Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Zelená míle z kolekce Gentleman
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 23.7.2001 (19:01:10), v časopise 23.7.2001
další v kolekci>

      Jat výronem, nechal jsem si od Shanea donést nějakou videokazetu. Přinesl Zelenou míli podle S. Kinga. Kingovek jsem viděl zfilmovaných několik a až na bezkonkurční To (a slibné, leč nedotažené Osvícení - nová verze je prý lepší) mě filmová podoba nikdy moc nezaujala, přesto že se King na scénáři často podílí. Snad je to tím, že tajemno a strašidelno je v jeho románech důkladně ukryto a každý si je může prožívat podle své fantazie, zážitků a založení.
Zfilmovat Zelenou míli musel být těžký oříšek. Děj se líně sune kupředu, žádné překvapivé či nečekané zvraty se nekonaly, vděčných efektů je taky pomálu. Tříhodinový film jsem v kině neviděl s ohledem na to, že jsem román četl, jednak kvůli jeho délce, jednak kvůli hlavní postavě, resp. jejímu filmovému ztělesnění. Toho člověka prostě nemám rád, od pohledu. Je to marné a nemá cenu s tím bojovat. Válcová hlava, minimální mimika, nesnáším ho asi jako J. Carreyho. Nechtěl jsem Shanea zbytečně obtěžovat, takže jsem se s kazetou smířil.
A dobře jsem udělal. Režisér si vyhrál s dějem i s prostředím. Ten film musel být pomalý, až rozvláčný. Scény musely být snímány klidnou kamerou s citem pro detaily, střih s minimem filmových zkratek dával možnost se do pocitů ponořit. Hlavní(?) postava, strážný Paul Edgecombe, byla herecky bezvýrazná, zaplaťpánbu za to, strážný Percy Wetmore byl hnusně přesvědčivý, odsouzený Delacroix a jeho myš Jingles nádherně živoucí.
Obrovitý černoch John Coffey mě ovšem dostal nejvíc. Poprvé byla postava v knize popsána jako "obrovitá" skutečně obrovitá. Dotyčný herec je i ve skutečnosti velký, ale pomocí nenápadných fíglů byl ještě větší, přesně tak, jak bylo třeba. Musím říct, že ta John Coffey na mě zapůsobil ze všech nejvíc a jeho proslov v cele před popravou (kdy už se vědělo, že je nevinný), mě - přiznám se - dojal. Možná proto, že jsem si našel v jeho pocitech jistou analogii, kterou pociťuji podobně. O co jde, to ovšem zůstane navěky mým tajemstvím. (I když - každé pravidlo má svou výjimku.)
Pokud jste četli román, ale neviděli film, viděli film, ale nečetli román, či ne- ani jedno, doručuji obé: na pořadí díky mistrnému přepisu nezáleží.


 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 18.1.2002 > Viděl jsem, velmi mě zaujalo, ba nadchlo!
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 23.7.2001 > Četla jsem a viděla, oboje bylo naprosto skvělý. Coffey mě dostal a dojal, nádhernej
černoch a byl fakt skvělej. Vzhledem k tomu,
že Hanks se mi nehnusí, líbil se mi i on.
Fakt to stojí za vidění i přečtení.
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 24.7.2001 > Hankse nesnáším, ale v zelené míli byl skvělý...:) a navíc mě ten černoch a jingles tak dojali.. a kruciš.... i ty gentlemane:)
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 31.7.2001 > *
<reagovat 
Louda (Občasný) - 3.8.2001 > Je vidět, Genti, že filmu rozumíš, všímáš si detailů, prostě všechno to, co já neovládám. Proto přináším pouze názor laika. Příběh filmu mě dostal především svou pointou:dobro vs. zlo.Tento věčný boj je zde poněkud zjednodušený díky tomu, že se zde vyskytuje "úplně dobrá" a "úplně špatná" osoba.Skutečnost je trochu složitější, nicméně román si asi nebral za cíl vysvětlit filozofii Ying-Yang.Pěkný film, pěkná recenze.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 (14) 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter