Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.11.
Zina
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Filip lže,
Autor: g morr (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (16:08:15)

Filip lže, když říká že mu něco dlužím

 

/ještě jednou k randeti Ewonna a Slévárny/

 

 

přiznávám, stejně jako to učinil Jiří Trávníček v rozhovoru pro Totem, že vlastně nevím, co je to poezie. kdo si troufá dneska tvrdit, že to ví, je myšlenkové nedochůdče – nebo to "nemyslí upřímně". mohlo to být ještě jasné autorovi středoškolské učebnice literatury ve čtyřicátých letech, ale i on už nejspíš vědomě a z důvodů pedagogických zjednodušoval. protože od nástupu moderny přestalo být jasné, co je a co není nejen básnictví, ale umění vůbec.

 

nevím, co je poezie, nevím, co je básnictví – kterýmžto termínem označovali pražští strukturalisté krásnou literaturu vůbec. krásná literatura – dobře víme, že zrovna krásná být nemusí, Charles Bukowski ve svých knížkách chlastá, hulí, zvrací, jezdí na nudná čtení po univerzitách, píchá děvky velkých řití – –

 

střízlivá angličtina se nesnaží pomáhat si básnickými přívlastky, literaturu dělí na fiction a non-fiction. tyhle termíny dobře připomínají, že by byl šeredný omyl ztotožňovat svět zachycený beletrií, fikční světnaším světem. když to řeknu takhle, všichni byste přísahali, že nesmýšlíte jinak. jenže – ruku na srdce – opravdu nikdy nezkoušíte ztotožnit Hanka Chinaskiho s Charlesem Bukowskim?

 

zejména dějové literární žánry a útvary totiž – aby nám usnadnily účastnit se hry na kdyby, vstoupit do svého fikčního světa – používají triky, které ve čtenáři navozují a posilují pocit totožnosti vymyšleného světa s jeho, čtenářovým světem. oblíbeným trikem je třeba „nalézt rukopis“ – to jsem nenapsal já, to jsem našel na půdě a je to deník... nebo „zaznamenat vyprávění“; samozřejmě, že pomáhají časové údaje – bylo to 17. října v 16. hodin večer... ale jsou i triky gramatické: vzdálenost světa knihy a světa našeho zdánlivě značně zmenšuje šikovně použitá ich-forma. a další a další –

 

ale abych se dostal k jádru. Felipe na jednom zdejším fóru off-topic prohlásil, že mu dlužím nějaké desítky bodů a nějaká doporučení za to, jak osvětlil rozdíl mezi pomluvou a satirou (za pomluvu ve svém rozkladu považuje text chystám se na rande s Ewonnem od nicku Slévárna Hulín; jak se později ukázalo, nick Slévárna Hulín je dílem nicku EmmetRay). co se tohoto drzého tvrzení o mém dlužnictví týče, jsou dvě možnosti:

 

        je to básnická nadsázka, kterou autor jednak upozorňuje publikum, že napsal text a jednak naznačuje, že se mu to povedlo opravdu slušně; obratně přitom avizuje téma atd.

        je to sprostá pomluva

 

nemusí tedy nadsázka vždy sloužit jenom satiře. jak ale Felipe správně píše, žádná satira se neobejde bez nadsázky. a pokud v textu není nadsázka rozpoznána, je třeba se ptát, zda je nedostatečný čtenář, nebo autor. (varianta a se zvažuje až zpětně, poté co je čtenář upozorněn, že jiný čtenář v textu nadsázku zřetelně vidí, o to pečlivěji by se pak o ní a o textu vůbec mělo bádat).

 

kromě pochvaly je ale dobře Felipovu textu jednu věc důrazně vytknout. a to věc nikoli nepodstatnou, naopak, věc jadernou: mluvě o Swiftově Gulliverovi, ukázce satiry par exellance, říká Felipe toto: „Satirik nejprve útočí na tehdy oblíbený žánr námořnických báchorek označovaných za pravdivé příběhy a plní stránky nesmyslným výčtem existujících i neexistujících lodních součástek stejně jako tehdejší brakoví autoři.“ jak satirik útočí na tehdy oblíbený žánr? ne jinak, než věrnou jeho nápodobou – a zakomponováním nepatřičných, ba nesmyslných detailů, lodních součástek se znaménkem minus.

 

víte, je snadné vyčíst patnáctiřádkové básni, že není sonetem. otázkou je, kdo sakra řekl, že je to sonet. nemám náladu procházet všechny diskuse k dílku Slévárny Hulín, abych zjistil, kde se vzalo slovo satira, nehraje totiž roli, použil-li ho autor, osoba víceméně nezávislá nebo třeba Felipe.

 

literární útok, který nesměřuje primárně proti konkrétní osobě, lidskému typu atd., ale proti jinému konkrétnímu textu, případně proti skupině textů, stylu, žánru apod. se jmenuje parodie. jak už jsem naznačil výše, je vystavěn ze stejných stavebních kamenů, jako dílo, žánr atd. parodované, ale je soustavně více či méně nápadně rozrušován subverzivními nepatřičnostmi, stavebními kameny se znaménkem minus.

 

když říkám, že parodie je útok, který primárně neútočí na konkrétní osobu atd., měl bych pro poctivost dodat a nezakrývat, že i tuto funkci parodie mívá. Sultán a Tyrl, lízající si na zápraží kulky, jsou samozřejmě i útokem na samotnou Boženu, na stávající establishment, který udělal z babičky povinnou četbu atd. primárně ale asi sloužili především k (pouhému) pobavení, které plynulo ze spojení klasického textu s nízkou prasečinou. oblíbené seru, nerušte mě je útokem nejen na samotnou oficiální píseň, ale i na soudruhy, kteří ji zřejmě z lásky k té mohutné melodii nutili zpívat i ty, kteří neměli hudební sluch.

 

pomluvený Ewonne je můj oblíbený totemí „realistický básník“. stavebními kameny jeho básniček jsou blondýny, alespoň maličký příběh, přímočará drsoňova ich-mluva, ostrá slova, nepochopitelné dělení na různě dlouhé verše :) a další a další prvky. jedním z motivů, který všechny jeho texty navzájem usouvstažňuje a stává se značkou Ewonnova stylu (a jak Ewonne sám řekl jeho značkou vůbec), je ovšem také – Ewonne! tenhle Ewonne v básničkách je ovšem hovno skutečný. je to literární postava. autor samozřejmě používá mnoha triků, aby nám vsugeroval totožnost fikčního světa svých básní s naším světem. jedním z takových triků, jedním z těch nejúčinnějších, je jmenovat se stejně jako hlavní hrdina a nechat hrdinu promlouvat v první osobě;

lidé, bděte! literární fučíkové jsou vždycky někdo jiný (a někde jinde) než fučíkové skuteční.

 

nuže, nehodlám řešit teoretický spor o to, jestli je parodie subžánrem satiry, jestli je žánrem samostatným, jak často spolu líhají apod. domnívám se, že Slévárna Hulín zdařile parodovala Ewonnův styl, skládajíc svůj text ze stejných prvků jako skládá své texty Ewonne. před některé z nich samozřejmě vrazila minus, konkrétně – učinila z chlapáka a milce blondýnek Ewonna homokládu. to je zcela v intencích parodického textu. a pro mě to bylo snadno čitelné a v richtiku.

 

ale nepřekvapuje mě, že se zas a zase najdou lidé, kteří si neuvědomují virtuálnost beletrie případně uměleckých zobrazení obecně, oblíbené je citovat historku, kterak byl ve středověku ukamenován herec představující Jidáše – zkrátka to byl Jidáš. a chápu, že ouvej, která má jistě blízko k přírodě, archetypům a těmhle cajkům, to tak třeba bere; jak už jsem povídal – texty nicku Ewonne jsou z veliké části postavené na literárních fíglech, které zakrývají rozdíl mezi skutečným a vymyšleným světem, mezi živým člověkem a fikcí. a stejně tak – samozřejmě, vždyť stavěl z téhož materiálu – zakrývá ten rozdíl text Slévárny Hulín.

 

věřím tomu, že někdo mohl nadsázku v textu Slévárny Hulín přejít, neuvědomit si ji. je pro mě ale těžké pochopit, že je někdo ochoten přecházet ji i nadále. jenže – ono mi bylo těžké vůbec pochopit, že si všichni nemyslí – tak jako já – že se v literárním díle smí cokoli. úplně všechno.

 

 

 

v tomhle kontextu si dovolím poznamenat, že např. nick Kvičislava Doudová, znám jen skrze jeho metalovou poezii, kdo je opravdu autor těch slov, to nevím.

 

doufám, že aspoň někdo si se mnou troufne na odvážnou (nikoli ale novou) myšlenku, že Kvičislava Doudová sama musí mít svého autora. že je stylizovanou postavou, která neexistuje nikde jinde než ve svých textech a promluvách. že je stejně virtuální jako kterákoli literární postava.

 

tak i Felipe, Slévárna... (mimochodem – všiml jsem si toho jenom já, nakolik se povýšencká dikce Slévárny blížila dikci Felipově?)

 

tak i EmmetRay, Ewonne, g morr

 

a ty taky!

 

 

 

PS:

připojuju link na místo, kde dvakrát najdete Filipovu odpověď: http://www.totem.cz/goa1.php?C57=79

 

PPS:

Filip už to máznul, jádrem ovšem bylo, že "g-morr je impotentní kripl", který velikému Filipovi "nestoji ani za diakritiku";

 

PPS:

Filip s tím sice trochu hýbe, ale po období mazání a znovupublikování už to sedí nějakou dobu, takže doplním linky, kdyby to někoho zajímalo. A kdyby je někdo shledal neplatnýma, může mi zkusit dát vědět.

 

Satira a pomluva I

Satira a pomluva II

Satira a pomluva III

 

Nevím, nakolik v nich Filip dělal nějaké úpravy, mám pocit, že jo – ale ruku do ohně bych za to zvlášť nedával. Hm... když už se hlásí "reedice", bylo by asi fér napsat, jestli došlo k nějakým změnám v textu... Každopádně nyní není poznat, že byly reakcí na nějaký konkrétní případ. Tedy na parodii Ewonnova štýlu Slévárnou Hulín. V jedný pitomý básničce. A ono je to asi důležitý. Ale to už je na vás, čím a jak si posurfujete, odkazy tu jsou, snad tu vydrží i to, co je za nima.

 

Jinak – příště už takovou slátaninu psát nebudu, hinil jsem příliš mnoho zajíců. Jenom zopakuju jedno, to nejdůležitější: parodování může odnést kterákoli postava parodovaného, tak už to chodí. Udělat hlavní postavu, která se bude jmenovat stejně jako já – to už je pořádný risk, protože v parodii (a nejen v ní) se vlastnosti hrdiny můžou setsakra změnit. A pak by mne mohlo mrzet, že se hrdina jemnoval stejně jako já. A myslet si, že hrdina jsem já... to je přístup docela nerozumný i z jiných důvodů.

 

O tom, že nicky zde, postavy, které – alespoň pro mne – neexistují jinak než v jazyce a na monitoru, o tom, že je považuju za stejně virtuální jako hrdiny kterékoli knížky... o tom někdy napíšu, třeba ještě. Ale chápu, že to leckdo uvidí jinak. Když k vám někdo přijde a řekne já jsem Kvičislava Doudová... řeknete si, že to s tou virtualitou může být všelijak.



Poznámky k tomuto příspěvku
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2005 > Kelly> ale tady už argumenty nemají cenu - vem si to tak - ouvej mne z něčeho obviní - já po ní žádám důkaz - přinese tvrzení, které chybně interpretuje jako mé popření autorství - chci po ní něco průkazného - obviní mne, že využívám toho, že fórum které to dokazuje, je smazáno - dodám jí link na ono fóruum a žádám důkaz- ...


chápeš?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > Emmet_RAY> já osobně reakci, kdy si slévárna Hulín stěžuje, že mu někdo podsouvá, že je Emmet, chápu jako popření faktu, že Slévárna je Emmet
to je to, co se ti ouvej asi snaží vysvětlit
ty to evidentně chápeš jinak, já bych se klonila na stranu ouvej
ty reakce ve fóru - to už je slovíčkaření, tam to nikde nepopíráš, pouze chceš, aby ti to druzí dokázali
to fórum smazané není, to je pravda

ale nic z toho podle mě není důvod k urážkám nebo fyzickému násilí... takže nechápu
Doporučil 
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2005 > Kelly> popření je pokud se jasně a konkrétně vyjádřím..

vytvářet na základě tohoto nejednozančného výroku obraz toho, že jsem nicka , která si zde založila alterego jen proto, aby měla klidný úkryt, ze kterého by mohla volat své nadávky a pak uboze popírala, když všechno prasklo.., mi přijde od ouvej zbabělé

a velmi mne to uráží.. that is all
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 13.1.2005 > Nu, je to bezpochyby obratný text. Ale určitou obratnost už člověk na literárním serveru předpokládá. Otázkou je, oč je lepší než ty jiné, na které je sám reakcí a na nichž staví, a to nikoliv ve smyslu tónu (tam jistě ano a já to vítám s úlevou), ale ve smyslu SMYSLU. Nakonec jde vždy jen o pozorování a osobní reakci/protireakci na lidské hemžení na Totemu.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2005 > Natasha_> 

Nemusí být lepší. Ani nemá.

 

Jen doufám, že je jiný v tom, že v něm v první řadě není touha ukojit ego, zvítězit a dokazovat svoji duchapřítomnost. A nádavkem se pochválit atd. Mně opravdu nevadí, pokud si někdo myslí něco jiného než já – ale nesmí se mi to na silu nutit.


<reagovat 
 ztratila (Občasný) - 18.1.2005 > Natasha_> 

Literární obratnost na literárním serveru nutně přítomna být nemusí. Respektive není to samozřejmost...


<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 13.1.2005 > G morre... v literárním díle se smí úplně všechno, je-li pouze literárním dílem. Ale je-li v konkrétní situaci literární dílo i svědectvím o někom před nějakým publikem, je pádná otázka, zda je to svědectví křivé nebo nikoli. Ono když někdo řekne, že g morr spal s Ewonnem, nelze to chápat JEN v tom smyslu, že jeden virtuální nick spal s jiným... TOTEM, ať chceš nebo nechceš, naplňují reální lidé... a virtualita je pouze slabý pláštík... bez reálných rukou a mozků naprosto mrtvý.

Jinak s tím "vědět, co je poezie"... OK, já bych ale od myslitelů čekal nějaké invenční nápady a nové pokusy o přemýšlení nad tím, co to ta poezie vlastně je... Když vzdělanec a blbec řeknou "nevím", nelze je odlišit a všichni blbci jsou rázem vzdělanci.
<reagovat 
 čtenář g - 13.1.2005 > BorisCvek> ok, přečet jsem cca 20 neuspokojivých definicí poezie. když se mě zeptáš, co je poezie – řeknu, že nevím. z praktických důvodů---
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2005 > BorisCvek> 

nu – já nevím, kdo se skrývá za nickem Ewonne, věřím, že jeho básně mohou mít i ouzký vztah k jeho skutečnému životu. ale Ewonne, který v nich vystupuje – není Ewonne.

 

 

 

klidně napiš, že g morr spal s Ewonnem (i když je tu drobný rozdíl, pan g morr nevystupuje ve svých textech, není jedním z motivů textu, na který bys mohl parodicky reagovat). toho pána, co g morra píše se to nedotkne. Ewonne je prý bývalý boxer.

 

byl v respektu ten rozhovor s astrofyzikem, který říkal, že sice nevíme, co je vesmír – to však neznamená, že ho nemáme či nemůžeme zkoumat. ba, naše zkoumání může být i relativně úspěšné.

 

když povedeš rozhovor s lingvistem a vypálíš na něj: co je to vlastně ten jazyk, dočkáš se nejspíš dvacetiminutové přednášky – na jejímž konci nebudeš vědět, co je jazyk. a zase to neznamená, že by lingvistika nemohla dosahovat při svém zkoumání úspěchů.

 

blbec by ti ovšem snadno pověděl, co je to jazyk. konečně – blbec ti pověděl, co je poezie. byl přitom věru ironický a vtipný, takže se to jistě příjemně četlo. a provokovalo to, iritovalo, zvedalo ze židlí. to ovšem zvládne kdejaký magor.


<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > BorisCvek> Nezdá se Ti trochu škoda poezie, srovnávat ji s tak technickou věcí, jako je letadlo? Jistě uznáš, že u letadla je mnohem snazší vědět, co to je, než u poezie. Pokud už jsi ze svého konzervativismu vyrostl až k uznávání "tak" současných autorů, jako je Diviš, jistě taky uznáš Seiferta. To přece nebyl žádný kritik, a taky v jedné básni, v básni!, poznamenal: kdyby se mě někdo zeptal, co to je poezie, chvíli bych byl na rozpacích.. (pozn. - parafrázováno popaměti, najdi si příslušný svazek souborného vydání, je to jedna z pozdních sbírek).
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 13.1.2005 > g morr> K otázce virtuálních a reálných identit... vidíme to prostě jinak :-). Pokud jde o to druhé... no, člověk nemůže být úplný blbec, je-li schopen ironie, vtipu atd. Navíc ten Josefův článek nechápu jako rigidní definování poezie, ale jako poukaz na to, že definice poezie existují a lze se o nich bavit... Rutherford říkal, že kdo rozumí fyzice, dokáže ji vysvětlit v základních věcech i uklízečce... já myslím, že to platí i o lingvistech, filozofech nebo badatelích o umění a literatuře... či MĚLO BY to platit.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 18.1.2005 > Jonáš> Jistě... je pták letadlo?
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 18.1.2005 > Jonáš> Jonáši... "vyrostl z konzervatismu"? Já? Já který miluji beat generation? :-) A jinak já neříkám, že nevědět, co je to poezie, je špatné... já říkám: Josef Musil ukazuje provokativně a dobře argumenty, proč by to špatné mohlo být. Já bych u literárního vědce (není-li to contradictio in adiecto) čekal určité pokusy o myšlenkové konstrukce a odpovědi, toť vše :-). Básník samozřejmě nemusí vědecky přemýšlet nad tím, co je poezie, to je jistě pravda :-).
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2005 > BorisCvek> 

Mně nejde o to tě přesvědčit, to je snad jasné.

 

Deinice poezie existují – ale bavit se o nich je ztráta času, který je možné věnovat poezii. Ale o to nic. Tenhle poukaz, nezlob se na mne – to je jen plácnutí do vody. Mohutný rámus, kapky na brejlích. Ale v podstatě prasečina. Ale myslím, že rozumím, o co jde tobě jakožto editorovi. A uznávám, že jsem poněkud omezený – ale já nemám rád polemiku jako pouhý vyprázdněný žánr, nemám rád rétorická cvičení, která mají za úkol agitovat a přesvědčovat, nikoli se dobírat debatou či myšlenkovou prací nějakých výsledků.


<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > g morr> Kolo napodobuje chůzi, ale nepodobá se noze..
Promiň, že jsem glosoval BC tak mimo Tvůj kontext, ale zarazil jsem se v Tvém textu u linku na jeho komentář k rozhovoru s Trávníčkem a nedalo mi to.. Kromě toho, to pomatené diskusní fórum vnucené pod Tvůj příspěvek prostě už nejde celé přečíst.
<reagovat 
 Jonáš (Stálý) - 18.1.2005 > BorisCvek> Řekls to tak, že nyní s tím mohu souhlasit. Ale nesouhlasím s tím, jak se pokoušíš drtit v Tématu svou "filipikou".
Per analogiam: filozof, který by dnes řekl: vím, co je to filozofie--, by byl velmi neskromný filozof. Dnešek holduje spíš moudrému a poučenému "nevím", než efektním a prázdným vše- a nicneříkajícím definicím.

Co se týče mého vyjádření o konzervativismu - jistě mě chápeš, jak jsem to myslel: netajíš se přece s tím, že přítomností a přítomnou tvorbou dost opovrhuješ a stavíš ji do ostrého protikladu k tvorbě minulosti, omýcené (pozn.:od mýtus) bohatým časovým odstupem.
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 14.1.2005 > g morr> To já zas mám rád lidi, jako byl Karl Kraus nebo Goethe-Schiller svými Xeniemi nebo Puškina s jeho epigramy (o Byronovi nemluvě), prostě myslím, že ostrá polemika a napětí do literární oblasti patří. Neříkám, že to má být JEN o tom, ale TAKÉ o tom.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 19.1.2005 > Jonáš> 

Zajímavá je tu hláška okinova a borisovy. Samozřejmě Filipovy.

 

Zajímavé je, že Filip nýčko, znovu publikuje své články Satira a pomluva I-III. Nepíše sice, zda jsou to nové, upravené verze – ale mám pocit, že aspoň trochu jo... jen se u nich vytratilo, že původně byly psané jako texty účelové. Ale čím dál budou od konkrétního případu, tím budou lepší :-)))


<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 19.1.2005 > Jonáš> Tak Jonáši, pokud se myslitel zmůže JEN na "nevím" (a to NEBYL případ Sókrata s jeho eristikou), pak si myslím, že jeho výstup je nulový a zaměnitelný s výstupem idiota. Když už "nevím", tak je dobré podrobně analyzovat, proč "nevím" a co z toho plyne (tedy zda daný problém je pseudoproblém nebo něco jiného). Jinak já současnou poezií neopovrhuji, jen je pro mne značně džungloidní a na démanty těžko narazím... musí se to ČASEM pročistit. Ale nepochybuji, že i dnes jsou tu mezi námi géniové. Jistěji člověk narazí na perlu, čte-li starou poezii, neboť tam sračky už dávno odpadly a shnily.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.1.2005 > BorisCvek> Vím, co myslíš. Ale něco takového už jsem opravdu dlouho nečetl. Většinou je to jenom velká držka.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.1.2005 > BorisCvek> Mimochodem se podívej kousek výš, jaký charakter sis nasadil do Tématu :-))) Budeš to mít těžké, zvlášť až se rozejdete. Ale to asi víš...
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 20.1.2005 > Obratné, máš cvik - ano velmi podobný vhloed na problém. A navíc ti závidím 3 stránky diskusí....
<reagovat 
stanislav (Stálý) - 18.2.2005 > dobrý textik. jsi hlava otevřená. odcházím poučen a lehce pomučen.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
antikval (Občasný) - 2.6.2005 >

Milej g morre, todle není tak špatný. 

A ty hlavičky a slípka, to je v rámci mýho cvičení se smajlíkama. Jak jsem ti napsal.


<reagovat 
antikval (Občasný) - 4.6.2005 >

Milý Gmorre! Já tě tak budu oslovovat, protože prostě tady na Totemu vlastně nemám možnost oslovovat tě jinak. A to je zajímavý: Baví se tady mezi sebou jen samé literární postavy? Z jistého úhlu pohledu asi ano.

Zatím jsem objevil nejzajímavější diskusi právě kolem tvého článku, resp. kolem té básničky s homosexuální tematikou, která spustila názorovou výměnu (zjednodušeně řečeno) o pravdě a lži v umění. A je příznačné, že právě tohle vzbudilo takový místy i velmi emocionální ohlas. Zřejmě se to dotklo jednoho ze zásadních problémů způsobu uveřejňování uměleckých na Totemu a jemu podobných publikačních platformách.

 


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 4.6.2005 > antikval> Mám to poměrně daleko rozmyšlený, ale ještě z toho nejsem s to vyvodit nějaké důsledky, domyslet to do konce. A literární postavy není přesně... má to spíš něco z RPG. Resp. tohle je zvláštní druh RPG, ale asi do svojí postavy mnohem víc investuješ. Možná by o tom víc věděl MŠ, jakožto znalec všelijakých moderních her.
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 13.1.2005 > Nebo případ Bible: je-li JEN literárním dílem, je jedno, zda Ježíš umřel na Golgotě... ale Bible je ještě něčím úplně jiným, než jen literárním dílem. Je svědectvím, buď pravdivým, nebo lživým.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 27.8.2005 > BorisCvek> Bible jistě, ovšem nejhorší ze všeho jsou komunisti, jak jsem kdesi četl.
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 28.8.2005 > Minerva> Ne komunisti, ale jejich ideologie a to co provádí, když se kdekoli na světě a kdykoli dostane k moci... 100 milionu vyvrazdenych, brutalne zlikvidovanych lidi je opravdu MEMENTO.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 28.8.2005 > BorisCvek> Paráda, Borisi, já ti tleskám! Vytvořil jsi nový typ a stále jej zdokonaluješ. Běž s tím co nejdřív do kabaretu, určitě se na tebe budu chodit koukat. Máš talent, časem dostihneš i Luďka Sobotu.
<reagovat 
 nnnnnn (Občasný) - 28.8.2005 > Minerva> Pokud jde o zločiny komunistů, rozhodně nežertuji... Tvá reakce je poněkud primitivní. Ale jistě, každý na to nemá :-). Je to těžké podívat se pravdě do tváře, když tenhle národ kolaboroval s rudými jako Němci s hnědými.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 28.8.2005 > BorisCvek> Výborně, znamenitě. Se zaujetím očekávám pointu, určitě bude propracovaná a zábavná. Ale chápu, pointa bude až při opravdovém vystoupení. Budu se dívat. Možná na některém srazu Totemu že by sis mohl střihnout číslo?
<reagovat 
bernall (Občasný) - 20.12.2005 > tak s tébou
bych opravdu rád někdy popil
a pokecal...

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter