavy? nejdřív natočit borise naživo, pak ho třeba přejet parním válcem a naanimovat, pak to v nějakým videoeditoru namíchat, ozvučit a tradá do holyvůdu na předávku... jenom by mu nesmělo vadit, že by ty ceny přebíral srolovanej ;))
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 19.2.2006 > Minerva> geniální nápad :-)
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 17.2.2006 > čtenář> Válcovat by ho nebylo třeba, stačí přece fotka. Že by to bylo monodrama? Divadlo jednoho herce? To je velmi úsporné, ale nevím nevím, aby to Boris uhrál. No co, já jsem jenom scénárista, rejža už to vyřeší. Možná by bylo lepší vrazit tam nějaké hvězdy. Vlastu Chramostovou? Kdo jí napíše?
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 17.2.2006 > Minerva> Vlastička Chramostů (sleduješ?) je Olze docela podobná. Mohla by hrát třeba její krkavčí matku.
<reagovat 
 čtenář blec - 17.2.2006 > Minerva> fotka, jasně, je to levnější a navíc k borisovi ohleduplnější. A Chramostová, moc o ní nevím, ale v jejím věku by s ní taková nabídka mohla seknout ;)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 19.2.2006 > cvek je machistický nadsamec?;)))))))
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 19.2.2006 > obecně vzato, autore, k tomuhle textu chci ti říct, že jsi vůl;) a že jsem tvá fanynka už od okamžiku, cos na svých stránkách publikoval dopis toho Lubora, co soudí, že ženy vytvářejí vztahy hlavně s kalkulem - ačkoli tvůj vztah k hudbě (nemyslím Michala Davida výše, ale to, co si sám komponýruješ je na hranici vkusu a zvrácenosti.)
Body: 5
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 19.2.2006 > Mimochodem, zaujalo mě, že máme letos na totemu muzikálové jaro - jeden muzikál o pochovi, jeden o olině... wunderbar und seltsam.)
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 15.2.2006 > Má to být pomsta Cvekovi, vyjádření obdivu k té nebožačce a ukázka, jak pohrdáš Michalem Davidem? Tohle psaní si určitě obdivovatele najde, styl není špatný, vždycky se mi líbil, ale obsah? Je jen vidět, že posloucháš debilní písničky, čumíš na televizi a obdivuješ zoufalce. (K Borisi Cvekovi se nevyjadřuju, nesleduju ho.) Co to občas meleš o zenu? Ty jsi opravdu nemocnej.
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 19.2.2006 > nečekaná> Pomsta Cvekovi to být nemůže, protože Cvek to bere jako dobrý vtip (Cvek není úzkoprsý čur.k, který nemá smysl pro srandu na svůj vlastní vrub :-).
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 20.2.2006 > BorisCvek> fajn :-)))
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 19.2.2006 > čímž jsem proboha nechtěla tvrdit, že mezi martinem a hepnarovou je nějaká souvislost!:)
<reagovat 
 tkadlec (Občasný) - 23.2.2006 > Ztratila> není??
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 23.2.2006 > ty myslíš,že je?
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 24.2.2006 > machistický nadsamec je co za člověka?

hudba jásá - to bych jednou rád viděl
atd.

Ani nevím, jestli je to parodie na scénář
ale jedno vím jistě - Michal David do toho s tebou určitě půjde.
<reagovat 
Haricot (Občasný) - 26.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 7.3.2006 > Ta fotka je dobrá, ale převzatá odněkud z novin či netu ne ? Pochybuju, že by měl Minerva šanci ve svým životě Olgu vyfotit :o) Každopádně to byla zajímavá postava a soudů na ni bych se zdržel, narozdíl od Michala Davida :o) Do zdejších sporů moc nevidím, takže scénář asi nemůžu úplně ocenit, ale vtip to místy má.
<reagovat 
Regio (Občasný) - 28.3.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář bestie666 - 13.4.2007 > Tak tohle je opravdu konec světa.
Ne ani tak pro "scénář", tu prvotní kokotinu, která rozpoutala tuto diskusi. Ale pro diskusi samou.
Když si představím kolik lidí na nakovou kokotinu reaguje a kolik takových kokotin a diskusí na webu je,
mrazí mě v zádech. Tolik energie (jež by mohla být věnována zajímavým a užitečným věcem) tolika lidí vniveč.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter