Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kluci, holky a syntaktické rozbory. Měsíc, část 1. -- holky prý sedí v koutě
Autor: g morr (Občasný) - publikováno 8.7.2005 (17:23:31)

 

 

 

holky prý sedí v koutě

a je jim zima

zatímco kluci

jsou letci

a je jim létati

 

 

 

 

 

 

 

undefined

 



Poznámky k tomuto příspěvku
born to be child (Občasný) - 8.7.2005 > panečku!
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.7.2005 > no hlavně že je jim létati :o)
a teď to syntakticky rozeber, s přihlédnutím k použití orange fontu v prvním verši ;o)
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 8.7.2005 > ach
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.7.2005 > tohle bude déžková sklizeň, už to vidím! ;o)
<reagovat 
kalais (Občasný) - 8.7.2005 > a byl by asi kurnik problém si sednout do kulatý místnosti

se mi líbí, že prostě umíš z mála udělat tak nějak hodně:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Strážce_majáku (Občasný) - 8.7.2005 > Sláva. Konečně je to tady ... černé na bílém.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 9.7.2005 > safra.. no jo.. Stodůlky ;-)

já byl strašně línej nad tím přemýšlet, takže to s tim názvem mi cvaklo až teď
<reagovat 
fff (Občasný) - 9.7.2005 > toje mi pěkné...

nevíš, kde skončila moje bunda do deště?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 9.7.2005 >

je mi stydno,

ale jediné, co mě napadá jako komentář je: a mají ocelové ptáky?

Zdá se, že dětství v padesátých letech se na mně tvrdě podepsalo.


<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 9.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Claw (Občasný) - 12.7.2005 > hm
<reagovat 
Jura (Občasný) - 15.7.2005 > Tohle je typický příklad básně, kterou absolutně nechápu, asi obsahuje symboliku doby, kterou jsem nezažil, nebo jsem jen pomalejší. Takže nechápu ani to hodnocení. Nemám z toho žádný požitek. Vůbec to nechápu. O čem to je?
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 29.7.2005 > :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.8.2005 > Ztratila> mohu mít drzý do-tazz? fakt si myslíš, že je to tak squělý welledílo? dala bys stejný hodnocení, i kdyby to napsal kdosi iný? :o) nemíním to ve zlém, pudí mě zvědavost, páč některé inetové jevy si nedokážu vysvětlit :o)
já jen, že všici víme, že géčko je milé a vtipné a že vidí věci jinak, já ho mám taky ráda, kluka ušatýho - ale tááákovejch pětibobek-déček zrovna u tohohle příspěvku mi hlava nebere - tak přemýšlím, co na tom vidíte, a esli to není třeba spíš jen takovej protest prosti establishmentu ;o)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 1.8.2005 >

proti jakýmu establishmentu, prosím pěkně?:)

 

kdyby to nějakej anonymní Franta Brázda podal přesně takhle, dostatne tentýž nášup, to si piš:)

jináč bych do tý imidž tolik nevkládala, v poslední době Ho registruju iba jako mírně unaveného, mírně nevrlého muže, který trpělivě přechází moje kejhání a roztěkanost.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.8.2005 > Ztratila> est. se tu někdy říká egiloj, doktoroj a nevím komu ještě, prostě "neautentickejm obrazákům" :o)

okay, a můžu tedy ještě vznést dotaz, proč/za co by stejný nášup dostal Fanouš Brázdů? je to vážně tak vtipné, originální, neotřelé, svěží, ujeté, avantgardní... či jakéholiv jiné? mi to přijde jako blábol - ne teda nepromyšlenej, ale taková hrátka pro hrátku, srandování :o)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 1.8.2005 >

ty používáš tak divá nářečí, že ti ztěží rozumím, téda:))

 

a hm a proč: líbí se mi to jako sice malá, ale dotažená klička. vtipná, promyšlená, patosu prostá. Ještě jsem ani Plesku neznala a už se mi líbilo, že není patetický. A přitom to je básník:)

 

V poslední době jsem čím dál víc nakloněná úspornosti. Dobrá povídka nemusí mít 27 stran, celovečerák natočíš i podle pětistránkový. Dobrá báseŇ taky nemusí být sáhodlouhá... Jde o to, co a jak říkáš.

 

Navíc  někdy mám pocit u těch "velkých autorů závažných textů", že stačí vykroužit pár složitějších obrazů, metafor a tak, aby z toho jistá část čtenářů iba proto padla na zadek, ačkoli podstata textu je plytká.

 

za tohle bych měla mít u autora panáka...:)))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.8.2005 > Ztratila> ale porozumělas :o) jojo, s padákem by se měl nějakým vytasit, letec jeden ;o)

tak to bude asi chyba na mém přijímači, páč nějak nevidím dotaženou kličku, ni smyčku... ale pathéta, to on není, to se shoduji s tebou :o) a občas mě vyloženě nadchne (dostanu taky drink? cink!)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 1.8.2005 > Já jsem tady taky v rozpacích. Vtipné, hutné, to ano. Ale kde je ta báseň, to marně hledám.
<reagovat 
ondřej (Občasný) - 1.8.2005 >

prostě mu dáme hezkou čtyřku


Body: 4
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 1.8.2005 >

ty mě mateš, pologramotu...:)

 

já už jsem tím někde prudila, ale anžto je čtení a psaní subjektivní, nemá to jasnej výsledek jako lehká atletika nebo rovnice o dvou neznámých. Někomu se to líbí a někomu ne a líbí se mu zas něco jinýho. A není v tom žádná chyba,. je to v pořádku.)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.8.2005 > Ztratila> to já jsem asi čtvrtgramota, tedy...
ale jasně že je to subjektivní, čtení a psaní - ale když mi někdo řekne, že se mu to logicky zavírá do pěkné smyčky, přijdu si za blba, protože prostě nechápu, proč by cosi mělo zapadnout do sebe tím, že chlapcům je jim létati :o) se mi to líbí, ale smysl smysl smyl se smyl se...
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 1.8.2005 > no, nevím přesně, v čem se mnou nesouhlasíš... a přiznám se, že ani nechápu, cos touhle poznámkou chtěl říct - ale zrovna jsem se probudila:)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 1.8.2005 >

když ony ty básničky nutně nemusí být pořád o něčem závažným a vlastně vůbec o něčem a pnouti se podél zdi ku stropu a tak. A každej si v tom najde něco svýho a nebo taky ne. A jsem trochu alergická na "jediný správný" pitvy básní, co tu někteří taky robí, je to arogantní a hloupý, protože takovejch výkladů na jednom textu může být hafo a správný můžou být všechny najednou i špatný. tak taká zvěrstva nebudu páchat ani na tobě:)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 3.8.2005 > Ztratila> jediný správný pitvy básní neexistují - ale něčí interpretace tě může navěst zase do dalších významů, tvých
pro mě je taky důležité, co tím myslel autor - i když oni to většinou neradi osvětlují
ale gabriel mi napsal cosi do pošty, chilli jsem spokojena :o)
<reagovat 
adilila (Občasný) - 2.8.2005 > Já tomu vůbec nerozumím. Buď je v tom nějaký sexuální poddtext, který mě nedochází, nebo mě jěště napadá druhá věc, že Ty asi "hnojíš víc"... (viz moje Události babího léta)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.8.2005 > adilila> 

Hnojím víc a lépe, alespoň na pohled bych si tipnul.

Sexuální podtext v tom není ale ani trochu, trochu blíže nepopsatelného (a jestli tak jedině tak, jak jsem ho popsal) smutku, nějaká syntaktická pseudoparalela... a ještě nějaký koniny. To je fuk.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 11.7.2005 >

som zvedavá na holky, čo tu dajú bodík :) kalais je muž, či žena? (už viem, žienka je to :) - teraz robím reklamu, na toto sa rýchlo nejaký ženský rod chytí a a na protest dá D aj 5... len psychologicky konštatujem

 

liedadlo, a už si dolietal k jednej (či viacerým) zamrznutej (zamrznutým)?

ale už chápem, prečo muži naučení pilotovať, ovládajú televízor (podobné ovládanie), zatiaľ čo ženy, naučené postávať v kúte, lietajú kolo domu, ako metly


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > maxima gali> Maxi - tvůj způsob chápání tohoto dílka je velmi zábavný . Von to myslel syntakticky , ale z Tvého hlediska to napsal blbě.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > ... a je jim taky zima . Mě se to líbí , ale nevidím za tím obrázek a tak to všelijak kroutím abych ho viděl .Maxima gali si obrázek našla.
Body: 5
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 23.8.2005 > jiri-jirik> 

každý vidíme po svojom

mne nie je ani létati, ani upratovati, ani koutovati,

 

mne je umírati... keby sa dalo na objednávku...

a už vôbec nie počúvati, jak niekomu je létati


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.8.2005 > maxima gali> Neumírej - dyť působíš radost a to je vo moc víc než dokáže většina lidí .
No jo - upratovati , koutovati - co kdyby sis sehnala komorníka ??
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 24.8.2005 > jiri-jirik> 

koľko berieš od hodiny, komorníku?

zase až tak neumieram, to len depresie, keď mám problém s alkoholikom - ani nerozumiem, prečo ma to tak berie


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 24.8.2005 > maxima gali> Protože to cítíš jako nespravedlnost . Měli by sme se přenést jinam , bo se g morr voprávněně nasere .
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 24.8.2005 > jiri-jirik> 

už som ticho

 

ale keď odmyslím rovinu muž - žena

 

spojenie je jim létati - je pekné, nápadité


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 24.8.2005 > maxima gali> ... je mi se smáti .
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 27.11.2006 > tak "je jim létati"? Rozkošnický tvar, a já myslel, že takový už vymřeli...
Doporučil 
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.11.2006 > Ondrej Kern> 

Ale no tak, vždyť je to jenom taková cetka, ve které se Sauronovi zalíbilo :))


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 3.8.2005 >

ale jo, proč ne, možnosti jsou různý.

 

při těch pitvách samozřejmě záleží i na podání, přístupu patologa, jeho erudici a empatii a tak...

 

ale i tak ej mi proti srsti takovej ten technicistní přístup: musim přijít na to, jak to ten prevít myslel.. o to přece vůbec nejde, autor urobí dílo, na tebe nějak působí. líbí nelíbí, tečka. nerada se nechám někam posouvat poučkama...  


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 3.8.2005 > Ztratila> nee, nee :o) nemusím přijít na to, jak to ten prevít myslel... dílko na mě samozřejmě působí, i když vůbec nevím, co tím myslel
udělám si vlastní interpretaci
ale zajímá mě, co tím ten prevít myslel, pokud je ochoten mi to říct - v porovnání s tím, co si myslím já - páč on je koneckonců autor a on mě někam směruje

no a když to nepochopím, nechci říkat "to je kravina" jen proto, že jsem nepojala - radši třeba se nechám nasměrovat

understand? :o)
<reagovat 
 traktorysta (Občasný) - 4.12.2006 > Kelly> nazdarek... ono hlavne je potreba cist to cele. nevim, proc sem gmorr vrazil pouze par utrzku. v celku je to zajimave (a to tomu urcite rozumim jenom z poloviny;)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.12.2006 > traktorysta> :o) háj! takže něco jako tvůj odčervovací cyklus??
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 10.2.2011 >

"... na sprosto skvělé. -Nevídals tadyhletoho nějakou

 

 

sbírku, náhodou.. ?

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter