Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 9.5.
Ctibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Ubimbo v plamenech z kolekce Moje malé příhody.
Autor: stalker (Občasný) - publikováno 26.5.2004 (07:28:06)

Ubimbo v plamenech.

Součástí chemických studií bývá i laboratorní praxe a tak jsem se ve druhém ročníku ocitl v laboratořích organické chemie. Všude tam voněla různá organická rozpouštědla, na těsných laboratorních stolech se spojovaly rozličné aparatury, různé kahany, baňky, křivule, chladiče, alonže a spousta dalších věcí.

A pravidlo číslo jedna znělo: voda je největší nepřítel organického chemika.  Součástí téměř všech úloh

byla destilace, proces, kdy zahříváním směsi kapalin a ochlazováním jejich výparů v chladiči dosáhneme jejich rozdělení.

  Po mé pravé straně měl pracoviště můj nigerijský spolužák Ubimbo (celým jménem Udoh Ubimbo Cletus Okorie , byl poněkud menšího vzrůstu, což mu občas činilo problémy, když se měla postavit nějaká vyšší destilační aparatura. Protože laboratorní návody jsou psány pro cizince obtížně srozumitelnou češtinou, občas mne požádal, abych mu řekl, co se tedy má vlastně dělat.

  Jednou stavěl dost vysokou aparaturu se svislým chladičem, skrz který se mělo do baňky přihřívané kahanem přilévat nějaké rozpouštědlo. Stavbu realizoval tak, že si vylezl na stůl a vše pospojoval, tak jak

to mělo být. Pak slezl a zapálil ohřev baňky, znovu vylezl zpět a jal se přilévat seshora chladičem rozpouštědlo. Ale nějak se stalo, že to začal lít na vnější stranu chladiče, čímž vysoce hořlavé rozpouštědlo po povrchu aparatury doteklo do přímého kontaktu s plameny, které pak začaly stoupat po chladiči výš a výš. A Ubimbo stále přiléval a přiléval a já vytřeštil oči, neboť mi to začalo připomínat jeden příběh z roku 1415. Bleskově jsem zhasnul jeho kahan a vytáhl hadičku z chladiče a protékající vodou to uhasil. Několika kolegům jsem ovšem trochu nacákal do jejich vodoprostých produktů, takže je museli dodatečně sušit. Pak jsme s Ubimbem uklidili a jen jeho ohořelý plášť připomínal co se stalo, a co se mohlo stát.



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 26.5.2004 > Dobrej příběh:-))
Body: 4
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 26.5.2004 >

Škoda, mohl jsi z té příhody dostat víc. Jednak jsi "pointu" prozradil už v názvu, takže žádné překvapení pro čtenáře se nekonalo.Pak Ti ještě trochu "vyčtu" větu , která je nějak samoúčelné, nahozená bez souvislostí- to pravidlo číslo jedna - proč by voda byla nepřítelem č. 1 pro chemika organika? Navíc, když ji máte pořád při ruce a dá se s ní i hasit? Nerozumím. S malým vzrůstem spolužáka, jeho neznalostí českého jazyka sis mohl v této povídce více pohrát. 


Body: 4
<reagovat 
eraserhead (Občasný) - 26.5.2004 > souhlasím s bluesky, mohlo to bej delší...
Body: 4
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 26.5.2004 > Dobrý příběh. Asi opravdu by neškodilo jej více rozvést.
Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 26.5.2004 > ono toho je mnohem víc, práce jako na kostele....nadhodíš nástin možné žertovné situace a pak hr, hr...honem, honem ji "nějak" dokončit......i v takhle "dlouhém" textu se dá zvládnout mnohé... já osobně bych tam dal víc nadsázky..někdy bych ji hnal až ad absurdum, takhle mi to přijdou opravdu jen jako školní vyprávěnka u které jste se smáli s kamarády z ročníku, my tam ale nebyli, my potřebujeme víc....
Body: 3
<reagovat 
MZF (Občasný) - 26.5.2004 > Teda já jsem hrozně škodolibej; je to docela OK, ale stejně si pořád řikám, co by se stalo, kdyby to vopravdu bouchlo...?
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 (5)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter