|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Božský hněv a božská Láska - vše v Jednom Autor: romann (Občasný) - publikováno 31.1.2005 (12:05:04)
|
| |
P ři meditaci jsem použil, poněkud netradičně, hudbu Spirituál kvintetu, konkrétně vánoční CD Hanba nám, což vedlo k napojení na křesťanský agregor, ale ne přímo na Krista, jež napomáhal skrz své předstupně. Ty působí skrze kazatele, proto má zápis z meditace kazatelský ráz. Já se samozřejmě nepovažuji za kněze či nějakého hlasatele víry. Ty myšlenky mnou při meditaci procházely, navázal jsem s nimi kontakt a vše zapsal pro poučení sebe i druhých:
Je problém lidí, že nedokáží pochopit a vnímat hněv jako jednu z kvalit Boha. Žijeme, ať chceme nebo nechceme, pod vlivem Krista. Působí tu křesťanský agregor a od mládí se setkáváte s křesťanskými archetypy v podobě svátků, kostelů i myšlenek svatých. Jsme jimi vychováváni k nenásilí, ale vzniká v nás rozpor, neboť naše materialistická soutěživost, filmy i realita jsou plné agrese, a to nás také ovlivňuje.
A co Bůh? Jak to může dopustit? Tuto otázku si klade jistě mnoho křesťanů. Páchá ale násilí On, nebo my, tedy horší části nás? Ale ty On přece také stvořil, protože On stvořil Vše. Pokud chceme přijmout Boha, musíme přijmout i Jeho části, které nám nejsou příliš příjemné, ale které jsou i Jeho odraz v nás.
K aždý odraz je trochu nepřesný a já nechci, a ani nemohu démonizovat Boha, kterého tak miluji. Musím tedy připustit i svou svobodnou vůli, která se projevuje jako ego a která tento odraz odráží mnohdy špatně. Vlastně vytváří z nás karikaturu čisté a krásné Bytosti, jež nás stvořila.
A Bůh se snaží tento špatný obraz Sebe Sama očistit a my se bráníme. Materiální i smyslové části naší bytosti vzdorují a nechtějí se vyvíjet. A to je chvíle, kdy končí Jeho Trpělivost a pak se hněvá. Přicházejí chvíle našeho utrpení, řada zlých událostí, kdy jsme upozorňováni na nutnost změny. Musíme hledat kde je chyba, podrobit se introspekci, tedy pokání, neboť to je naše jediná naděje. Jinou šanci proti božské ohromující Síle prostě nemáme.
O bět Krista je dar Boha nám, protože On je ukázáním směru k Jednotě, jež nás stvořila. Celý proces trvá velmi dlouho. Jsou tu karmické dluhy, četná vtělení. Bůh je věčný a má dostatek času na složitý proces očisty. Tato jednoduchá úvaha by mohla ukázat na jiný pohled, pomoci přijmout některé části Boha i sebe, a tak udělat krůček na velké Cestě Zpět.
|
|
|