Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 1.6.
Laura
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ten dělá to, ten zas ono
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 11.9.2004 (14:09:46)


 Miroslav Langer (Občasný) - 14.9.2004 > Zefram> 

Díky za odpověď.

 

Máš pravdu, ani já se nechci hádat. Zvlášť o interpretaci nějakého chlapa, kterého jsem nečetl, ale jen jsem se ozval, že jsem měl z Tvého textu pocit, že píše o něčem jiném, než se nakonec ukázalo. Inu, to se stává...

 

K těm experimentům: Situace je trochu jiná než v medicíně - máme už za sebou její zkušenosti. To je dobře a špatně - něco si můžeme dovolit bez obav, něco už naopak víme, že nesmíme, když medicína to za pochodu stačila vyzkoušet. Ale máš pravdu, třeba jsem v tomhle ohledu přehnaně opatrný.

 

Osobně echo efekt považuju za velký problém, ale možná je to tím, že jsem trošku víc poučen o tvorbě dotazníků (apod.) než běžný uživatel, a tak se asi u mne projevuje víc (když vidím, jak mi často výzkumník vnucuje nějaké své hledisko už předem). Těžko říct, zda to právě stejným způsobem necítí i většina sociologů. Nebo aspoň ti nejskeptičtější.

 

Já jsem sám dělal diplomku, která se pokoušela po vzoru jisté americké studie v našem prostředí kvantitativní cestou něco zjistit o médiích a divácích. Po počátečním nadšení jsem začal váhat, zda měřím opravdu to, co chci měřit.

 

Jen slůvkem připomenu také to, že naprostá většina studentů sociálních věd se na vysoké škole chce vyhnout matematice - s takovým základem se těžko může předpokládat, že propadnou kouzlu náročných kvantitativních metod.

 

Skepse ke kvantitativním metodám je ale podle mne "sezónní" záležitost, která přišla po nadšení z těmto metod v předchozí době. Tohle nadšení se nepotvrdilo, ukázalo se, že mnohé kvantitativní metody byly vystavěné nepříliš dobře a že o mnohých kvantitativních testech se vedou spory (viz test IQ). Je pravděpodobné, že v době bližší než daleké se to zase zhoupne zpět a ustálí se to někde uprostřed. Horší bude něco z toho všeho vydupat, to bude trvat podle mne déle.

 

Díky za poznatky k mé páté otázce, nebyl bych tak přísný s tím pozlátkem atd. (spíš bych to odvozoval od toho, že sociologie trochu neví, co chce nebo jak to chce, a víc se věnuje tomu, co nechce a jak to nechce), ale vcelku máš pravdu.

 

P.S. K tomu Sokalovi - jakou vlastně měl prestiž ten časopis Social Text, který to zveřejnil? Nikde jsem to nikdy nezjistil... Tenhle: http://www.museumofhoaxes.com/sokal.html odkaz naznačuje, že to ani náhodou nebyl prestižní sociologický časopis, ba spíš naopak... Tím nechci zpochybňovat princip toho podfuku, jen by mě tohle zajímalo.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Miroslav Langer
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter