Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 6.5.
Radoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Schizofrenie básnikova
Autor: back (Občasný) - publikováno 8.2.2006 (09:25:20)
Je čas jít básníku pro ten svět stvořený,
ve výhni příslibů kovaný v bolu....
Životem mnohokrát do krve zmučený,
za zpěvu havranů kráčíme spolu.

Za nocí beze sne, duši svou zabíjíš,
na kříži přibitý pro vinu davu.
Já jsem tvé druhé já, proto mne dobře slyš,
nezískáš uznání, štěstí či slávu.

Bohatství nalezneš v bolesti, smutku,
zoufalství bude tvá hostie snění.
Slibuji drahý můj, zabředneš v zármutku,
naděje změní se v páchnoucí tlení.


Poznámky k tomuto příspěvku
KrtiCa (Občasný) - 8.2.2006 >  Ve druhé a třetí sloce je rozhozen rytmus. Hloubce sdělení ale tleskám.
Body: 4
<reagovat 
 back (Občasný) - 8.2.2006 > KrtiCa> Krtičko, já šel schválně mimo rytmus. Chrěl jsem, aby byl v každé sloce jiný. Ale jinak dík.
<reagovat 
JirkaS (Občasný) - 8.2.2006 > Vpravdě nerudovské verše jako ze Hřbitovního kvítí...
Výborné!!!
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 8.2.2006 > JirkaS> Děkuji. Od tebe mne to těší !!!!
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 8.2.2006 > Zkus psát bez rýmů, pravidelný verš je do těžký.
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 8.2.2006 >

jde o vázaný verš, možná i díky volbě některých výrazů - bol, krev, zmučený, atd. trochu patetický, ale rozumím tomu, proč asi. Jde totiž o přesvědčení, motiv, pro který je báseň psaná a který autora zřejmě natolik popoháněl, že se prostě nechal strhnout, Obsah je mi velmi blízký.

 

K tomu rytmu, mi se zdá druhá sloka v pořádku, ve třetí stačí úplná drobnost - namísto - do zármutku - zabředneš  v zármutku.

 

Díky za to, že se hlásíš k tomuto způsobu myšlení


<reagovat 
 back (Občasný) - 8.2.2006 > rohoz> Dík. Hodně si mne pomohl.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 8.2.2006 > otřesně bolestínské a patetické, ale já tak taky psal (kdysi)
<reagovat 
 back (Občasný) - 8.2.2006 > Rawen> .....ještě odplivnout, ale i za to díky.
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 8.2.2006 > Od Ticha je patrná jakási sestupná tendence.Jenom mne zaujal úmysl, použít v každé sloce jiný rytmus,  rád bych znal důvod.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 8.2.2006 >

První a druhá strofa jsou identicky daktylské;

se třetí je to složitější.

nicméně proč ne..

 

Někdo tu poznamenal "Hřbitovní kvítí";

ach ano - uschlé kvítí na hrobě Nerudově.

 

ne.


Body: 2
<reagovat 
Seregil (Občasný) - 8.2.2006 > Mě to sedí... patetičnost je na místě... čili fajn...
Body: 4
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.2.2006 > Já sama jsem známý příznivec klasického verše, ale řekla bych, že dnes už je poezie opravdu někde jinde. Tohle je takové dobré procvičováni stylu předminulého století, i když dost povedené, pro současného čtenáře asi obtížně stravitelné. 
<reagovat 
 back (Občasný) - 11.2.2006 > Naty> Děkuji za komentář. Já ten styl miluju a nemůžu si pomoct. Když s ním vylezu, hodně schytám a je mne to trošičku líto, protože si myslím, že má své místo.A jestli mohu poprosit, nedopatřením mne byla publikována jedna báseň dvakrát, tedy tu jednu smažte. Děkuji.
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 18.2.2006 > Téma se mi nelíbí...
Body: 3
<reagovat 
čtenář Standa - 25.2.2006 > Na jednom místě Ti to zahaprovalo jak sviňa a celé je to takové hodně umělé. Nelíbí!
<reagovat 
 back (Občasný) - 25.2.2006 > čtenář> Mám rád "starou poezii" Nerudy, Wolkera a jiných pánů. Neříkám, že se jim mohu rovnat, ale občas si neodpustím něco takového napsat a na většinu lidí to působí jako na tebe. Holt, taková poezie se jž nenosí.......
<reagovat 
marsé (Občasný) - 5.8.2006 >

Mladejm se to nelíbí, protože jsou už jinde...to je jako ta moje ,,nemoc" jo?! Sem se ptala primáře z psychiatrie,kamaráda, jestli by mě nevyšetřil, že mi jeden určil diagnozu...šklebil se a prej tě mám pozdravovat, ale že máš smůlu...prej sem jen jedna( a to prej ta hodná) říkal...a zná mě osobně, já mu teda věřím:-)))

Jo a báseň dost dobrá...já ,,klasiky" můžu...jsem sečtělá, víš ;-)


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter