Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 23.5.
Vladimír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Doblba!
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 9.10.2005 (22:52:00)


Oplatka (Občasný) - 7.11.2005 > Ahoj Opíječi, tak se konečně dostávám k diskusi s Tebou pod mými díly. Řeknu Ti - Ty bys měl jít přednášet na žurnalistiku. Myslím, že víc než polovina studentů by po Tvých kritikách odpadla. Kam se na Tebe hrabe šéfredaktor Reflexu, co nás měl na tvůrčí dílny. Nicméně, jednou už tu novinářku dělám, tak se budu snažit o to, vytěžit ze svých schopností maximum.
Znovu jsem si to všechno přečetla a zkusím s Tebou polemizovat. Když někdo napíše "první film Petra Vachlera", tak promiň, ale žádná očekávání, že je první v řadě, to ve mně nevzbuzuje. Jak chceš jinak napsat, že je to jeho debut? Zvláště když je to vyjádření k aktuálnímu filmu, kdy je každému jasné, že to musí být snímek jediný. Připadá mi, že v tomto jsi opravdu hyperkritický. Stejně jako v tom hodnocení poslední věty - opravdu si myslím, že v tom hledáš další plán, který většinu čtenářů rozhodně při bežném čtení nenapadne, jak už jsem říkala. (Sama jsem ho tam chvíli musela hledat, že.)
Vtip věty "Nikterak nový motiv (u nás vyzkoušený například v „Braku“ Karla Spěváčka), navíc nepojatý nijak originálně," je v předponách? Jak to myslíš? Asu tak, že "nijak" a "nikterak" jsou v jedné větě moc? (Usoudila jsem teď po několikátém čtení, při zběžném by mne to vůbec nenapadlo.) Ano, možná by se o tom dalo přemýšlet, v rámci větší pestrosti vyjádření.
Nemyslím si, že "zábavný" a "oddychový" jsou synonyma, ale připouštím, že jde o jistý druh pleonasmu, sloužící k posílení významu a také k tomu, aby ta věta byla jaksi košatější, ne tak holá. Dělá se to tak v novinařině běžně, ale samozřejmě se Ti to nemusí líbit.
Slib a záměr - nad tím se ještě trochu zamyslím. Opět se jedná o věc, která by mě na první (ani druhý, četla jsem to samozřejmě víckrát) pohled nenapadla, ale popřemýšlím o tom.
A ještě "auto třetího bratra" - můžeš mi prozradit, nad čím jsi tam přemýšlel? Kdo je ten třetí bratr?
Pak se tu ještě přiznám, že při čtení jsem objevila jeden velký nedostatek, na který jsi mě ani neupozornil - u hodnocení V.Duška a Křesadlové se mi třikrát během dvou vět opakuje slovo "projev," což by se opravdu novináři stávat nemělo.
Jinak mě docela pobavilo, když jsem si znovu přečetla, že nad některými mými větami jsi přemýšlel i několik minut - já zase někdy dlouho přemýšlím nad tím, co se Ti na nich nelíbilo. Alespoň jeden druhého učíme myslet, haha.
Tady končím a přecházím na Noční hlídku.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Oplatka
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter