Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Metro
Autor: Krysa () - publikováno 11.6.2001 (16:22:56), v časopise 14.6.2001

Metro

 

Co je to metro?

Soubor několika lidských pohledů,

které bez jakéhokoliv ohledu

civí kolem sebe.

I já se k nim přidávám

a na vědomí nedávám,

že k nim nepatřím.

Všem těm lidem myšlenky jdou hlavou,

támhleten pán má barvu vlasů plavou

a čte si v knize.

Kniha, jeden z mnoha útěků,

co pomáhají ve spěchu

na cestu zapomenout.

Ti, co se znají, baví se

a u ostatních neví se,

na copak myslí.

Co ten pán v čepici

zahleďen na špici

míry své?

Co žena plačící v náručí muže,

zda jeho slovo u ní cos zmůže,

zda-li jí uleví?

Co ten pán s lyžemi a krosnou,

mající ve tváři výrazu prostou,

co jeho trápí?

Zkřivené grimasy lhostejných lidí,

co jen to oko mé, zkoumavé vidí,

proč se tak změnili?

To samota jim vtiskla tuto masku

a sebrala jim převeškerou lásku,

která jim zbyla.

Změnili se v loutky, které poslouchají:

"Ukončete nástup, dveře se zavírají."



Poznámky k tomuto příspěvku
keram (Občasný) - 11.6.2001 > Připomínečka:ukončuje se výstup a nástup, ne?
Ale jinak:jestli mě tohle bude čekat každý ráno, až budu jezdit na Opatov, asi zvolím bus 197. Tam se aspoň dá koukat na krásnou ubíající krajinu-tj.koroptve,zajíci,laně... Pořípadě zvolím v létě kolo a v zimě lýže+brusle
<reagovat 
keram (Občasný) - 11.6.2001 > (já zapomněl)
Body: 5
<reagovat 
Buick (Občasný) - 11.6.2001 > mající ve tváři výrazu prostou....hm? Celkově mi to nepřijde kdovíjaký.
Body: 1
<reagovat 
Krysa () - 11.6.2001 > Lýžaři - to je furt samá instrukce, cvičná louka ... a skutek utek. Výstup už by se mi tam moc nerýmoval. A jinak, u nás na Hajích hlásí vždycky jenom: "Ukončete nástup, dveře se zavírají." Já málem taky zapomněla, díky.
<reagovat 
Krysa () - 11.6.2001 > Výrazu prostou, výrazu prostou?!?! Člověk si musí nějak pomoct. A víš, jak to v metru hrká?!?! :)
<reagovat 
Buick (Občasný) - 11.6.2001 > Tak to tě omlouvá ;)
<reagovat 
Arwen (Občasný) - 11.6.2001 > Je to občas zajímavý sledovat lidi kolem sebe, já to taky často dělám, ale nic o tom raději nepíšu.. to metro mi teda nehrozí, kde by se v takový díře jako je naše vesnička vzalo, že jo :o) Ale když už mě to potká, jsem ráda, že lidstvo vynalezlo walkmany :o)
Body: 5
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 11.6.2001 > Přijdou mi to dost originální pohledy na metro. Je to vše takové lehké. Vlastně básnické vyprávění, a to se mi líbí. Přesto bych tam našel i dost věcí ke kritice: Zahleděn na špici míry své - jsem popravdě moc nepochopil; v náruči muže - by možná znělo lépe; co zmůže - viz. předtím; výrazu prostou - je fakticky podivné, proč ne třeba podobu prostou. Na závěr - máš tam moc "CO"!! (jež/jenž).
Závěr se mi zdá dostatečně silný. Ale nejvíc mi vadí asi to "CO".
Body: 3
<reagovat 
čtenář Chlapeček - 11.6.2001 > Spíš je to motivující... :-) Někdy v těch chvílích mám pocit, že se zastavil čas a já jediný mohu shlížet na "spící" království. Většinou jsem ale tak unaven, že jsem královstvím tak podmaněn a následující dny jen přemýšlím, komu jsem se mohl hodit do literárního dílečka )))
pozn. Ano lyže jsem měl - krosnu taky, ale "mající ve tváři výrazu prostou" nikoliv - "mající tvář ospalou a smutnou" :)))
Body: 5
<reagovat 
 marjanka (Občasný) - 12.6.2001 > keram> ale jo..... v první stanici se říká jen ukončete nástup, dveře se zavírají:) nemá totiž kdo vystupovat;-))))))
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.6.2001 > V některých místech by podle mne chtělo trochu obohatit slova "támhleten...", ale to je asi vše, co bych mohl z této stránky básničce, složené na poměrně těžké téma, napsat. Celou jsem si ji přečetl ještě jednou, neb je na ní vidět, že v metru také cestuje někdo, kdo se na svět dívá z té krásnější stránky a vidí daleko více, než ostatní, moc hezké...
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 12.6.2001 >
Body: 1
<reagovat 
 keram (Občasný) - 12.6.2001 > marjánka> Joo, děkuji. Krysa mi to včera taky řikala. Ale sou i tací, co by byli schopný vystoupit.
<reagovat 
Krysa () - 13.6.2001 > To určitě, ale jenom z druhé strany. Jednou jsem na Hájích zažila lidi, kteří z posledních sil doběhli metro, co jelo do depa.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi ()  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter