Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Srpen
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 15.8.2005 (15:31:53)

 

 

pod žebry lístky víská zima

jak pošťák v brašně prokřehlýma

prstama

 

adresát Podzim není známý

zatím jen klepe s květinami

nahá tma

 

pro jejíž náruč hledám slova

na dopis co se nezachová

drahá má

 

zahradou šumí paměť k plůtku

vyvřelin které do zármutku

neznám a...

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
tři_černí_mravenci (Občasný) - 15.8.2005 > no...pro nás nezajímavý téma, ale jinak se nám to četlo dobře...
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 15.8.2005 > dobrůtka k chladnému večeru
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
GabrielRonay (Občasný) - 16.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 15.8.2005 > Ich finde es toll:)
Body: 5
<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 16.8.2005 > honza_bordovicky> chlapče a jinak jsi zdráv???? Ich moechte sagen,sonst bist du gesund?
<reagovat 
 honza_bordovicky (Občasný) - 16.8.2005 > jan(ek)> ...mě se to líbí...vážně
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2005 > Poslání lístků je mi tady nesrozumitelné. S koncem problémy jakoby nemám. Připomíná Z nepřítomnosti...hlavně Tvými oblíbenými slovy, která opakuješ neustále dokola. Jen oblázek a jablůňka tentokrát chybí :o)...přesto se mi celkem zamlouvá.
Body: 5
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 15.8.2005 > šedé> Nevím z čeho usuzuješ, že oblázek a jablůňka jsou má oblíbená slova, mám stovky textů a jablůňku jsem použil dvakrát (září 2003/červen 2005, cca 40 básní od sebe) a oblázek pouze jedinkrát, poprvé a naposled v Rozlivech. Nic proti nim, ale to tvrzení mi připomíná kulatý čtverec. A ještě jen pro zajímavost, která slova opakuji, v této básni, konkrétně? Abych věděl...
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 15.8.2005 > miroslawek> Z těch netradičnějších tuším žebra, prokřehlost...a vyvřelinu už jsem, myslím, taky někde zahlédl...pletu-li se, omluv mne. Nemám Tě načteného tolik jako Ty. Nicméně jsem nikde nenapsal, že mi to vadí. Všichni se občas opakujeme.

Ale zase je fajn se takhle vrátit...alespoň jsem si znovu zkusil přebral ty vískané lístky...když u mě je asi ten problém, že mám vískání spojené s příjemnými pocity, a kdyby mě pod žebrem vískala zima, asi bych se potáhl husinou :o)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.8.2005 > šedé> Nejtradičnějších? Vezmeme-li texty zde, tj. víceméně všechny za poslední 4 roky - žebra nikdy, vyvřelina také ne, prokřehlost - "křehnu", budeme-li to pokládat za stejné slovo, ještě ve dvou textech - Z nepřítomnosti (13. 10. 2004) a Po tmě chuť (27. 3. 2002) z pětapadesáti, nemluvě o tom, že je jich ve skutečnosti ještě více. Je mi docela jedno, zda ti něco vadí nebo ne, vadí mi, že s veselou bohorovností tvrdíš něco, co zcela jasně není pravda, a to jen tak omluvit nemohu. Jistěže se všichni občas opakujeme, mám jiná dílka, kde by se určitá slova našla - namátkou ticho, víno, tma... avšak i v těchto případech jsou to spíš motivy než konkrétní slova... a ani ty "neopakuji neustále dokola"...
<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 16.8.2005 > miroslawek> Tříkrát hurá tamburínům a dobám, kdy jsi se nesnažil myslet vlastní hlavou. Bývalo to alespoń obratnější...:-/
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 16.8.2005 > miroslawek> Ano? Tak to se vskutku asi pletu...no nic...mýlit se je lidské, nemůžu přeci za skutečnost, že mi to tak připadá.
Tak proč se mi zdá, že si je většina Tvých děl tolik podobná?...nejde mi na to zaboharovna přijít...forma jistě...a že by i nálada?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.8.2005 > jan(ek)> Á, pán je znalec
<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 16.8.2005 > miroslawek> jasně :-)))
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 16.8.2005 > Mně se to líbí velice, nicméně to "prstama" mi nepřijde správně... duál se týká jen těch párových částí těla, ne?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.8.2005 > BorisCvek> ano, spisovně je prsty... a?
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 16.8.2005 > miroslawek> No jsem rád, že je to tak, jak jsem si myslel :-). Jinak mně to tam nějak pocitově nesedí... o spisovnost samozřejmě nakonec nejde.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.8.2005 >

Mně tedy závěrečný verš, na tozdíl od téměřjmenovkyně přijde jako záměrné vyústění.

početla jsem si, jako tradičně.


Body: 5
<reagovat 
Claw (Občasný) - 17.8.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 15.8.2005 > To je míněno vážně?
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.8.2005 > Raimund> Ano. Otázkou je, co si pod tím představuješ.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 16.8.2005 > miroslawek> Osobně nic, protože se soustředím na rafinovanost básnických prostředků a myšlenka mi při tom uniká.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.8.2005 > Raimund> Hmmm... a tahle mi přijde na moje poměry méně rafinovaná než jiné
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 17.8.2005 > miroslawek> V případě básně jako celku bych souhlasil.Básnické obraty jsou podle mne přebujelé.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 17.8.2005 > Raimund> Bujnosti namátkou třeba takového Oldy Mikuláška nedosahuji...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 17.8.2005 > miroslawek> Já jenom, aby byla nějaká opozice.:-}
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 22.8.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 13.9.2005 > Moc pěkné.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.9.2005 > a ten poslední je zrovna dobrej, a jako bonus tam mám zármutek neznáma :o)
Body: 5
<reagovat 
Tynic (Občasný) - 26.9.2005 > Ten první obraz je nádherný.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 10.10.2005 >

dostali jsme za úkol zneškodnit muže s koženou brašnou:-)

 

drahý můj, jak se ti stydím psát.

 

jen tak mimochodem... já pošťáka s brašňou neviděla ani nepamatuju a to už něco pamatuju. u nás chodí doručovatelky a ty mají vozejčky. a adresát Podzim s nahou tmou ve mně nadšení rovněž nevyvolávají. tady už k plůtku chybí jen klůcek s cůpkama. a je vymalováno.


<reagovat 
Erw (Občasný) - 15.10.2005 >
Body: 4
<reagovat 
c212h (Občasný) - 30.11.2005 > nechci opakovat to co napsali mnozí přede mnou..
Body: 5
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 15.8.2005 > Půvabné. Jen ten poslední verš vypadá trochu jako upletený z nutnosti.
Body: 5
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 15.8.2005 > Natasha_> a vidíš, já měl za to, že je to snad i nápadité vyústění a rým, který jsem měl původně připraven jsem tomu "obětoval", protože mi to takhle přišlo lepší, výstižnější, silnější a (z mého pohledu a při vědomí jistých osobních rizik) pravdivější....
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 15.8.2005 > miroslawek> Nevím, snažila jsem se pochopit ten záměr, a jaksi mi to tam přes všechnu snahu příliš nenavazuje.
<reagovat 
 Ondra Hložek (Občasný) - 22.6.2007 > miroslawek> Má to zajímavý zvuk. Hraje to líbezně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter