Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 17.5.
Aneta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Filip lže,
Autor: g morr (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (16:08:15)

Filip lže, když říká že mu něco dlužím

 

/ještě jednou k randeti Ewonna a Slévárny/

 

 

přiznávám, stejně jako to učinil Jiří Trávníček v rozhovoru pro Totem, že vlastně nevím, co je to poezie. kdo si troufá dneska tvrdit, že to ví, je myšlenkové nedochůdče – nebo to "nemyslí upřímně". mohlo to být ještě jasné autorovi středoškolské učebnice literatury ve čtyřicátých letech, ale i on už nejspíš vědomě a z důvodů pedagogických zjednodušoval. protože od nástupu moderny přestalo být jasné, co je a co není nejen básnictví, ale umění vůbec.

 

nevím, co je poezie, nevím, co je básnictví – kterýmžto termínem označovali pražští strukturalisté krásnou literaturu vůbec. krásná literatura – dobře víme, že zrovna krásná být nemusí, Charles Bukowski ve svých knížkách chlastá, hulí, zvrací, jezdí na nudná čtení po univerzitách, píchá děvky velkých řití – –

 

střízlivá angličtina se nesnaží pomáhat si básnickými přívlastky, literaturu dělí na fiction a non-fiction. tyhle termíny dobře připomínají, že by byl šeredný omyl ztotožňovat svět zachycený beletrií, fikční světnaším světem. když to řeknu takhle, všichni byste přísahali, že nesmýšlíte jinak. jenže – ruku na srdce – opravdu nikdy nezkoušíte ztotožnit Hanka Chinaskiho s Charlesem Bukowskim?

 

zejména dějové literární žánry a útvary totiž – aby nám usnadnily účastnit se hry na kdyby, vstoupit do svého fikčního světa – používají triky, které ve čtenáři navozují a posilují pocit totožnosti vymyšleného světa s jeho, čtenářovým světem. oblíbeným trikem je třeba „nalézt rukopis“ – to jsem nenapsal já, to jsem našel na půdě a je to deník... nebo „zaznamenat vyprávění“; samozřejmě, že pomáhají časové údaje – bylo to 17. října v 16. hodin večer... ale jsou i triky gramatické: vzdálenost světa knihy a světa našeho zdánlivě značně zmenšuje šikovně použitá ich-forma. a další a další –

 

ale abych se dostal k jádru. Felipe na jednom zdejším fóru off-topic prohlásil, že mu dlužím nějaké desítky bodů a nějaká doporučení za to, jak osvětlil rozdíl mezi pomluvou a satirou (za pomluvu ve svém rozkladu považuje text chystám se na rande s Ewonnem od nicku Slévárna Hulín; jak se později ukázalo, nick Slévárna Hulín je dílem nicku EmmetRay). co se tohoto drzého tvrzení o mém dlužnictví týče, jsou dvě možnosti:

 

        je to básnická nadsázka, kterou autor jednak upozorňuje publikum, že napsal text a jednak naznačuje, že se mu to povedlo opravdu slušně; obratně přitom avizuje téma atd.

        je to sprostá pomluva

 

nemusí tedy nadsázka vždy sloužit jenom satiře. jak ale Felipe správně píše, žádná satira se neobejde bez nadsázky. a pokud v textu není nadsázka rozpoznána, je třeba se ptát, zda je nedostatečný čtenář, nebo autor. (varianta a se zvažuje až zpětně, poté co je čtenář upozorněn, že jiný čtenář v textu nadsázku zřetelně vidí, o to pečlivěji by se pak o ní a o textu vůbec mělo bádat).

 

kromě pochvaly je ale dobře Felipovu textu jednu věc důrazně vytknout. a to věc nikoli nepodstatnou, naopak, věc jadernou: mluvě o Swiftově Gulliverovi, ukázce satiry par exellance, říká Felipe toto: „Satirik nejprve útočí na tehdy oblíbený žánr námořnických báchorek označovaných za pravdivé příběhy a plní stránky nesmyslným výčtem existujících i neexistujících lodních součástek stejně jako tehdejší brakoví autoři.“ jak satirik útočí na tehdy oblíbený žánr? ne jinak, než věrnou jeho nápodobou – a zakomponováním nepatřičných, ba nesmyslných detailů, lodních součástek se znaménkem minus.

 

víte, je snadné vyčíst patnáctiřádkové básni, že není sonetem. otázkou je, kdo sakra řekl, že je to sonet. nemám náladu procházet všechny diskuse k dílku Slévárny Hulín, abych zjistil, kde se vzalo slovo satira, nehraje totiž roli, použil-li ho autor, osoba víceméně nezávislá nebo třeba Felipe.

 

literární útok, který nesměřuje primárně proti konkrétní osobě, lidskému typu atd., ale proti jinému konkrétnímu textu, případně proti skupině textů, stylu, žánru apod. se jmenuje parodie. jak už jsem naznačil výše, je vystavěn ze stejných stavebních kamenů, jako dílo, žánr atd. parodované, ale je soustavně více či méně nápadně rozrušován subverzivními nepatřičnostmi, stavebními kameny se znaménkem minus.

 

když říkám, že parodie je útok, který primárně neútočí na konkrétní osobu atd., měl bych pro poctivost dodat a nezakrývat, že i tuto funkci parodie mívá. Sultán a Tyrl, lízající si na zápraží kulky, jsou samozřejmě i útokem na samotnou Boženu, na stávající establishment, který udělal z babičky povinnou četbu atd. primárně ale asi sloužili především k (pouhému) pobavení, které plynulo ze spojení klasického textu s nízkou prasečinou. oblíbené seru, nerušte mě je útokem nejen na samotnou oficiální píseň, ale i na soudruhy, kteří ji zřejmě z lásky k té mohutné melodii nutili zpívat i ty, kteří neměli hudební sluch.

 

pomluvený Ewonne je můj oblíbený totemí „realistický básník“. stavebními kameny jeho básniček jsou blondýny, alespoň maličký příběh, přímočará drsoňova ich-mluva, ostrá slova, nepochopitelné dělení na různě dlouhé verše :) a další a další prvky. jedním z motivů, který všechny jeho texty navzájem usouvstažňuje a stává se značkou Ewonnova stylu (a jak Ewonne sám řekl jeho značkou vůbec), je ovšem také – Ewonne! tenhle Ewonne v básničkách je ovšem hovno skutečný. je to literární postava. autor samozřejmě používá mnoha triků, aby nám vsugeroval totožnost fikčního světa svých básní s naším světem. jedním z takových triků, jedním z těch nejúčinnějších, je jmenovat se stejně jako hlavní hrdina a nechat hrdinu promlouvat v první osobě;

lidé, bděte! literární fučíkové jsou vždycky někdo jiný (a někde jinde) než fučíkové skuteční.

 

nuže, nehodlám řešit teoretický spor o to, jestli je parodie subžánrem satiry, jestli je žánrem samostatným, jak často spolu líhají apod. domnívám se, že Slévárna Hulín zdařile parodovala Ewonnův styl, skládajíc svůj text ze stejných prvků jako skládá své texty Ewonne. před některé z nich samozřejmě vrazila minus, konkrétně – učinila z chlapáka a milce blondýnek Ewonna homokládu. to je zcela v intencích parodického textu. a pro mě to bylo snadno čitelné a v richtiku.

 

ale nepřekvapuje mě, že se zas a zase najdou lidé, kteří si neuvědomují virtuálnost beletrie případně uměleckých zobrazení obecně, oblíbené je citovat historku, kterak byl ve středověku ukamenován herec představující Jidáše – zkrátka to byl Jidáš. a chápu, že ouvej, která má jistě blízko k přírodě, archetypům a těmhle cajkům, to tak třeba bere; jak už jsem povídal – texty nicku Ewonne jsou z veliké části postavené na literárních fíglech, které zakrývají rozdíl mezi skutečným a vymyšleným světem, mezi živým člověkem a fikcí. a stejně tak – samozřejmě, vždyť stavěl z téhož materiálu – zakrývá ten rozdíl text Slévárny Hulín.

 

věřím tomu, že někdo mohl nadsázku v textu Slévárny Hulín přejít, neuvědomit si ji. je pro mě ale těžké pochopit, že je někdo ochoten přecházet ji i nadále. jenže – ono mi bylo těžké vůbec pochopit, že si všichni nemyslí – tak jako já – že se v literárním díle smí cokoli. úplně všechno.

 

 

 

v tomhle kontextu si dovolím poznamenat, že např. nick Kvičislava Doudová, znám jen skrze jeho metalovou poezii, kdo je opravdu autor těch slov, to nevím.

 

doufám, že aspoň někdo si se mnou troufne na odvážnou (nikoli ale novou) myšlenku, že Kvičislava Doudová sama musí mít svého autora. že je stylizovanou postavou, která neexistuje nikde jinde než ve svých textech a promluvách. že je stejně virtuální jako kterákoli literární postava.

 

tak i Felipe, Slévárna... (mimochodem – všiml jsem si toho jenom já, nakolik se povýšencká dikce Slévárny blížila dikci Felipově?)

 

tak i EmmetRay, Ewonne, g morr

 

a ty taky!

 

 

 

PS:

připojuju link na místo, kde dvakrát najdete Filipovu odpověď: http://www.totem.cz/goa1.php?C57=79

 

PPS:

Filip už to máznul, jádrem ovšem bylo, že "g-morr je impotentní kripl", který velikému Filipovi "nestoji ani za diakritiku";

 

PPS:

Filip s tím sice trochu hýbe, ale po období mazání a znovupublikování už to sedí nějakou dobu, takže doplním linky, kdyby to někoho zajímalo. A kdyby je někdo shledal neplatnýma, může mi zkusit dát vědět.

 

Satira a pomluva I

Satira a pomluva II

Satira a pomluva III

 

Nevím, nakolik v nich Filip dělal nějaké úpravy, mám pocit, že jo – ale ruku do ohně bych za to zvlášť nedával. Hm... když už se hlásí "reedice", bylo by asi fér napsat, jestli došlo k nějakým změnám v textu... Každopádně nyní není poznat, že byly reakcí na nějaký konkrétní případ. Tedy na parodii Ewonnova štýlu Slévárnou Hulín. V jedný pitomý básničce. A ono je to asi důležitý. Ale to už je na vás, čím a jak si posurfujete, odkazy tu jsou, snad tu vydrží i to, co je za nima.

 

Jinak – příště už takovou slátaninu psát nebudu, hinil jsem příliš mnoho zajíců. Jenom zopakuju jedno, to nejdůležitější: parodování může odnést kterákoli postava parodovaného, tak už to chodí. Udělat hlavní postavu, která se bude jmenovat stejně jako já – to už je pořádný risk, protože v parodii (a nejen v ní) se vlastnosti hrdiny můžou setsakra změnit. A pak by mne mohlo mrzet, že se hrdina jemnoval stejně jako já. A myslet si, že hrdina jsem já... to je přístup docela nerozumný i z jiných důvodů.

 

O tom, že nicky zde, postavy, které – alespoň pro mne – neexistují jinak než v jazyce a na monitoru, o tom, že je považuju za stejně virtuální jako hrdiny kterékoli knížky... o tom někdy napíšu, třeba ještě. Ale chápu, že to leckdo uvidí jinak. Když k vám někdo přijde a řekne já jsem Kvičislava Doudová... řeknete si, že to s tou virtualitou může být všelijak.



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 13.1.2005 > Možná, že jste nakonec všichni jen jeden - i s Kvičislavou! ve virtuálnu je možný všechno ... nemám IQ na rozbor, ale dobrý!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lada Niola (Občasný) - 13.1.2005 > text mě velmi zaujal, dobře žes to sepsal.
máš pravdu.

jenže na literárním servru, kde se lidi znají osobně, je specifický prostředí.
dám ti příklad: někdo dejme tomu napíše báseň o tom, že Lada Niola krade.
vzápětí se najde X lidí, kteří se mě budou ptát, jestli to je pravda, poněvadž si to všechno, cos tu ty napsal, neuvědomí. a reakce těch lidí mně prostě příjemný nebudou, ať je to z hlediska literární teorie jakkoli.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 13.1.2005 > výborně napsáno, přijímám bez jakýchkoliv výhrad...možná jen maličkost: báseň od slévárny alias eméta jsem od začátku brala jako parodii...ale v čem je taky zakopán kousek psa a vlastně to řekl i boris: totem není knihovna, totem je knajpa, kde se verše vykřikujou od jednoho stolu ke druhýmu...jsou to pořád verše, ale ať se autor nediví, pokud dostane půllitrem po hlavě, protože se do někoho zrovna těma básněma navážel...prostě se s tim musí počítat...(nicméně, policajty nevolat:)....jinak nápadné podobnosti mezi dikcí slévárny a felipeho jsem si taky všimla :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Stálý) - 13.1.2005 > stihly jsme s ladou popsat stejnej problém ve stejnym čase :)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 13.1.2005 > pěkné
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 13.1.2005 >
"opravdu nikdy nezkoušíte ztotožnit Hanka Chinaskiho s Charlesem Bukowskim?"

nedá mi to, protože si myslím, že Bukowski patří k tomu velmi malému počtu autorů, o kterých toho vím celkem dost a mám je načtené.

Hank Chinaski JE Charles Bukowski - není to "pouze" literární postava s autobiografickými prvky - je to autobiografie, myslím že ani nějak moc "nefabuloval"
- stačí to pak srovnat třeba se Šunkovým nářezem, kde se Bukowski zpovídá ze svého dětství a dospívání

ale to jen tak na okraj

za plus tohoto textu považuji, že se dobře čte a nejsou tam levárny - pseudofundované blbečkolapky, tak jak to mívá Felipe

za mínus tohoto textu považuji to, že se nejspíš F. Sklénář bude opět snažit odpověďět nějakým vlastním článkem

Body: 5
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2005 > Emmet_RAY> 

není :)))

 

to bys rovnou mohl říct, že máš v piksli pidilidi, co si řežou pindíky.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 13.1.2005 > g morr> kurva géčko, teď jsi mne trochu znejistil, ale já mám dojem, že v té povídce o těch čtyřech pidilidech Hank vůbec nevystupoval - mám pocit že to snad bylo v Příbězích starého chlapáka, ale jestli jsi mne nachytal na švestkách tak budu pěkně nasraný

nejsem si totiž jistý, jestli právě Hank nebyl s nějakou ženskou a ona tu pikslu měla a pořád říkala něco jako "jé podívej jak jsou roztomilí.." a "Hanku, ona uřízla Georgovi penis!!" etc

takže jak to bylo?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 13.1.2005 > Emmet_RAY> nevím, je to jedno.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 13.1.2005 >

Lado, MiKo – vy opravdu kradete? A kdo vás píše? Taky krade?

Naštěstí se skoro s nikým osobně neznám... a přijde mi pořád srandovní, když mi někdo říká gémore – sorry, já to nejsem a těžko se vám tak budu představovat. Ale je pravda, všiml jsem si – lidé kolem Totemu se oslovují stejně jako nicky, které píšou. Jsou utvořena nějaká pravidla, který nick se používá u těch, kteří mají ve svém repertoiru více postav? A tak dál...

 

Mimochodem – tuhle mi tu jistá osoba tvrdila v osobních mejlech, že dobře ví, jak mi byla pomlouvána... nevyvrátil jsem jí to, nedala si. Dokonce si nenechala vysvětlit, že mne to nezajímá... v textu, který už tu Filip nemá, bylo cosi o tom, že se z toho schovávání za nicky zmagoříme. Zhruba tak nějak, možná to neparafrázuju dobře. Já z toho zmagořit nehodlám.

 

Jo – a výjimka: Boris existuje a vymyslet by se nedal (jakože 1. to nikdo nedokáže 2. by se tomu bránil a ubránil)! 


<reagovat 
 MiKa (Stálý) - 13.1.2005 > g morr> ty, který máš nick g morr :))  (když já nevim, jak tě oslovit :)), ty jsi takový zádumčivý a chytrý, dokázal bys rozebrat, co dělá ewonneho příspěvky poezií? já je za poezii považuju, dokonce ji mám jako oblíbenou, ale přemejšlela jsem proč vlastně...moc by mě zajímalo, jak to vidí někdo jinej...něco jsi už stručně zmínil výše, ale fuckt bych si ráda přečetla nějakou studii o nicku ewonne
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 13.1.2005 >
Body: 2
<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > Neříkám přímo, že jsi primitiv, který neumí vést myšlenku, nic nedokazuje, nic nezdůvodňuje, nic nevysvětluje, jen vykřikuje to, co chce pár tupců slyšet...

Říkám spíše, že jsi bezcharakterní podvodník, intelektuální podrazák, a obratný vlezprdelka, který bude po zásluze potrestán tím, že jeho skutečné jméno BUDE napsáno po boku takových blbečků jako je Trávníček.

Jestli TOHLE měla být odpověď na mé články, tak nemusela být. Takhle pitomé výkřiky bych si napsal sám. Nebo bych informoval Bobra. Jistě by mě rád poučil, že v časech postmoderních nelze NELZE rozeznat Bukowského od Anatola France.

Děkuji ti, že už příště nevyužiješ můj mail. Dopisuj si raději se sobě rovnými. .-)

Já už taky odpovídat nebudu. Házet perle sviním se mi omrzelo---
<reagovat 
Rambonaut (Občasný) - 14.1.2005 >

 

ano tleskám...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 14.1.2005 >

Poznámky jsem jen prolítla, takže možná budu opakovat. Pod článek se podškrábnu bez výhrad a červeným fixem pod nemožnost odpovědět na otázku "co je poezie?" a pod nesmyslnost ztotožňování lyrického subjektu s autorem (přestože se stejně jmenují).

Dík, géčko, zas jednou úvaha, která se dá číst (a ne ty Filipovy pseudointelektuální cancy).


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 14.1.2005 > g morre, můžeš mi prosím odpustit?  F.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > Jednoduše a prostě si račte znova přečíst tu g-morrovu slátaninu.

Je to opravdu dokonalý příklad toho, jak lze takyargumentovat.

Nejprve odvede téma od tématu.



Řeč byla o satiře - svede se ji k Trávníčkovi a poezii, dovoláme se navíc společenstva špatných básníků... (Trávníček to neví, já to nevím, ergo to neví nikdo. Když to někdo ví, povyšuje se nad nás, kteří to nevíme. První bod u čtenářstva.)



Abychom juchali stejně nekorektním způsobem, mluvíme dál z cesty a pleteme směle Bukowského mezi literáty, řekneme že je postmoderna, ergo se nikdo nic učit nemusí, protože stejně - v tý době postmoderní - nikdo nic neví. Jako Trávníček, g morr a spolek aplaudujících.



Pak se chytí skandálně zavádějícího příkladu se Swiftem, jak račte vidět. Pozor ovšem, tato teze je nesmyslná, neboť přidáme-li do výčtu součástek neexistující, jedná se o zcela a principálně jiný případ, nežli pokud přiřadíme neexistující vlastnost člověku. G morr tedy (čtěte pozorně jeho techniku) navrhuje, aby Swift parodoval námořnický dobrodružný román tím, že do něj vloží libreto z Traviaty... Jinak lze vše najít v mém článku.



G morr mi dluží nejen dvacet déček a dvě stě bobků. Dluží hlavně čtenářům ze skupiny málo inteligentních omluvu za to, že je uvrhnul do ještě větší temnoty.

<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > Na závěr bych ještě upozornil na to, jak nikdo nedokázal postřehnout, že nadsázka znamená zveličit cosi existujícího...
<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > sorry, teď jsem to počítal a dluží mi jich jen devatenáct, protože jedno je povinná daň Dušanovi... jak jsem se dozvěděl A PROTI TOMU BUDU PROTESTOVAT

hezkej víkend a jeďte na hory!!
<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > už jsou tu dvě poznámky podepsané mým nickem, které jsem nenapsal.

první začíná "g-morre,"
druhá "sorry, teď jsem to počítal"

Obě mají být odstraněny

Filip
<reagovat 
kalais (Občasný) - 14.1.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 14.1.2005 > Takže tady bohužel svůj zkopírovaný text nemohu vložit, nevím proč, když v odeslaných zprávách mi to trčí na třikrát.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > ouvej> není v tom textu třeba nějakej apostrof? to se většinou nezobrazuje
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > tyyyjo, čtenář Felipe je hodně virtuální osoba! :o)

vzhledem k tomu, v kolika Totemích dílkách už zaznělo, kdo a co všechno je Kelly a s kým dělala/nedělala to či ono, musím jen souhlasit s autorem, že nick je nick(a) a žije si vlastním životem :o) a když se mě někdo bude ptát, jestli je pravda, co se dočetl na Totemu o nicku Kelly, pomyslím si cosi o jeho duševnu ;o)

na druhou stranu bych si dovolila malinko souhlasit s ouvej, protože já osobně a subjektivně mám taktéž sklony podezřívat autora skrývajícího se za nickem Slévárna Hulín z určité osobní potměšilosti či zlomyslnosti nebo přinejmenším nevyrovnanosti :o) ovšem i přesto může výsledek jeho práce vyznít jako parodie... i když, všimli jste si, jak Slévárna použila rafinovaně v textu křestního jména "oběti"? to mi dost zavání snahou o to, aby výše zmíněné publikum (myslím to, co se bude tázat Lady Nioly, zda skutečně krade) uvěřilo, že jde o osobu skutečnou a nejen o nick :o)

nicméně mně osobně se nelíbí celá idea vzniku nicky Slévárna Hulín, což už jsem ostatně napsala i autorovi, o jehož lidských kvalitách faaakt někdy dost pochybuju - ne podle jeho tvorby, ale podle reakcí pdo příspěvky nebo v poště

ještě k dílku - taktéž oceňuji jeho tón, klidu a míru je nám myslím teď dost potřeba :o))
Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2005 > Kelly> aha, takže pokud si tě někdo ztotožňuje s nickem Kelly, tak máš k jeho duševním pochodům výhrady, ale zároveň jsi schopná soudit mé lidské kvality jen díky působení pod nickem Emmet_RAY

to se trochu vzájemně vyvrací - nemyslíš?


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > Emmet_RAY> napsala jsem - pokud si mě někdo ztotožňuje s tím, co bylo NAPSÁNO o nicku Kelly, pochybuju o jeho pochodech
pokud mě někdo posuzuje podle toho, jak komentuju, hodnotím a reaguju ve fórech, je to v pořádku

to jsou totiž dvě rozdílné věci :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 14.1.2005 > zase mi to nevzalo text.
<reagovat 
čtenář Felipe - 14.1.2005 > POZOR - tu poznámku nahoře Filip nepsal... Pozor pozor. A navíc by mě zajímalo, kam zmizela má kritika.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 14.1.2005 > čtenář> Už jsem se bál, měl bych z toho trochu dilemma.
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 14.1.2005 >

A opravdu končím, protože tohle vážně není důležité. Celou dobu tu kvikáš jak podsvinče kvůli téhle větě:

 

kecáš, bobánku, zrovna jako jsi kecal, že nejsi slévárna, jako jsi kecal, že mi Filip doporučil většinu mých děl...  Účelově blbě kecáš.



<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2005 > ouvej> ano .. a hlavně to tady schovej mezi těch x poznámek, abych to pokud možno přehlédl a nevyjádřil se - bravo

takže: chtěl jsem dokázat, že jsem někdy tvrdil, že nejsem autorem nicku Slévárna Hulín, dokonce jsem ti dal i link na fóru, o kterém jsi tvrdila, že je z poloviny plné právě mým popíráním onoho

ale nic, důkaz ani ťuk, krom jednoho velmi zavádějícího výroku

takže tak, u mne jsi jen ubohá lhářka, neschopná dokázat vlastní tvrzení

a musím říct, že me to u tebe poněkud překvaili, měl jsem za to, že hraješ fér
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 14.1.2005 > Emmet_RAY> 

Já se tady celou dobu peru s tím poslat hlášku, kterou jsem vnímala jako tvé popírání.

 

Ale prostě mi to nevezme. Nikam nic neschovávám. Prostě nemohu přeprat techniku.

 

Fórum jsem opravdu nenašla. A- jak jsem na tebe byla nabroušená, skutečně jsem to fórum vnímala jako že tam zapíráš a jsi pod tíhou důkazů nucen se přiznat. Je fakt, že dnes se mi zdá, že se to dá vykládat i jinak.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > ouvej> já jsem fórum taky nenašla, pouze přes Emmetův odkaz...
ohledně koše jsem mluvila o příspěvku Slévárny Hulín...

už to nějak nestíhám :o/ a ouvej uznává i jiné možné výklady tvrzení... Emmet přestane psát urážlivé poznámky - g morr se asi baví...
a tím by to mohlo skončit
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.1.2005 >
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 14.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 14.1.2005 >
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 14.1.2005 >
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 14.1.2005 >
<reagovat 
traktorysta (Občasný) - 14.1.2005 >

hmm... tak nejak mam dojem, ze se do toho musim zapojit.

 

sem na totemu kratce, neznam vase cachry s nickama a v podstate me nezajimaji. dulezite by melo byt dilo. vyhoda netu je prave v tom, ze si kdokoliv muze udelat kolikkoliv identit (do jiste miry..samozrejme) a s tech budto zmagori (bohuzel, v g_morrove poznamce neni uveden onen nestastnik, kteremu se to zrejme stane) nebo nezmagori (g_morr, jak sam pise). dulezite je - ovsem - dilo.

 

co je to poezie. nevim. kdyz se me jakozto traktorystu zeptate (a ted pozor protoze prijde velke odhaleni me OPRAVDOVE identity) co je to divadlo a jak pozna kvalitni divadlo od toho nekvalitniho - ja sam jsa clovekem, ktery se divadlem zabyva teoreticky - mu bud:

 

1. reknu ze je to takove tezke a nejednoznacne

2. nebo dam (jak uz psal g_morr) celkem dlouhou prednasku o tom co by MOHLO byt divadlem a co by mohlo byt DOBRYM divadlem.

 

ono je to totiz s tim "bytim" umeni tezke. a este tezsi je to s tim co je "dobre" a co "spatne".

 

vsecko to komplikuje otazka tzv. estetickeho ramce a esteticke distance. zde mohu vzpomenout klasicky pripad, kdy v galerii moderniho umeni nejaky ubozak zapomel igelitku s nakupem, sel domu a tu si vzpomel, ze ji nechal nekde v sale. kdyz prisel na misto, kolem igelitky bylo schromazdeno vicero obdivovatelu, ktery se vasnive schodovali na originalite vystavovaneho artefaktu - blbe igelitky s nakupem. co se stalo: onen zapometlivec ji zasadil (nevedomky!) do urciteho ramce (mista a casu), ktery z nej UCINIL pro prihlizejici umelecke dilo. a hned neco k distanci: pokud budete sedet v zubarskem kresle, a pocas vrtani vam budou recitovat ovidia, budte si jisti, ze ho nedokazete prijmout jako basnicke  (umelecke) dilo. teto tematice se velmi hezky a ctive venuje sef kat. estetiky uk Vlastimil Zuska v knize ...a ted si nejsem uplne jisty tim nazvem, pac sem ji nekomu pucil... uvod do estetiky (nechce se mi to hledat na netu, ale asi to tak je). 

 

to jen na doplneni g_morra, se ktereho clankem samozrejme plne souhlasim. 

 

a jen na okraj: myslim si, ze travnicek neni blbecek, naopak nick "čtenář Felipe" ano. i kdyz podle toho co psal g_morr, zrejme bude nemensim picusem i ten kdo se za nickem filipe ukryva...


<reagovat 
traktorysta (Občasný) - 14.1.2005 >

a abych nezapomel: pozor pozor, tu predchozi poznamku nepsal traktorysta!

(pry je to v mode)


<reagovat 
čtenář PRobuzená - 14.1.2005 > emmet přece nikdy neřekl, že NENI slevarna hulín..
s tim, že EMMET=ynnes souhlasím..
ale nejak se mi ztracis emmete.. nevim, co jsou tvoje názory.. je to tu jak v detektivce
<reagovat 
atrej (Občasný) - 14.1.2005 > ssss
Body: 5
<reagovat 
Probuzená (Občasný) - 14.1.2005 > ss
<reagovat 
 čtenář Emmet_RAY - 15.1.2005 > Probuzená> tvé poznámky ti nejdou vidět, protože se zobrazuje vždycky jen prvních padesát - klikni na "novější" a tam se ti to nalistuje
<reagovat 
Čtenář - 15.1.2005 > wwww
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.1.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.1.2005 > Dobrým,a především slušným způsobem vyjádřený názor, který mi nejen nevnucuje, že s ním musím souhlasit (nechci-li se považovat za hlupáka), ale ani se netváří, že je jediný správný. Dovoluje mi s něčím souhlasit a s dalším nesouhlasit.
Body: 5
<reagovat 
Lei (Občasný) - 15.1.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Felipe - 15.1.2005 > Již rozumím. Tedy nikoliv emmet popřel, že je Slévárna, pouze Slévárna popřela, že je emmet. Jelikož je však emmet slévárna, stejně jako je slévárna emmetem, zavání to klinickým případem. :-)))


<reagovat 
krtek (Občasný) - 16.1.2005 >

Prv roztočil se svět, a stačilo pár vět, a už se básník klube, jak nasráno jich bude.

Je to zajímavý, ale dlouhý, měl jsem být už hodinu doma, protože slavíme nějaké

narozeniny.A kdo mi napíše omluvenku?


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter