Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 24.5.
Jana
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
klasika
Autor: concordie (Občasný) - publikováno 21.12.2005 (23:12:31)


annandale (Občasný) - 24.12.2005 > Ahoj concordie,
na tom textu je videt, ze jsi na tom hodne pracovala, a pilovala kazde slovicko. Ale mozna je to vypilovano prilis. Tim chci rici, ze se mozna prilis zamerujes na formu a opomijis, co chces svym psanim sdelit. Tedy vice je tom o tom "jak", nez o tom "co".
O cem - z toho textu se da vycist, ze jsi hodne mlada a pokousis se psanim hyckat sve pocity. To ti jde vyborne, ale je to psani predevsim pro tebe samotnou. Uprimne- hyckani vlastnich niternosti, neni-li psano s humorem a nadsazkou, neni obvykle az tak zajimave a nosne tema pro ctenare, ale vyborne pro denicek, jeliokoz ti to muze pomoci zorientovat se v sobe. Ale neprehanej to, nebo se v tom utopis a ke skutecnemu psani se nedostanes.
Kdyz pises, zkus se zamerit na neco, co je vice vne tebe, na nejaky klasictejsi pribeh se zapletkou a pointou.

Co se tyka stylu, je to hodne tezke cist, jelikoz je to preplneno privlastky a pridavnymi jmeny.
Treba tahle veta hned z kraje:
"Líbivé tóny a překrásná melodie procházela celičkým jejím tělem a nutila její myšlenky, aby se naplno věnovaly stavu její tajemné a zároveň tak zranitelné duše."
Libive tony a prekrasna melodie- kdybys napriklad rovnou napsala, co ma ta holka na CD prehravaci, usetris si cas s vymysleni pridavnych jmen a take umoznis ctenari domyslet si, co ma ta holka asi za naladu a nechas na jeho vkusu, zda je ta hudba prekrasna, nebo jestli je to shit.
"Tajemna a zaroven zranitelna duse"- nic mi to nerika o postave z povidky, ale vice mi to rika o autorovi textu. Protoze kazdy clovek na svete, i ten nejvetsi lotr, ma svym jedinecnym, zpusobem zranitelnou a tajemnou dusi. Takze "tajemna a zranitelna" duse jsou naprosto prazdne popisy. Povidka by mela byt naopak napsana tak, aby skrze pribeh sdelovala ctenari: "To je ale zranitelna duse, nebo to je ale hajzl..." Musi to byt patrno ze samotneho pribehu a ne z jednoho pridavneho jmena. Chapes o cem mluvim? Nech ctenari prostor k vlastnimu dotvareni pribehu, a nevnucuj mu, co si ma myslet. Nekdo to treba rad, ale ja napriklad to nesnasim.
Tak chtela jsi kritiku, tak doufam, ze ti to neco da. Mej se pekne, annandale.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli annandale
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter