Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Depeche Mode, Paegas arena 4/9/2001
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 5.9.2001 (16:54:56), v časopise 10.9.2001
DEPECHE MODE, Paegas arena 4/9/2001

„Depešáci“ do Prahy přijeli koncertovat již počtvrté a počtvrté se mohli bezpodmínečně spolehnout, že „jejich pražané jim rozumnějí“. Kult téhle skupiny je až mrazivě silný a fanoušci až fanaticky věrní, což je pro někoho důvod k ůšklebkům, pro jiného příjemná možnost si „zapařit“. Ať tak či tak, Jana Kománková, známá to „vrtalistka“ do fanatismu „depeche fans“, si jistě v Rock Popu na recenzi koncertu smlsne jako vždy :o)
Mě už dávno není náct a pokusím se vyhnout bezbřehému a nekritickému vychvalování téhle party, ač si jsem jist, že se mi podaří pravý opak.
Nabitá a vydýchaná hala pohltila lidi spíše kolem třicítky než dvacítky a ti, bohužel, museli přetrpět vystoupení předskokana zovoucího se Fad Gadget. Měl-li kdo pocit, že dívčí skupina, zahajující předchozí koncert k turné Singles byla žalostná, pak se jí musel v duchu omlouvat o 106! Vystoupení Fad Gadget totiž opravdu stojí za zmínku. Něco tak ubohého jak špatného, se hned tak nevidí a neslyší! Všichni chtěli své DM a málokdo by je nadchl, ale tahle partička si zasloužila vypískat ještě víc, než se jí dostalo! Chlapci by se možná vyjímali jako předkapela např. Laibach před 15 lety, to co ovšem především „zpěvák“ předváděl na pódiu, to bylo přinejmenším, ehm, na pováženou. Pohybové kreace na úrovni pubescenta obdařeného nepřílišnou inteligencí a hudba bez špetky invence a smysluplnosti mi dávali pěkně zabrat! Každou další skladbu a pohled na pódium jsem se těšil až se probudím z velmi zlého snu. Kde tohle vyštrachali…
Ale přetrpět tenhle „bonbónek“ se vyplatilo a hala se dočkala. Jakmile na pódium vstoupil vymodlený a zbožňovaný Dave Gahan a spol, nebylo pochyb, že ruce všech vydrží nad hlavami až do rozsvícení světel!
Mobil se mi v kapse skoro utopil, vzduch byl mokrý, že by se dal krájet, klobouk dolů před backvokalistkou, která vydržela prvních pět minut vrtět boky s kožichem na sobě!
Martin Gore v natřásněných, perleťově bílých šatečkách, božský Dave, vychutnávající si pozici modly do morku kosti a tradičně
nenápadný Andy Flatcher. Celý koncert odzpívala hala se zpěvákem, zazněly spíše novější písně, ač se dostalo i na legendární kousky, většina ve výtečných live úpravách, rockově nakopnutých a bravurně zazpívaných a odehraných! Martin Gore sice opět dokázal, že zpěvák z něj nikdy nebude, ale to mu všichni rádi odpustili, majíc ho rádi takového, jak je :o)
Gahan se extrémně při svém sexuálním pobíhání, vrtění a exhibování vyžíval, nešetřil sebe ani publikum a skvěle se rozezpíval! Několik, písní bylo doplněno velmi působivou projekcí na plátno za pódiem, oč prostší o to působivější,
Po přídavku mnohokráte poděkoval, uklonil se a odpochodoval s pocitem triumfu. Zaslouženě. Publikum DM je až nekriticky oddané, ale tenhle koncert se zatraceně vyvedl a byl ohromným zážitkem, kterak si výbornou, propracovanou rockovou muzikou a showmanstvím podmanit dav a omotat si ho kolem prstu! Na rozdíl od svých „vrstevníků“, kteří už dávno neexistují nebo se stali karikaturou sebe sama (např. Erasure), Depeche Mode se vyvíjejí, aniž by ztratili originalitu, tvář, nepodléhají nijak zvlášť módním vlivům a přesto zůstávají progresivní…
Kdo je nemá rád či přímo nesnáší, ten mě nařkne z pubertálního fanatismu, ale budiž, ač, myslím, to není můj případ. Nashle!



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 5.9.2001 > pises obcas do fora bohemians na jejich oficialnich strankach? smrt sparte!
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 5.9.2001 > 800 Kč za koncert tomu říkám "kultura" dostupná pro všechny...A Commercial....
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 5.9.2001 > DeadKennedys - Tohle te asi bude sokovat, ale muj syn, fanda DM, dal za listek na posledni koncert v LA za misto v pate rade od podia $500.00...ja myslel, ze proletim stropem.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 6.9.2001 > Tohle asi taky bude šokovat,já teď dal za lístek na 2 špičkový Anglický kapely 90 korun českých :o)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 7.9.2001 > Dodatečně se omlouvám případným příznivcům a znalcům Fad Gadget. Z médií jsem se dozvěděl, že nejde o amatérské, náctileté outsidery ba naopak jsem četl termíny jako "veteráni" či dokonce (!!)"rockoví písničkáři"... No, budiž, já o nich dodnes neslyšel ni slovo, což nemusí ještě nic znamenat, nejspíše jen mou neznalost, ale na hodnocení jejich vystoupení trvám!
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 8.9.2001 > Zrovna když to čtu, tak na druhý straně Blackfootu u příležitosti vyvrcholení Idaho State Fair "open-airují" spojenejma silama Kansas a Steppenwolf... aneb Noc oživlejch mrtvol za $25 (i s houpačkama). Na druhou stranu ale musím přiznat, že z toho hukotu, kterej se valí celým městečkem, je jasně poznat, že si to staří pánové užívají královsky :)
Jinak k DM - za "Songs of Faith and Devotion," stočený na kazetě, který se mi vesele linuly z repráků, jsem si už několikrát vysloužil u místních pump podezíravej pohled... inu, Idaho není Kalifornie a DM nejsou Dolly Partonová.
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 9.9.2001 > Steppenwolf ještě žijou? :o) U nás nedávno dávali v TV Easy Rider.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter