Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šaman a malý chlapec
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 31.7.2005 (20:58:22)

Šaman a malý chlapec

 

 

...a musíme se rozloučit? A proč?“ ptá se malý chlapec velkého Šamana.

 

„Ale my se přeci nikdy nerozloučíme,“ odpověděl Šaman.

„Přátele se nerozdělují, jednou se zase setkáme.“

 

„A jak se poznáme?“ diví se chlapec.

 

„Neboj se, poznáme se,“ říká Šaman a v duchu se usmívá nad údivem malého chlapce.

 

„Jen už nebudeme šaman a malý chlapec, budeme vypadat jinak. Přátelé se nikdy nerozdělí. Jejich pouto je příliš silné a protože není ani narození a ani smrt, tak se ani rozdělit nemohou. A když se znovu sejdou, tak je jejich srdce a duše velmi šťastná a ví, že už se znali.“

 

„A jak si to budu pamatovat? A jakto, že už nebudeš Šamanem? Vždyť si říkal, že jsi nesmrtelný?“

 

„To ano. Ale nesmrtelnost má mnoho podob. A určitě se poznáme.“

 

I když Šaman o tom také tak trochu pochyboval, tedy on chlapce najde, ale co chlapec. Ještě je příliš malý a ostatní události v pozdějším věku, ho mohou ovlivnit a může se mu zastřít jeho vědomí o věcech mimo tento náš svět. A tak se Šaman rozhodl, že ještě neodejde a kvůli chlapci zůstane. Ale přesto nemůže zůstat příliš dlouho.

 

A proto mu za pár dní řekl.

„Musíš se umět dívat, dívej se a poznáš. Dívej se očima do srdcí lidí a uvidíš. Tak můžeš spatřit to, co je uvnitř nich a ne jen na povrchu. Až toto budeš umět, tak se poznáme.“

 

„Já mám ale strach, nenechávej mě tu. Bojím se, že už se nesejdeme.“

 

„Ale neboj se, jsi příliš netrpělivý, ještě neodejdu, ale stále tu být nemohu. I Šamani mají určitý vyměřený čas.“

 

„Chlapec je příliš malý a slabý, nebude velkým bojovníkem.“ říká Ngu-hor, bojovník, který přišel za Šamanem.

„Chlapec je malý, ale velkým bojovníkem bude. Až odejdu, postaráš se o něho, to mi musíš slíbit. Víš, že slib je posvátný. On je ten, kdo se musí stát dalším bojovníkem světla.“

„Proč on? Ne, s tím nesouhlasím“.

 

S lidmi je potíž, pomyslí si Šaman. Stále nějaké otázky, stále se jim něco nezdá. Ano, Ngu-hor by chtěl být bojovníkem světla, ale on nemůže. Je v něm stále temnota. V chlapci je světlo a proto on jediný z celého kmene může být bojovníkem světla. 

 

Ngo-hur rozladěně odchází a myslí si něco, o starém Šamanovi, který už je asi moc starý.

 

Ale Šaman ví ...

 

 

            Je to již několik století, co byla Jenny Velkým šamanem. Ona to ale věděla a i potkala toho, co byl kdysi tím „malým chlapcem“ i následným „bojovníkem světla.“

Ale jeho čas ještě nepřišel. Kdysi se setkali v jednom velkém městě, ale on si na nic nepamatoval. Jmenoval se Eddy. Jenny však už ví, že tohle není rozhodující. Teď čeká své první dítě. V tomto životě potkala i jiného muže, který kdysi byl také Velkým šamanem. On i ona to věděli a jejich pouto bylo velmi silné. Ti, kdož byli Šamani jsou tak trochu jiní. Jako by viděli a věděli věci, které jiní nevědí a jenž se ještě nestali.

 

            Ještě před porodem se Jenny sešla se svým bývalým přítelem Thomasem. A řekla mu, že čeká dítě. Mluvili i o minulosti.

„Jsem ráda, že jsme se opět sešli, moje srdce se velmi raduje. Doufám, že již příště se sejdeme v ....“

„Ano, Jenny, jsem také velmi rád.“

„Hm. Chci Ti říci jednu věc Thomasi, nehledej stále v minulosti, musíš hledět do budoucnosti. Jen v budoucnosti je možnost osvobození. A klíčem je přítomnost. Kdysi mě trápilo, že někteří lidé, s nimiž jsem měla silný vztah v minulosti, si to nepamatují. Teď již vím, že to není důležité. Mám Tě moc ráda Thomasi. Jsem ráda, že jsme se oba rozpomněli, ale musíme jít dál.“

„I já Tě mám moc rád.“

 

            Když Thomas odešel, napadlo Jenny, jak si je Thomas s Eddym podobný. Měla je ráda oba. Ovšem Eddyho cesta je nyní zcela jiná. Jenny se moc těšila na svoje dítě. Ví, že to bude chlapec a moc se těšila, jaká bytost k ní přijde.

 

            Čas Velkých šamanů i bojovníků světla již dávno minul nebo teprve přijde ...?

 

            Bylo to zvláštní, když byla Šamanem, byla vlastně sama, ale tenkrát to tak nikdy necítila. Teď však ano, i když teď, když čekala dítě, ten pocit ustoupil do pozadí.

 

 

 

Starý Šaman se díval na Mladíka. Malý chlapec již vyrostl.

„Musím odejít. Svůj čas jsem přečerpal, ale Ty mě již nepotřebuješ. Neplač, až odejdu. Vzpomeň si na naše společné chvíle a budu stále s Tebou.“

 

Mladík se ustaraně díval, jak Šaman odchází. Ale měl svoji Maoi a proto ten svíravý pocit u srdce zmizel.

 

Šaman se usmíval, když odcházel. On věděl, že „spojené“ bytosti nemůže nikdo a nic rozdělit.

Jenny si toho je a bude vědoma stále ....

Teď se však kolo času ještě nepřetočilo a Šaman byl stále vidět v dálce jak odchází. A mladík jak cválá na svém bílém koni. Vítr se proháněl prérií a slunce se chýlilo k západu. Čas Bojovníků světla stále ještě trval .....

 



Poznámky k tomuto příspěvku
očka (Občasný) - 1.8.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 1.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 1.8.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Život (Občasný) - 1.8.2005 > Ten příběh mě hladí po duši. Nacházím v něm opravdovost  vztahů a schopnost dát svobodu, jít dál do budoucnosti a "dívat se do srdcí lidí a vidět" ... krásné myšlenky. Díky.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.8.2005 > Život> Díky. Jsem ráda, že Tě to oslovilo. To byl i můj záměr, předat něco, co by lidem pomohlo. :-)))
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 1.8.2005 > Díky, oslovilo. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.8.2005 > Pescatore> Díky. To potěší. :-)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 1.8.2005 > Asi jsem to správně nepochopila (rozdíl mezi šamanem a velkým šamanem+ bojovníci světla?). Ty přímé řeči jakoby něco říkají, ale uniká mi obsah. Taková lyrická epika, nebo epická lyrika?
Body: 3
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.8.2005 > Lamarski> No kdo ví? Na tomto příběhu není podstatné rozdíl mezi šamanem a velkým šamanem, to je zde jedno a totéž. Každý v tom asi vidí to své a o tom myslím, že je psaní. Aby autor oslovil něco v lidech, u každého něco jiného. :-)
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 21.8.2005 > Zajímalo by mě proti čemu bojovali bojovníci světla?Já vím, že tento příběh o tom hlavně není, ale je tam pár odkazů na tuto věc, tak mě to zajímá...a myslím, že by to mělo být nějak rozepsané trochu....podle mě
Body: 4
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 22.8.2005 > ireversible> No bojovníci světla bojovali za pravdu a lásku. O tom to ale není, no mohla jsem to tam možná více rozepsat, ale to co jsem tím chtěla říci bylo něco jiného. Že skuteční přátelé se nikdy nerozdělí. :-)))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 22.8.2005 > sibyla> Vím co jsi chtěla říci.Je to o vztazích a o po sobě jdoucích životech a vidění do duše.To je fakt dobré, ale uvítal bych delší rozpis:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 22.8.2005 > ireversible> Díky moc. :-))) Přesně tak, jsem ráda, že Tě to oslovilo. No možná příště napíšu něco jiného, kde to rozepíšu, uvidíme... :-)))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 22.8.2005 > sibyla> Piš jak chceš.Tohle je jen můj názor.Víc bych to propletl a zkomplikoval ty jejich poznání.Na pohled je to jednoduché...:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 23.8.2005 > ireversible> Díky za Tvůj názor. :-))) Uvidíme příště. Pravdivě věci jsou většinou jednoduché :-)))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 23.8.2005 > sibyla> ano to jsou, ale propletení a komplikovanpost u psaní je na místě, ale pokud to napíšeš takto, proč ne:))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 24.8.2005 > ireversible> Proč? To si nemyslím, dá se psát jednoduše a vystižně. :-)))
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 24.8.2005 > sibyla> To určitě, ale prostě já bych to ještě trochu rozepsal.Jinak to je vše.KAždý podle svého:))
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 25.8.2005 > ireversible> :-)))
<reagovat 
Elfman (Občasný) - 22.11.2005 > Minulost je krásná, ať je jakákoliv.
Ač se stalo každému něco špatného, je to naší minulostí, naším životem. Žít pro věci dobré i špatné.
A hlavně být rád za všechno co nám přinese budoucnost, kterou si tvoříme ve své přítomnosti.
Odhodit smutek, otevřít srdce svým přátelům a usmát se na jejich čistou duši. Proč zamračená tvář? Vždyť radost (láska) je tak krásná :-)
Takhle nějak? ;-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 23.11.2005 > Elfman> Díky. :-) Myslím, že jsi to vystihl naprosto přesně. Já beru svoje přátele jako svoji rodinu. :-)
Láska je opravdu krásná a je vždy lepší se smát než plakat. :-) V životě se dá odhalit mnoho krásy a krásných lidí. Já takové lidi potkávám neustále. :-)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 13.3.2006 >

je to pozoruhodnýá příběh.Oslovilo mě, když si psala dívej se očima do srdce lidí a pak uvidíš. Nevnímala sem to jako příběh,ale jako vyjádření. líbilo se mi to, protože to vlastně nebyl příběh, ale ukázala si na to, co by jsi chtěla ostatním zdelit. Těď sem si jistá, že až někdo zemře, vždy se se s vým silným přítelem setká. vždyť smrt není hranicejen doufám, že ty v to věříš také.... 


Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > Kyra> Díky moc. Já v to nejen věřím, ale vím, že to tak je. :-)
Jsem moc ráda, že Tě to oslovilo. :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > Kyra> Já ani nepíšu o ničem, čemu sama nevěřím nebo jsem tak "trochu" neprožila.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 30.3.2006 > vsechno, co bych k tomu mohla napsat už tady asi bylo zmíněno...jen, že jsem si přitom vzpomněla na jednu knížku...(a moc s tim teda nesouvisí, ale já mám dneska bláznivé nápady..)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 31.3.2006 > Lola> Díky. A na jakou knížku?
:-)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 31.3.2006 > sibyla> No na tu poslední, co jsem teď četla. Jmenuje se :Laura a pečeť sedmi měsíců. Jsou v ní stražci světla... Ale nevim proč jsem si na ni zrovna vzpomněla.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 31.3.2006 > Lola> Tak to zní zajímavě. Kdo ji napsal?
:-) že jsi si na ní vzpomněla zrovna při tomto mě ani nepřekvapuje.
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 17.7.2009 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter